- Hirdetés -

Százmilliárdokat hoztak a Hiventures-cégek

|

Hat év alatt 84 milliárd forintot fektetett hazai vállalkozásokba az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, ebből csak 2022-ben 24 milliárdot realizált. A tőkealap-kezelő tevékenysége felpörgette a magyar startup és vállalati életet, és katalizátor szerepe van abban, hogy a tavalyi évben 435 milliárd forint árbevételt termeltek a portfóliójában szereplő cégek.

A Hiventures 446 startupot és 32 érettebb vállalatot tartalmazó portfóliójába tartozó cégek bevételének 44 százaléka származott exportból, a vállalkozások összesen 3615 embert foglalkoztatnak, 165 saját szabadalommal és védjeggyel rendelkeznek. A 24 milliárd forintos tavalyi összbefektetésével a társaság továbbra is Közép-Kelet-Európa egyik legaktívabb tőkebefektetőjének számít.

Feltört a vállalati üzletág

A Hiventures 2019-ben indította el vállalati üzletágát, melynek révén hathatós segítséget nyújt a generációváltás, a beruházás, a fejlesztés vagy éppen fúzió előtt álló hagyományos vállalkozások számára. Az indulás óta nagy utat járt be a tőkebefektető: „a tőkefinanszírozás, mint növekedést biztosító alternatíva, startup körökön kívül Magyarországon kevésbé volt elterjedt. Így mikor elindítottuk a már érettebb vállalkozásokat célzó termékportfóliónkat, azt a szerepet is felvállaltuk, hogy felkészítsük a piacot – eloszlassuk a kétségeket, feltárjuk a hitel és a tőkebefektetés közti különbségeket, valamint megmutassuk a konstrukcióban rejlő lehetőségeket” – mutatott rá Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

A törekvés eredményessége a számokban is megmutatkozik: 2022-ben már 32 vállalattal dolgozott együtt a Hiventures, mintegy 17 milliárd forint forrást biztosítva számukra. Ezzel a társaság több mint 410 milliárd forint árbevételhez segítette hozzá a magyar gazdaság gerincét képező KKV-kat, valamint hazai nagyvállalatokat. „Elsősorban gazdaságfejlesztési célú tőkebefektetésekről számolhatunk be, amelyek révén a cégek leginkább versenyelőny kiépítését vagy megtartását célzó beruházásokat, kapacitásbővítéseket valósítottak meg” – emelte ki Katona Bence. A Hiventures közreműködésével realizálódhatott többek között a rekordnagyságú, 5 milliárd forintos tőkeemelés az UBM Csoport részére vagy a Solar Markt energetikai beruházása is.

A vezérigazgató hozzátette: „Egyre élénkebb az érdeklődés, az idei évre vonatkozóan is tízmilliárdos nagyságrendben vannak tárgyalási vagy döntési szakaszban lévő ügyleteink”. Emellett kiemelte, hogy a finanszírozási paletta is kibővült, így már tőzsdei cégeknél is tudnak befektetéseket eszközölni, mint amilyen a Masterplast vagy a Sundell ügylet volt.

Fókuszváltás a startup üzletágban

Kezdenek beérni a korábbi startup befektetések, ezt jelzi az exitek növekvő száma és értéke is. A tavalyi év egyik meghatározó ügyletét a NowTechnologies kerekesszékes innovációja jelentette, amit egy világelső globális cég vásárolt fel.

Ugyanakkor markáns fókuszváltás is zajlott az üzletágban, az eddigi akvizíciós berendezkedést egy portfóliómenedzsment-célzatú, további értékteremtést előtérbe helyező látásmód váltotta fel. „Meg kellett találnunk – a startupokkal közösen – azokat az eszközöket, amelyekkel társfinanszírozóra vagy szakmai befektetőre találhatnak, így akár a nemzetközi piacokra is kiléphetnek. Ezzel tovább növelhetjük cégértéküket, amely a sikeres ügyletzárás feltétele” – fogalmazott Katona Bence.

Természetesen az új befektetések sem maradtak el: harminc új induló innovatív cég csatlakozásával közel 450-re duzzadt a Hiventures startup-portfóliója, amelynek összesen 7 milliárd forintot folyósított a tőkealap-kezelő 2022-ben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...