- Hirdetés -

Sosem volt még olyan a céges karácsony, mint idén

|

- Hirdetés -

A munkahelyeken az év vége jellemzően a céges eseményeké – legalábbis eddig így volt. Most, hogy a járványhelyzet nehezíti a mindennapokat, sok munkáltató nem is gondol a karácsonyi programra, pedig a munkavállalóknak nagy szüksége lenne a közös együttlétre, a sok hónapja gyűlő feszültség kiengedésére, még akkor is, ha ez csak virtuálisan lehetséges. Vajon mi lesz idén az ünnepi rendezvények sorsa? Mik lesznek a legnépszerűbb programok?

Egy átlagos évben a cégek nagy része a karácsonyi rendezvény megszervezésére sok időt, pénzt és energiát fordít, hiszen általában ilyenkor van lehetőség az összes munkatárssal együtt ünnepelni. A jelen helyzet azonban soha nem látott kihívások elé állítja ebből a szempontból is a vállalatokat: egyrészt a cégeken belüli szervezők szintén kimerültek a mögöttük álló hónapok alatt, másrészt a többségnek egyáltalán nincs gyakorlata az online programokban, pedig az aktuális korlátozások között kizárólag a virtuális tér adhatja a közös esemény helyszínét.

Van értelme online karácsonyozni?

“Tapasztalatunk szerint azok idegenkednek a digitális megoldásoktól, akik számára a céges karácsony évtizedek óta a kultúra része. Náluk jellemzően teljesen elmarad az ünnepi rendezvény idén. A legnagyobb probléma, hogy az online karácsonyt a legtöbb munkáltató automatikusan azokhoz az élő eseményekhez hasonlítja, amelyekről már van tapasztalata, ami a téves, illetve túlzó elvárásokhoz vezet. Sokan videojátékokat és nagy költségvetésű filmeket megközelítő élményt képzelnek el, aminek az oka egészen egyszerű: a számítógépes tartalomfogyasztás során ehhez szoktunk hozzá. El kell fogadni, hogy az élő és a virtuális platform teljesen más ingereket, kapcsolódási lehetőségeket teremt” – összegzi a hazai cégek hozzáállását az online eseményekhez Bódi Gabriella, az Eureka Games szervezetfejlesztési szakértője.

A szakértők egyetértenek, hogy az online programok alatt újfajta közösségi kapcsolódások valósulhatnak meg, amelyek nem rosszabbak, csak teljesen mások, mint az élő találkozások esetén. Idén tehát ne látványos helyszíneken megszokott grandiózus ünneplésre készüljünk, az a lényeg, hogy a munkatársak azt érezzék gondolnak rájuk, törődnek velük. Mivel ez az év a legtöbbek számára nagyon megterhelő volt, tele ismeretlen kihívással, joggal igénylik is a munkavállalók az elismerést.

„Az év vége, a karácsony egyébként is a visszatekintés és az értékelések időszaka. Idén pedig, mivel régóta dolgoznak otthonról a kollégák, és hiányoznak a napi apróbb impulzusok a munkájukkal kapcsolatban (egy jó szó, mosoly, gesztus a vezető részéről), mindenki az eddigieknél is jobban igényli a visszajelzést. A virtuális céges karácsony jó alkalom lehet arra, hogy a vezetők kifejezzék megbecsülésüket, a csapat pedig közösen lazításon, nevessen, ami online is hatékonyan képes oldani a mindennapi stresszt” – emeli ki Simon-Göröcs Lili, a Profession.hu HR vezetője.

Milyen programokat lehet ilyenkor szervezni?

De milyen konkrét programokkal szórakoztathatók a kollégák egy ilyen online karácsonyon? A hazai kínálatot áttekintve úgy tűnik, a rendezvényszervező és catering cégek igyekeznek minél kreatívabban válaszolni a koronavírus és a korlátozások adta kihívásra.

Népszerű programnak ígérkezik a csapatépítő főzés online verziója: ebben az esetben futárok szállítják az otthoni irodákba az alapanyagokat és a koccintás kellékeit, majd közös videókonferencián készülnek az ételek mindenki otthonában, egy séf vagy gasztroblogger irányításával. Több étterem kínál otthoni fine dining élményt: az ízléses ajándékcsomagokban pontos instrukciókkal és minimális teendővel látják el a saját konyhájában vendégeskedő munkatársat, így garantált a házi luxusélmény. Persze ha ennél kisebb összeget áldoznánk ételre-italra, egyszerűen ajándékozhatunk egyedileg beváltható utalványokat, vagy leadhatunk közös rendelést is.

De a közös koccintás jegyében kézműves sörkóstolót, koktélkészítést bartender vezetésével is választhatunk programként, a művészi vénával megáldott csapatokat pedig élményfestéssel is meglepheti munkahelyük. Vagy éppen online szabadulószoba, kvízest, tematikus online csapatépítő játékok, közös élménydobolás – esetleg, ahol kaphatók az ilyesmire a kollégák – közös éneklés (és ebből karácsonyi klip forgatása) is lehet az este témája. Közös jótékonykodásra is építhető program: a cég szavazásra bocsáthatja, hogy milyen szervezetek, alapítványok közül választhatja ki a csapat a befutót, akit együtt támogatnak.

A szerényebb költségvetésből dolgozó cégek számára pedig jó ötlet lehet a mézeskalács-díszítő verseny, vagy a közös csillagszórózás – természetesen mind online. A hagyományos cetli húzós karácsonyi ajándékozás szintén megoldható személyes érintkezés nélkül: weboldalak tucatjai segítenek a sorsolásban, az ajándékra szánt összeg limitálható, és a kiszállítás megszervezését is meg tudják oldani.

Praktikus szempontok

Az online események praktikus oldaláról se feledkezzünk meg: mivel helyfüggetlen és kompaktabb programokról van szó, a cégek rugalmasabbak lehetnek az esemény időpontjával kapcsolatban. És mivel a legtöbben annak is örülnek, hogy az otthonuk kényelmében élvezhetik a közös eseményt, nagyobb eséllyel vesznek részt a programokon. A szervezőknek érdemes arra számítaniuk, hogy az otthoni helyszínnek köszönhetően a családtagok is feltűnnek majd a színen. Fontos továbbá, hogy esemény időtartama legfeljebb két óra legyen, „ha pedig jól sikerül az este és nagyon jó a hangulat, a csapat a szokásos online platformon kötetlenül folytathatja a bulizást” – tanácsolja Simon-Göröcs Lili.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...

Erre érdemes figyelni az ünnepi vásárlásoknál

A karácsonyi akciók és az ajándékbeszerzési láz minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba, valamint az online webshopokra. A folyamatos marketingkampányok bűvöletében viszont a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA