- Hirdetés -

Sokat tekernek a magyarok

|

Felmérések szerint rendszeres kerékpárhasználatban európai szinten a harmadik helyet foglaljuk el a legendásan sokat kerékpározó hollandok és dánok mögött. Míg a két másik dobogós nemzet polgárainak 36, illetve 23 százaléka választja első számú napi közlekedési eszközként a biciklit, Magyarországon a válaszadók 22 százaléka indul minden nap kerékpárral munkába vagy iskolába. 36 százalékban hegyi kerékpárt választunk, a „legbringásabb” magyar város címe pedig nem meglepő módon Budapesté, öt év alatt 8.793 darab eladott kerékpárral – derül ki a Vatera adataiból.

 

Magyarországon a kerékpározás lassan, de biztosan átalakult szabadidős tevékenységből mindennapos közlekedési móddá. Ezt támasztja alá az a megdöbbentő adat2 is, amely szerint Budapest belső kerületeiben húsz év alatt tizenegyszeresére nőtt a biciklis forgalom. A kerékpározás népszerűségének növekedésével természetesen a biciklivásárlások száma is egyre magasabb lett, amit a Vatera adatai is igazolnak.

 

 

Használt a kelendő, főleg tavasszal

 

Az elmúlt egy év során összesen 6.297 darab bicikli talált gazdára a Vatera felületén, átlagosan 19.330 Ft értékben. Az esetek 81 százalékban használt kerékpárt árultak a felhasználók, míg az új biciklik aránya 19 százalék volt. A számok jól tükrözik, hogy nagy a kereslet a használt kerékpárok iránt, tehát a vásárlók továbbra is jellemzően árérzékenyek.

 

 

Biztonság mindenek felett

 

Az említett tanulmány rávilágít, hogy a bicikliseket érő balesetek száma lassabban növekszik, mint a rendszeresen kerékpározók aránya, vagyis arányaiban egyre kevesebb kerékpáros baleset történik a közutakon. A bringások tehát egyre inkább törekszenek a biztonságos közlekedésre, amit a vaterás vásárlások adatai is alátámasztanak. Az elmúlt egy év során összesen közel 2 millió forint értékben talált gazdára a Vaterán kerékpáros biztonsági felszerelés, például világítás (58%), bukósisak (34%), csengő vagy egyéb biciklis hangjelző eszköz (9%).

 

 

Hegyi kerékpárok és gyerekbiciklik viszik a prímet

 

Az eladások száma alapján az elmúlt egy év során a legkelendőbbek a mountain bike biciklik voltak, ezekből 1.217 darab talált gazdára a Vaterán. A népszerűség egyik oka lehet, hogy a városi aszfaltutak kihívásaival, valamint az útpadkára fel- és lehajtással ez a típus küzd meg leghatékonyabban. A hagyományos városi kerékpár szorosan felzárkózva, 898 eladott darabbal követi a hegyi kerékpárokat. A harmadik helyet az országúti kerékpárok foglalják el 410 eladott darabbal, míg a különlegesebb, inkább speciális használatra szánt trekking és BMX bicikliből 375, illetve 203 darab kelt el. Az elmúlt egy év eladásai alapján a felnőtt kerékpárok aránya 55 százalék volt, míg az eladott biciklik mintegy 45 százalékát szánták a gyermekeknek.

 

 

Biciklis bajnokok – a legtöbb és a legdrágább

 

Az elmúlt öt év során a legtöbb kerékpárt – nem meglepő módon – Budapesten vásárolták. Ez 8793 darab eladott biciklit jelent összesen 180.772.174 forint értékben. A fővárost Debrecen és Szeged követi a sorban, ahol az alföldi terepviszonyok miatt is a kerékpározás a legkézenfekvőbb közlekedési mód. Ezekről a településekről 671, illetve 513 biciklit vittek haza vaterás vásárlás útján. A top tízbe sorrendben Pécs, Győr, Miskolc, Székesfehérvár, Tatabánya, Nyíregyháza és Érd került még be. Amennyiben a rangsort a lakosságszám arányában állítjuk fel, vagyis az egy főre jutó adásvételeket tekintjük, akkor a „legbringásabb” város címet Kistarcsa érdemli ki, emellett Göd, Fót, Szigetszentmiklós és Keszthely is a képzeletbeli lista élére kerül, míg Budapest a kilencedik helyre szorul vissza.

 

A Vatera jelenlegi kínálatában a három legdrágább bringa milliós árkategóriában mozog. A legtöbbet, 1.681.290 forintot, egy Ford Carbon modellért kérnek, amitől alig marad el a második helyezett 1.330.290 forintos árával, míg a harmadik helyezett kerékpárt 1.260.090 forintért hirdetik. A Vaterán valaha eladott legdrágább és talán legkülönlegesebb kerékpár épp a napokban kelt el: egy kétszemélyes és egy négyszemélyes bringóhintó összesen 1.200.000 forintért talált gazdára.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...