- Hirdetés -

Százmilliárdokat hoztak a Hiventures-cégek

|

Hat év alatt 84 milliárd forintot fektetett hazai vállalkozásokba az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, ebből csak 2022-ben 24 milliárdot realizált. A tőkealap-kezelő tevékenysége felpörgette a magyar startup és vállalati életet, és katalizátor szerepe van abban, hogy a tavalyi évben 435 milliárd forint árbevételt termeltek a portfóliójában szereplő cégek.

A Hiventures 446 startupot és 32 érettebb vállalatot tartalmazó portfóliójába tartozó cégek bevételének 44 százaléka származott exportból, a vállalkozások összesen 3615 embert foglalkoztatnak, 165 saját szabadalommal és védjeggyel rendelkeznek. A 24 milliárd forintos tavalyi összbefektetésével a társaság továbbra is Közép-Kelet-Európa egyik legaktívabb tőkebefektetőjének számít.

Feltört a vállalati üzletág

A Hiventures 2019-ben indította el vállalati üzletágát, melynek révén hathatós segítséget nyújt a generációváltás, a beruházás, a fejlesztés vagy éppen fúzió előtt álló hagyományos vállalkozások számára. Az indulás óta nagy utat járt be a tőkebefektető: „a tőkefinanszírozás, mint növekedést biztosító alternatíva, startup körökön kívül Magyarországon kevésbé volt elterjedt. Így mikor elindítottuk a már érettebb vállalkozásokat célzó termékportfóliónkat, azt a szerepet is felvállaltuk, hogy felkészítsük a piacot – eloszlassuk a kétségeket, feltárjuk a hitel és a tőkebefektetés közti különbségeket, valamint megmutassuk a konstrukcióban rejlő lehetőségeket” – mutatott rá Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

A törekvés eredményessége a számokban is megmutatkozik: 2022-ben már 32 vállalattal dolgozott együtt a Hiventures, mintegy 17 milliárd forint forrást biztosítva számukra. Ezzel a társaság több mint 410 milliárd forint árbevételhez segítette hozzá a magyar gazdaság gerincét képező KKV-kat, valamint hazai nagyvállalatokat. „Elsősorban gazdaságfejlesztési célú tőkebefektetésekről számolhatunk be, amelyek révén a cégek leginkább versenyelőny kiépítését vagy megtartását célzó beruházásokat, kapacitásbővítéseket valósítottak meg” – emelte ki Katona Bence. A Hiventures közreműködésével realizálódhatott többek között a rekordnagyságú, 5 milliárd forintos tőkeemelés az UBM Csoport részére vagy a Solar Markt energetikai beruházása is.

A vezérigazgató hozzátette: „Egyre élénkebb az érdeklődés, az idei évre vonatkozóan is tízmilliárdos nagyságrendben vannak tárgyalási vagy döntési szakaszban lévő ügyleteink”. Emellett kiemelte, hogy a finanszírozási paletta is kibővült, így már tőzsdei cégeknél is tudnak befektetéseket eszközölni, mint amilyen a Masterplast vagy a Sundell ügylet volt.

Fókuszváltás a startup üzletágban

Kezdenek beérni a korábbi startup befektetések, ezt jelzi az exitek növekvő száma és értéke is. A tavalyi év egyik meghatározó ügyletét a NowTechnologies kerekesszékes innovációja jelentette, amit egy világelső globális cég vásárolt fel.

Ugyanakkor markáns fókuszváltás is zajlott az üzletágban, az eddigi akvizíciós berendezkedést egy portfóliómenedzsment-célzatú, további értékteremtést előtérbe helyező látásmód váltotta fel. „Meg kellett találnunk – a startupokkal közösen – azokat az eszközöket, amelyekkel társfinanszírozóra vagy szakmai befektetőre találhatnak, így akár a nemzetközi piacokra is kiléphetnek. Ezzel tovább növelhetjük cégértéküket, amely a sikeres ügyletzárás feltétele” – fogalmazott Katona Bence.

Természetesen az új befektetések sem maradtak el: harminc új induló innovatív cég csatlakozásával közel 450-re duzzadt a Hiventures startup-portfóliója, amelynek összesen 7 milliárd forintot folyósított a tőkealap-kezelő 2022-ben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...