
A videóindítások számát tekintve tavaly megelőztük legfőbb konkurensünket – mondja Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési és digitális igazgatója, aki beszélt a hirdetési piac alakulásáról, a streaminges versenyről és a TV2 Play újdonságairól is.
- A TV2-nél 2005-ben értékesítési munkatársként indult a pályafutásod. Húsz év alatt mennyire változott meg a hazai hirdetési piac?
- Annak idején a hazai hirdetési piac még egy másik világot jelentett. Akkoriban a tévé dominálta a médiát, és a hirdetőknek elsősorban a tévére volt szükségük mint fő hirdetési csatornára. Az online média még gyerekcipőben járt, és a digitális hirdetési formák nem voltak olyan elterjedtek, mint manapság. A munkám, illetve a kollégáim munkája is jelentősen megváltozott. A régi, „klasszikus” hirdetési modellek mellett ma már komplex megoldásokkal és új típusú együttműködésekkel kell dolgozni. A célzott hirdetési lehetőségek bővültek, és ezzel párhuzamosan az ügyfelek elvárásai is emelkedtek. Hogy most, vagy akkor volt-e nehezebb a dolgom, azt nehéz egyértelműen megmondani. Míg 2005 körül a piac egyszerűbb volt, addig a mostani kihívások sokkal dinamikusabbak és technológiailag fejlettebbek. A folyamatosan változó trendek és az új eszközök alkalmazása komplexebbé tették a munkát, ugyanakkor sokkal izgalmasabbá is.
- A Kantar Media becsült net-net költési adatai alapján egész jó éve volt tavaly a hazai reklámpiacnak. Ezt a TV2-n belül a hozzád tartozó hirdetési területeken is éreztétek?
- Igen, a reklámpiac növekedése a televíziók és az egyéb médiaterületek számára is kedvező hatással volt, nálunk különösen a prémiumszpotok, a szponzorációs lehetőségek és a talent-együttműködések esetében. A digitális csatornák és a speciális online tartalmak iránti kereslet növekedése, illetve az integrált hirdetési formák iránti magas érdeklődés is hozzájárult a sikeres évhez.
- A non-szpot megoldásaitokat inkább a nagy hirdetők használják, vagy olyan reklámozókat is be tudtok hozni, amelyek amúgy szpothirdetéseket nem vásárolnak?
- A TV2-nél a non-szpot megoldások, mint például a szponzorációk, a speciális szpotok vagy az integrált kampányok valóban kiváló lehetőséget kínálnak, és ezeket a partnereink – mérettől függetlenül – keresik, mert a non-szpot felületeink alkalmasak márkaépítésre, kreatív- és testreszabott koncepciók megvalósítására. A non-szpot egyik nagy előnye, hogy azok az ügyfeleink is, amelyek nem tudnak nagyobb büdzsét szánni a hirdetésekre, kapnak olyan megoldásokat, amelyekkel hatékonyan el tudják juttatni üzeneteiket a fogyasztók felé.
- A különféle non-szpot hirdetések terén mennyire kell előre gondolkodniuk a hirdetőknek?
- Ez nagyban függ a produkciótól, illetve maguktól az ügyfelektől is. Vannak olyan felületeink, például az év utolsó és első szpotja, amit már január elején lefoglalnak. Az event műsoraink szponzorhelyei pedig hónapokkal korábban betelnek.
- A hazai streamingszolgáltatók versenyében milyen a TV2 Play helyzete?
- A versenypozíciónkról mindent elmond, hogy a videóindítások számát tekintve tavaly megelőztük a legfőbb konkurensünket. A saját gyártású tartalmaink iránti érdeklődés továbbra is biztosítja, hogy a TV2 Play sikeresen szerepeljen a versenyben.
- Milyen a kizárólag online elérhető tartalmaitok nézői fogadtatása, és terveztek-e ezen a téren újdonságokat?
- A nézők kifejezetten szeretik az exkluzív TV2 playes tartalmakat, ezt bizonyítja, hogy a TV2 Titkok Ramónával az idén februárban már a harmadik évadát kezdte meg. Rendkívül büszkék vagyunk a formátumra, de természetesen folyamatosan tervezünk további exkluzív, a TV2 Playen elérhető műsorokat. Ilyen például a március 21-én elindult Példaképek Demcsák Zsuzsával podcastünk, amelynek a vendégei a hazai közélet kiemelkedő szereplői.
- A mesterséges intelligenciát használjátok a napi munka során?
- A mesterséges intelligencián alapuló megoldások számos területen támogatják a munkánkat, legyen szó háttér-információk gyűjtéséről, kreatív ötletelésről vagy speciális célfeladatokra fejlesztett programok alkalmazásáról. Kiemelten használunk olyan integrációkat, amelyeket kifejezetten a televíziós és filmes gyártás támogatására fejlesztettek ki. Fontosnak tartjuk, hogy az MI által generált vagy gyűjtött információkat és tartalmakat minden esetben emberi kontroll mellett kezeljük, biztosítva ezzel a megbízhatóságot és a minőséget.
- A TV2 Play kapcsán készültök valamilyen további innovációval az idei évre?
- Nagyon sok fejlesztésbe kezdtünk bele a tavalyi év végén, amelyek kifutása az idei év második felére esedékes. Ezek közül említésre méltó a TV2 Play applikációjának új funkciókkal való bővítése, a piacon egyre nagyobb értéket jelentő CTV-alkalmazás elindítása.
Heszler Róbert