- Hirdetés -

Szabó Béla Attila a TOP50 marketinges rangsor élén

|

A Marketing&Media és a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén hetedik alkalommal állította össze az 50 legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozó listáját, a rangsor élén Szabó Béla végzett, Bánhegyi Zsófia és Juhász Péter Tibor előtt. Az idén mindössze a listán lévők ötöde cserélődött ki a tavalyi évhez képest, illetve még sosem fordult elő, hogy egy cégtől négyen is bekerüljenek a TOP50-be.

Néhány sportágban, ha valaki háromszor nyeri meg az adott tornát, akkor hazaviheti a győztesnek járó serleget. Így történt ez 1970-ben, amikor a vébégyőztes brazilok végleg megnyerték, és azóta örökre a vitrinjükben tarthatják a Rimet-kupát. Mostantól a Magyar Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatója, Szabó Béla Attila is méltán áhítozhat egy ilyen trófeára, ugyanis zsinórban harmadik alkalommal végzett listánk élén. A véleményvezérnek számító szakember – aki az idén a Top 50 médiás rangsorunkon a 11. helyen végzett – cége tavaly a Kantar Media listaáras adatai alapján 47,57 milliárd forintot költött el a hazai reklámpiacon.

A mostani rangsorunkon második lett a Szabó Béla Attilához hasonlóan a tavaszi médiás listán előkelő helyen szereplő Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója. Ő eddig három különböző cégtől is bekerült az összeállításunkba, ami jól jelzi nemcsak az általa képviselt vállalat, hanem a személyes márkája erejét is.

Juhász Péter Tibor, a Vodafone Magyarország márkaigazgatója most először ért el dobogós helyezést rangsorunkon, és ugyancsak azon kevesek közé tartozik, akik a médiás Top 50-ben is helyet kaptak. A vállalat tavaly, szintén a Kantar listaáras számai alapján 61,1 milliárdot költött a reklámpiacon, a szakember jövőjével kapcsolatban azonban kérdés, hogy milyen átszervezésekkel jár majd a cége 4iG általi felvásárlása.

A legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozók - TOP10

 

Újak és régi újak

A tavalyi évhez képest mindössze tíz új szakember található a listán, azaz a rangsor szereplőinek csupán a húsz százaléka cserélődött ki az előző évhez képest, ami az elmúlt esztendők összeállításaihoz viszonyítva egyáltalán nem sok. Tavaly például 36, míg egy évvel korábban 44 százalékban cserélődtek a listán található marketingesek.

Az újak közül a legelőkelőbb helyen Fazekas Bálint, az Euronics Magyarország ügyvezetője végzett, és ez köszönhető annak, hogy náluk volt a legmagasabb az offline értékesítés aránya, valamint az övék volt a legnagyobb, teljesen magyar tulajdonú webshop. Szilva Monika visszatérő szereplője összeállításunknak, a korábban a Nestlénél dolgozva a rangsorba bekerülő szakember ezúttal a Tesco vásárlói élményért felelős igazgatójaként található a Top 50-ben.

Popovics Adrienn nevével viszont még nem találkozhattunk a listán, a Hell Energy operatív marketingigazgatója most először szerepel nálunk. Igaz, a cégét korábban a jelenleg a Mol kommunikációs igazgatójaként dolgozó, Pantl Péter már képviselte az összeállításunkban. A listánkra visszatérő Tengerdi Laura ugyancsak azok közé tartozik, akik korábban egy másik vállalat képviseletében kerültek be a Top 50-be. Két éve a Budapest Bank marketingkommunikációs és ügyfélélmény-vezetőjeként találkozhattunk a nevével a rangsorban, míg az idén az UniCredit színeiben lett listás szereplő. Valószínűleg a hazai italos piac kapcsán van közös témája Balogh Barbarának és Mottl-Molnár Orsolyának. Az előbbi, a Velux regionális marketingigazgatója ugyanis mostani pozícióját megelőzően a Heinekennél dolgozott, és be is került a Top 50-be, míg utóbbi jelenleg a cég marketing- és kereskedelmi marketingigazgatója.

 

A Delivery Hero név talán nem sokat mond, ám a Netpincér, illetve a Foodpanda elnevezés már ismerősebb lehet. Ezt az átmárkázást vezényelte le Blaumann Debóra, aki ugyancsak most először kapott helyet listánkon, csakúgy, mint Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola vállalati kapcsolatokért felelős magyarországi vezetője.

Felkai György, aki az MVM Services Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatójaként került be a rangsorba, visszatérő szakember. A Top 50-ben való szereplésének az egyik oka, hogy 2015 eleje óta a teljes ügyfélvilág marketing- és kommunikációs igazgatója, és több mint hatmillió ügyfél számára végeznek speciális marketingtevékenységet. Bár most először olvashatjuk a Top 50-ben az Indotek Group marketingvezetője, Pintyőke Marcell nevét, a rangsorban való szereplése nem meglepő annak fényében, hogy a cége portfóliójába több mint kétmillió négyzetméter ingatlan tartozik, amelyek közül kiemelkedik több mint húsz bevásárlóközpont.

Négyen az elitben

Az összeállításunk hétéves történetében olyan már többször is előfordult, hogy egy céget ketten vagy hárman képviseljenek, de négyre sosem volt példa. Az idén azonban a Coca-Cola részéről kerültek be ennyien, Eipl Vilmos mellett Kölcsei Gergely, Mérő Ádám és újoncként Szalóky Tóth Judit is helyet kapott a Top 50-ben – az italos cég egyébként már tavaly is három szakembert „delegált” a rangsorba.

Ezenkívül a Magyar Telekom, valamint az MVM két szakemberrel is képviselteti magát a listán. Az előbbitől Szabó Béla Attila és Kovács András Péter, utóbbitól Jákó Eszter, valamint Felkai György került be az összeállításunkba.

A zsűrizés

Amarketinges rangsor a Marketing&Media és az MMSZ által felkért szakértői zsűri kétkörös szavazatai alapján állt össze. A 18 fős grémiumban a hazai marketing-, reklám- és kommunikációs piac szakmai szervezeteinek elnökei, egyetemi tanárok, valamint ügynökségi vezetők kaptak helyet.

A zsűri először egy úgynevezett long listet állított össze, amelynek alapjául a Marketing&Media szerkesztősége által javasolt lista szolgált. A zsűritagok javaslatai alapján bővült tovább a szavazólap, mégpedig úgy, hogy azok a jelöltek kerülhettek fel a listára, akikre még legalább két ajánlás érkezett.

A második körben hármas szempontrendszer alapján szavazott a zsűri, figyelembe vették, hogy az adott marketingkommunikációs vezető mennyire volt hatékony és eredményes az elmúlt egy évben, fontos volt az is, hogy mennyire számít véleményvezérnek az üzleti életben, továbbá az is, hogyan változott a meghatározó szerepe az elmúlt egy évben a korábbi időszakhoz képest. Az első két szempont esetén 1–10-es skálán szavazott a zsűri, míg a harmadiknál –5 és +5 közötti skálán lehetett voksolni a jelöltekre. A végleges rangsort az összeadott pontszámok és az adott embert pontozók hányadosa alapján állt össze.

 

A teljes rangsor és a toplista részletes elemzése a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. A következő napokban további, a TOP50 rangsorhoz kapcsolódó elemzésekkel, illetve marketingpiaci összeállításokkal jelentkezünk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...