- Hirdetés -

Startupokat támogat a PwC

|

Négy hónapos keresés után, a PwC kiválasztott a régióból 13 FinTech startupot, hogy felgyorsítsák a fejlődésüket a Startup Collider program keretében. A Startup Collider kezdeményezés célja, hogy a közép- és kelet-európai startupokat népszerűsítse, elsődlegesen olyanokra koncentrálva, melyek megoldásokkal rendelkeznek a pénzügyi szolgáltató szektor számára.

 

A FinTech belülről formálja át a pénzügyi szolgáltató iparágat – a dinamikus szegmens a pénzügyi szolgáltató- és technológiai szektorok metszéspontjában helyezkedik el, ahol a technológiai fókuszú startupok és az új piaci belépők megújítják a jelenleg a pénzügyi szolgáltató iparág által biztosított termékeket és szolgáltatásokat. A PwC tanulmánya szerint (Blurred lines: How FinTech is shaping Financial Services), a FinTech startupok finanszírozása több mint kétszeresére nőtt 2015-ben, elérve a 12,2 milliárd dollárt. A hagyományos pénzügyi szolgáltató vállalatok több mint 20%-a számára kockázatot jelentenek majd a FinTech szervezetek, az innovatív megoldások megjelenése azonban lehetőséget is ad az inkumbenseknek, hogy szélesítsék a szolgáltatási portfóliójukat.

 

A fentieket szem előtt tartva hirdette meg a PwC a régióban a Startup Collider akcelerátor programját. Négy hónapos startup „felderítő túra” után állt össze, hogy mely 13 startup kerül be a programba.

A PwC a startupok számára közösségi munkavégzésre alkalmas tereket és szállást biztosít, valamint magasan képzett mentorokat és gyorsabb piacra jutási lehetőséget.

 

„A PwC Startup Collider jelentős segítséget nyújt az európai startupok számára és támogatja az innovációt a közép- és kelet-európai régióban. Programunk a lehetőségek széles választékát kínálja: a startupok egyes megoldásait beágyazzuk a PwC szolgáltatásaiba, míg mások olyan pozícióba kerülnek majd, ahol új vevőket és partnereket szerezhetnek a PwC globális hálózatának köszönhetően” – mondja Osztovits Ádám, a PwC Magyarország tanácsadási üzletágának vezető cégtársa.

 

A Startup Collider első szakasza olyan startupokra fog fókuszálni, amelyek megoldásokkal rendelkeznek a pénzügyi szolgáltató szektor számára. A startupok érettségi szintje alapján két programfolyamat egyikében fognak részt venni. Az első ilyen a „Startup Bootcamp”, ahol nyolc startup – Xchanger, Cognitum, Claims Control, Blueopes, Talk Bank, finAPI, Autenti and Jumbster – kap lehetőséget – ezek a szervezetek már rendelkeznek olyan életképes termékekkel, hogy részt vehessenek egy három hónapos továbbképző táborban. A második a „Fast Track”, az ebben lévő öt startup – Noa Tech, Cyber Productivity, Dotmetrics, Transparent Data and Coinfirm – magasabb érettségi szinten van már, a program segítségével pedig kibővíthetik a kapcsolati hálójukat a PwC támogatásával.

 

A Collider programba egy magyar csapat is bekerült: a Blueopes egy automatizált portfóliókezelő platformot kínál, egyéni preferenciák alapján. Vagyonkezelési robo-advisor megoldásuk társadalom- ás környezettudatos befektetési lehetőségeket („SRI”) ajánl a felhasználóknak.

 

„Azért kezdeményeztük a Startup Collider programot, hogy elősegítsük a vállalkozások határokon átívelő összekötését a startupok és befektetők közösségével, valamint a módszereink és globális hálózatunk támogatásával felgyorsítsuk a “go-to-market” stratégiájukat” – teszi hozzá Bognár Dániel a PwC Magyarország tanácsadója.

 

 

Az alábbi startupok kerültek be a programba:

 

Bootcamp: Xchanger (Lengyelország), Cognitum (Lengyelország), Claims Control (Litvánia), Blueopes (Magyarország), TalkBank (Oroszország), finAPI (Lengyelország), Autenti (Lengyelország), Jumbster (Lengyelország)

 

Fast Track: Noa Tech (Lengyelország), Cyber Productivity (Lengyelország), Dotmetrics (Horvátország), Transparent Data (Lengyelország), Coinfirm (Lengyelország)

 

 

A Startup Collider programról

 

A Startup Collider egy új kezdeményezés a közép- és kelet-európai startupok gondozására és támogatására. A Startup Collider minden éves ciklusában egy három hónapos „Bootcamp” szakaszt foglal magában. Az első 2017 január 9-én indult, melynek keretében a vállalkozók találkozhatnak a PwC szakértőivel és releváns üzleti egységeivel.

Az akcelerátor program keretein belül kiválasztott startupok két kijelölt mentorral dolgoznak – egy külsős és egy PwC-s szakértővel. A PwC-s mentor közvetlenül a startuppal dolgozik és azért felelős, hogy elérhetést biztosítson további PwC-s forrásokhoz.

A kiterjedt akcelerátor-programot egy 6-9 hónapos “go-to-market” szakasz követi, mialatt a PwC és a startupok közösen dolgoznak a „Proof of Concept”-en és az első eladáson. Az érettebb startupok rögtön ezzel a szakasszal kezdenek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...