- Hirdetés -

Sorozatos felfutás – interjú Kolosi Péterrel

|

A fikciós sorozatok gyártása drága és nagy kockázatot jelentenek, de ha sikeresek, akkor sokkal hosszabban használhatók – tudtuk meg Kolosi Pétertől, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettesétől és programigazgatójától. A szakember elmondta, hogy a Drága örökösöknél mennyire követik az eredeti verziót, kérdeztük A mi kis falunk és A Tanár következő évadáról és beszélt arról is, hogy az Alvilág című sorozattal mi lehet a probléma.

– Az idén bemutatott saját gyártású sorozataitok közül meglehetősen jó nézettségi eredményeket szállít a Drága örökösök. Miért döntöttetek a január elsejei indulás mellett?

– Igen, a Drága örökösök kiválóan teljesít és komoly része van a tavaszi sikereinkben. Az elsejei kezdés logikus lépés volt, hiszen tudtuk, hogy év elején mindenképpen el akarjuk indítani a sorozatot, az év első napján pedig sokan ülnek a tévékészülékek előtt. Tudtuk, hogy ezen a napon a sorozat el tudja érni azokat, akik utána potenciálisan a rendszeres nézőivé válhatnak.

– Meddig húzható el a Drága örökösök befejezése?

– Bőven vannak még tartalékok ebben a sorozatban, különösen, hogy az eredeti változattól nagyon eltértünk. Az alapötletet ugyanis egy horvát sorozat adta, amiből készült később egy bolgár verzió is. A Drága örökösök csak az első tíz epizódot illetően volt hasonló a horvátországihoz sorozathoz, de jelenleg ez már egy egyedi sorozatnak tekinthető.

– Mi lehet az oka annak, hogy nálunk a fikciós sorozatoknál a faluban játszódó vígjáték-tematika ennyire bejön a nézőknek?

– A Drága örökösöket azért én nem nevezném kifejezett vígjátéknak, bár van benne humor, de ez azért tartalmilag közelebb áll egy telenovellához. Egyébként pedig a sikert az magyarázhatja, hogy a nézők relevánsnak érezhetik a saját életükhöz viszonyítva. Sokszor olyan történeteket láthatnak, ami bárkivel megeshet.

– A mi kis falunkból már berendelted az újabb évadot, vagy megvárod még néhány rész nézettségét a tavaszi szezonból?

– Szerintem nem kérdés, hogy A mi kis falunk nagyon jó nézettséget fog hozni az egész szezonban. Az első két epizód a közel 30 százalékos közönségarányával 18–49-ben idén a legsikeresebb televíziós tartalom.

– Tehát lesz következő évad?

– Semmi okunk nincs arra, hogy befejezzük A mi kis falunkat.

– A Tanár legutóbbi évadával mennyire vagy elégedett?

– Teljes mértékben, hiszen ugyanazt hozta nézőszámban, mint a tavalyi első évad.

– Lesz belőle harmadik évad?

– Általánosságban elmondható, hogy ami sikeres, abból készül új évad. Ebből szerintem ki lehet találni, hogy milyen terveink vannak A Tanárral. A neten még aláírásgyűjtés is indult, hogy legyen folytatása… Igen, lesz következő évada, a Nagy Ervin főszereplésével készülő sorozat visszatér majd a képernyőre.

– Az elmúlt években bemutatott saját sorozataitok közül egyelőre az Alvilág teljesít a legrosszabbul. Ennél látod már, hogy mi lehet a probléma?

– Amióta készítünk ilyen tartalmakat, azóta mondom, hogy nem fog mindig minden egyes sorozat jó nézettséget hozni. Már csak azért sem, mert nagyon figyelünk arra, hogy ne mindig ugyanolyan jellegű tartalmakat mutassunk be. Azt is kell ugyanis próbálgatnunk – hiszen a dráma egy új dolog Magyarországon –, hogy milyen a nézők ízlése ebben a műfajban. Azt gondolom, hogy az Alvilág egy nagyon jól elkészített sorozat, bár az igaz, hogy a nézettsége nem éri el azt a szintet, amit mi elvárnánk tőle. Szerintem ennek elsősorban a műfaj az oka, és ezalatt nem a krimire, hanem kifejezetten erre a „dark crime” stílusra gondolok. Most az derült ki, hogy ez iránt a magyar nézők nem annyira nyitottak.

– A saját gyártású sorozatok terén idén még várhatók újdonságok?

– Igen, a következő időszakban több is. Arról viszont még korai lenne beszélni, hogy ezek milyenek lesznek.

– Mennyire számít drágának a fikciós műfaj?

– A fikció alapvetően egy költséges vállalkozás, de a felhasználhatósága szempontjából sokkal hálásabb tartalom, mint mondjuk egy heti event műsor. Sokkal hoszszabb az utóélete, többször lehet újra felhasználni, mint egy más jellegű produkciót. Emiatt pedig a költségei mégsem olyan magasak, mint amilyennek elsőre látszanak. Tehát legyártani nagyon drága és nagy kockázatot jelent, viszont ha sikeres, akkor sokszor és hosszabban használható.

– A többi műsortípusnál nincs átjárás az RTL és a TV2 beszállítói között, de a fikciós sorozatok egyelőre kivételt jelentenek. Ez így is marad, vagy előbb-utóbb mindkét nagy szereplőnek lesz egy saját „fikciós gyártója”?

– Mi az RTL-nél sok gyártóval dolgozunk, ami minden műsortípusra igaz. Ez a kérdés nem rajtunk múlik, mi nem kérünk a gyártóktól teljes exkluzivitást. Ráadásul sok olyan koncepció van, ami nem a gyártótól, hanem az RTL-től származik.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...