- Hirdetés -

Sorozatokkal is érkezhetnek trójai vírusok

|

- Hirdetés -

Ha a rosszindulatú fájlok népszerű streamingplatformok és a rajtuk található tartalmak neve alatti álcázásáról van szó, a kiberbűnözők a Netflixet és a Disney+-on nézhető The Mandalorian című sorozatot használják a legtöbbször csaliként.

A streamingszolgáltatások növekvő népszerűségével párhuzamosan a kiberbűnözők egyre nagyobb arányban használják a streamingplatformokat és a rajtuk nézhető eredeti tartalmakat a különféle támadások indításához. Ezek lehetnek a fiókhitelesítési adatok és a pénzügyi információk megszerzését célzó adathalász-támadások, de olyan is előfordul, hogy a streamingplatformok és a műsoraik nevét csalinak használva különféle fenyegetések – többek között reklámszoftverek és malware-ek – letöltésére veszik rá a felhasználókat.

A Kaspersky kutatói öt nagy streamingplatform (Hulu, Disney +, Netflix, Apple TV Plus, Amazon Prime Video) kiberfenyegetési környezetét vizsgálták meg a 2019. januártól a 2020. április 8-ig tartó időszakra vonatkozóan. Megállapították, hogy 5577 felhasználó volt kitéve különféle fenyegetéseknek, miközben nem hivatalos módszerekkel, a streamingplatformok nevét csaliként használó fájlokon keresztül próbáltak meg hozzáférni ezekhez a platformokhoz. A legnagyobb számban a Netflixet használták célpontként, 23 936 kísérlet volt ezen felhasználók eszközeinek különféle fenyegetésekkel való megfertőzésére.

A fenti öt platformon nézhető 25 eredeti műsor vizsgálata alapján arra a megállapításra jutottak, hogy a kiberbűnözők a leggyakrabban az alábbi öt sorozatot használták csaliként: The Mandalorian (Disney +), Stranger Things (Netflix), The Witcher (Vaják) (Netflix), Sex Education (Szexoktatás) (Netflix), Orange is the New Black (Narancs az új fekete) (Netflix).
Összesen 4502 Kaspersky-felhasználó volt kitéve különféle fenyegetéseknek a fenti öt sorozat valamelyikének nevét csaliként tartalmazó fájlokon keresztül, és 18 947 fertőzési kísérletet regisztráltak. A legmagasabb számot azok a fájlok adták, amelyek a The Mandalorian című népszerű sorozat nevét tartalmazták csaliként: 1614 felhasználó és 5855 fertőzési kísérlet.

Mind a platformok, mind az eredeti tartalmak esetén elmondható, hogy a felhasználókra a leggyakrabban leselkedő fenyegetések a legveszélyesebbek: különféle trójai vírusok. Az ilyen típusú rosszindulatú fájlok segítségével a kiberbűnözők bármit megtehetnek, az adatok törlésétől és blokkolásától kezdve a számítógép működésének megszakításáig. Egyes trójai vírusokat a trójai kémprogramok terjesztették: ezek különösen veszélyes rosszindulatú fájlok, amelyek a felhasználó által végzett műveleteket követik nyomon a fertőzött eszközön. A kémprogramok begyűjthetik a felhasználók személyes fájljait és fotóit, valamint a számláikhoz hozzáférést engedő bejelentkezési adatokat és jelszavakat is.

Hogy védve legyünk a különféle fenyegetésektől, a Kaspersky szakértői azt ajánlják, hogy ha lehet, mindig csak a saját, fizetős előfizetésünkkel, a hivatalos weboldalon vagy alkalmazásban próbáljuk meg elérni a streamingplatformokat; ne töltsük le a platformok alkalmazásainak nem hivatalos verzióit vagy módosításait; minden fiókunkhoz eltérő, erős jelszót használjunk; legyen megbízható biztonsági megoldás a számítógépünkön.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA