- Hirdetés -

Szakmai kihívásokra vágynak a fiatalok

|

- Hirdetés -

Tudatosan választanak maguknak szakmai gyakorlati helyet a Camp Leaders progjamjaiban részt vevő fiatalok, tisztában vannak a nyelvtudás értékével, emellett fontosnak tartják az önállóságot és a kapcsolatépítést. Több mint 60 százalékuk úgy érzi, tudatosan készül a karrierépítésre, de vajon mit jelent ez számukra?

A Camp Leaders már 12 éve van jelen Magyarországon, és ez idő alatt több ezer fiatalt segítettek abban, hogy egy tengerentúlon töltött nyár során dolgozhassanak, utazhassanak és közben megismerhessenek egy merőben más kultúrát. A programjaikban részt vevő fiatalok többsége a Z generációból kerül ki (1997-2010 között születettek), nagy részük éppen a felsőoktatási tanulmányait végzi, harmaduk pedig már elhelyezkedett a munkaerőpiacon.

“Az évek során sok fiatallal találkoztunk, beszélgettünk velük a programot megelőző interjúkon, és vártuk őket haza az Amerikában töltött nyár után. Mi azt tapasztaljuk, hogy a Z generáció tagjai céltudatosak és nagyon vágynak az önállóságra, ugyanakkor sok helyen hallhatjuk, olvashatjuk, hogy sokkal többet szoronganak fiatal koruk ellenére, mint a korábbi generációk. Ezért is szerettük volna megkérdezni őket arról, hogy mi motiválja őket és mit tesznek a jövőjükért” – mondja Fekete Alex, a Camp Leaders Hungary ügyvezető-tulajdonosa.

Mit tesznek a Z-k a jövőjükért?

A Camp Leaders saját, többezres alumni közössége körében végzett, nem reprezentatív felmérésben megkérdezett fiatalok közel kétharmada nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten sokat tesz azért, hogy nagyobb esélyekkel induljon a jövőben a munkaerőpiaci versenyben. Többségük úgy érzi, ebben a gyakorlati hely tudatos kiválasztása játssza a legnagyobb szerepet (38%), nem véletlenül, hiszen szinte minden toborzási folyamatban fontos, rendelkezik-e már a jelölt releváns munkatapasztalattal. A második helyen a felsőoktatáson kívül szerzett egyéb képzettségek, kompetenciák állnak (26%), majd kicsit lemaradva a külföldön szerzett szakmai gyakorlat következik (21%). A fiatalok továbbra is csak kis számban veszik igénybe a különböző karrierszolgáltatásokat, tanácsadást, és az intézményekben szervezett állásbörzéket sem tartják igazán hatékonynak.

Pénz, biztonság vagy kihívások?

Vajon milyen tényezők alapján döntenek a Z generációsok, ha a pályaválasztásra kerül a sor? Meglepő módon a válaszadó fiatalok negyede (25%) olyan szakmát szeretne, amelyben izgalmas, kihívást jelentő feladatokkal találkozhat. Bár lemaradva (18%), de a második legfontosabb döntő szempontnak a magas kereseti lehetőség számított, ezt követte a biztonság/stabilitás, valamint a karrierépítés és a szakmai előrelépés jövőbeli ígérete.

“Természetesen azt is tudni szerettük volna, hogy milyen értékekkel gazdagodnak a programunk résztvevői az USA-ban töltött hetekben, hiszen ezek sok esetben billenthetnek pozitív irányba egy kiválasztási folyamatot, amellett, hogy a fiatalok személyiségét is gazdagítják. A legtöbben az angol nyelvtudásuk villámgyors fejlődését emelték ki, de hangsúlyozták azt is, hogy önállóbbak és talpraesettebbek lettek, fejlődött a problémamegoldó képességük és a nemzetközi tábori csapatnak köszönhetően a kulturális sokszínűséget is sokkal jobban kezelték a programot követően” – tette hozzá Fekete Alex.

Kopogtat a jövő

Ezt a kérdést jól látják a Z-k: amellett, hogy 2019-ben Európa-szerte javultak a foglalkoztatási adatok, a fiatalok továbbra sincsenek könnyű helyzetben. Magyarországon a legfiatalabb korcsoportban csökkentek a foglalkoztatásra vonatkozó értékek[1], így ők valóban jobban teszik, ha minél több tapasztalattal és készséggel vértezik fel magukat már a tanulmányaik során. Ebben segítségükre lehetnek az olyan szakmai gyakorlatok is, mint a Resort Leaders, ami kifejezetten a turizmus-vendéglátás területén kínál értékes külföldi munkatapasztalatot, legyen szó diákmunkáról vagy hivatalos szakmai gyakorlatról. Az így szerzett élményeket és készségeket nem csupán hazatérve tudják kamatoztatni a fiatalok, többen közülük a program során kialakított kapcsolatoknak köszönhetően kaptak később munkát, és ma már menedzseri pozíciókban dolgoznak.

A programokban korábban résztvevő fiatalok csaknem harmada ma már főállásban dolgozó frissdiplomás, saját bevallásuk szerint bruttó 300 000 és 500 000 forint közötti átlagfizetéssel. Többségük elégedett vagy kifejezetten elégedett jelenlegi pozíciójával, azonban a következő 5 évben szeretnének előrelépni, és ezért tenni is akarnak: szeretnének további képzettségeket szerezni és tudatosan fejleszteni szakmai tudásukat. Nem is olyan elveszett a Z generáció, mint amilyennek sokan gondolják?

Több mint félezer amerikai nyári tábor várja a magyar fiatalokat 2020 nyarán

A nyári diákmunka idei programjaira már megnyílt a jelentkezési lehetőség: több, mint 500 amerikai tábor fogadja majd a dolgozni, tanulni és világot látni vágyó magyar diákokat, hogy kipróbálják, milyen is a nyári munka külföldön. Érdemes a jelentkezésekkel sietni, mert január és február során már a Camp Leaders állásbörzék zajlanak Budapesten, melyek keretében közel félszáz amerikai tábor képviselői és a magyar diákok személyes beszélgetések során ismerhetik meg egymást, illetve a nyári táborok a diákmunkás jelölteket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD). A lépés egy nagyobb átszervezés része, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is, hogy váratlanul elérhetetlenné...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...

Új PR menedzser a Porsche Hungariánál

PR szakembert igazolt a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatósága: június közepétől Uzoni Eszter csatlakozott az importőr PR kommunikációs csapatához. Eszter a Volkswagen, AUDI, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen Haszonjárművek, Das WeltAuto, MOON márkák, valamint a Porsche...

Zenés műsorral érkezik Budapestre a hollywoodi sztár

A kétszeres Oscar-díjra jelölt amerikai színművész október 2-án A zenekritikus című zenés stand-up nagyzenekari változatával áll az Erkel Színház színpadára. A formabontó előadás során a klasszikus zene legikonikusabb darabjait szedi ízekre a Malkovich által...

Nem befolyásolta az euró árfolyama a használtautó importot

A 400 forint körüli euró árfolyam ellenére továbbra is népszerűek az import használt autók, 2022 első félévében közel 70 ezer személyautó érkezett hazánkba. De keresettek voltak a kishaszonjárművek is, összesen 6.196 jármű jött ebben...

Szülinapi partival ünnepelt a Paprika Studios

15 éves a Paprika Studios. Kelet-Közép-Európa legnagyobb televíziós műsorgyártója június 28-án születésnapi partin ünnepelte az alapítás óta eltelt időszak sikereit.  Az ünnepi eseményen a hazai, valamint a nemzetközi média- és televíziós szakma képviseltette magát....

Annyit költünk nyaralásra, mint a járvány előtt

Az egy évvel korábbinál jóval többen mennének nyaralni belföldre vagy külföldre 2022-ben. Az idén közel 250 ezer forintot költenének a vakációra átlagosan a nyaralást tervezők - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Ez...

Változás az E.ON Hungáriánál

Július 1-től Guntram Würzberg váltja Kiss Attilát az E.ON Hungária Csoport élén. A szakember több mint 25 éve dolgozik a nemzetközi E.ON csoportnál, számos vezető pozíciót töltött be, legutóbb a cégcsoport legfelsőbb szintű jogi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD). A lépés egy nagyobb átszervezés része, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is, hogy váratlanul elérhetetlenné...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....