- Hirdetés -

Százszorosára nőhet az 5G-magánhálózatok száma

|

Jelentős társadalmi és gazdasági értéket teremt az 5.5G korszaka: a továbbfejlesztett hálózatok által kínált élményeket több mint egymilliárd végfelhasználó élvezheti majd, 2030-ra pedig egymilliónál is több 5G-alapú magánhálózat támogatja az ipar működését – hangzott el a Huawei Technologies Távközlési Üzletágának elnöke vitaindító beszédében a barcelonai Mobil Világkongresszuson. Az 5.5G-korszak interaktívabb szolgáltatásokat, köztük a 3D-s alkalmazások – például bevásárlóközpontok – sokaságát hozza el, általános trenddé válnak a vállalati felhő szolgáltatások, valamint elterjednek a saját áramforrás nélkül is adattovábbítására képes passzív IoT-eszközök. A hálózatok érzékelési képességeinek kiaknázása jelentős előrelépést hoz a városi infrastruktúrák biztonságosabb, hatékonyabb működtetésében is.

„Újra kell gondolni az 5G üzleti felhasználását, és meg kell erősíteni a lefedettséget az iparági szereplők összefogásával, mert ez a kulcs az 5.5G korszak felé való előrelépésnek” – mondta Li Peng, a Huawei Technologies Távközlési Üzletágának elnöke a barcelonai Mobil Világkongresszuson tartott vitaindító beszédében. A vezető szerint az 5G-hálózatokban rejlő lehetőségek kiaknázása elengedhetetlen az infokommunikációs iparág fejlődéséhez.

5G-tól az 5.5G-ig: tízszeres képességek, százszoros lehetőségek

Az 5.5G még gyorsabb, automatizáltabb és intelligensebb korszakba vezet, az 5G-nél tízszer több hálózati képességet nyújt, ami százszor több lehetőséget rejt magában. Az 5.5G-korszak öt fő jellemzője a 10 gigabites sebesség elérése, a még sokoldalúbban felhasználható IoT-megoldások elterjedése, a vezeték nélküli hálózatok érzékelőként való használata, az automatizáltabban, alacsonyabb energiafelhasználással működő, és jobb minőséget adó hálózatok megjelenése, valamint összességében a fenntarthatóbb hálózati infrastruktúra lesz.

A nagyobb sebességnek köszönhetően a mobilos és otthoni felhasználók magasabb minőségű, interaktívabb élményekhez jutnak: széles körben elérhetővé válnak a 3D-alkalmazások, mint például a 3D online bevásárlóközpontok, a 24K felbontású VR-játékok, a szemüveg nélküli 3D-s videók pedig általánossá válnak. Az 5.5G-korszakban ezen innovatív szolgáltatások online felhasználóinak száma várhatóan meghaladja az egymilliárdot, ami százszoros növekedést jelent. A vállalat előrejelzései szerint a kiépített 5G-magánhálózatok száma a jelenlegi tízezerről egymillióra nő 2030-ra. Az üvegszálas kapcsolatok az otthonoktól és a vállalkozásoktól a gyártósorokig, sőt a gyártóberendezésekig fognak terjedni, és tízszeres javulás lesz a késleltetés, a helymeghatározás pontossága és a megbízhatóság terén. Ezenfelül új korszakba lépnek a felhőalkalmazások, és trenddé válnak a felhőalapú és többfelhős vállalati alkalmazások is.

Feltörekvő innovatív technológia: passzív IoT

A passzív IoT-technológiának köszönhetően az összekapcsolt eszközök száma 10 milliárdról 100 milliárdra nő. A passzív IoT címkék előnyei, – amelyek folyamatos áramforrás nélkül képesek kisebb mennyiségű adatot továbbítani, így alkalmasak arra, hogy akár helymeghatározásra és hőmérséklet-érzékelőkön is használhatók legyenek –, széles körben kiaknázhatók lesznek az 5G hálózatok fejlődésével, és többek között a raktári cikkek automatizált leltározásában, a mezőgazdaságban és az állattenyésztésben hozhatnak áttörést. Jelenleg évente több mint 30 milliárd passzív IoT-címke van használatban, és az iparágak digitalizációjával az évente használt passzív IoT-címkék száma várhatóan eléri a 100 milliárdot.

Az érzékelő hálózatok a ködöt, a forgalmi dugókat és akadályokat is felismerik

Olyan új technológiák is megjelennek majd, mint a vezeték nélküli érzékelés (wireless sensing), amikor a teljes kommunikációs hálózat érzékelőként is szolgál. Ez a megoldás széles körben használható például közúti közlekedési szolgáltatások területén és környezeti elemek érzékelésére. Például esős vagy ködös időben az 5.5G-hálózatok képesek lesznek automatikusan felismerni az úton lévő akadályokat vagy egyéb problémákat, és az autókban lévő térképeken keresztül egy kilométerrel korábban értesíteni tudják a sofőröket. Így a közlekedés biztonságosabbá, a városi infrastruktúra pedig hatékonyabbá válik.

A felhasználók 70 százaléka hajlandó lenne többet fizetni a jobb 5G élményért

Az 5G hálózatoknak mindössze három évre volt szüksége ahhoz, hogy elérje a 4G öt év alatt elért fejlődését, azonban a lefedettség még mindig kiegyensúlyozatlan a különböző régiók és országok között. Világszerte még mindig 200 millió réz szélessávú vonal szorul sürgős korszerűsítésre, és több mint 60 millió kis- és középvállalkozás szeretne hozzáférni a bérelt vonali szolgáltatásokhoz. Az erősebb lefedettség a felhasználóknak és a szolgáltatóknak is kedvezne: a felhasználók 70 százaléka már most hajlandó többet fizetni a jobb 5G élményért, – amely egyúttal mintát adhat a következő, 5.5 generációs élményekhez, – míg a szolgáltatók bővíthetik piacaikat, és nagymértékben növelheti bevételeiket.

Hatékonyabb energiafelhasználás az 5G terén

A mélyebb lefedettség érdekében az 5G bázisállomások berendezései terén is innovációra lenne szükség. A Huawei-nek több hálózati megoldása, eszköze járul hozzá ahhoz, hogy az 5G hálózatok elterjedtsége szélesebb körű és magasabb minőségű legyen. Tavaly jelent meg a vállalat 5G-bázisállomások hálózati teljesítményét és energiahatékonyságát nagymértékben javító innovatív terméke, a MetaAAU, amely az iparágon belül a legegyszerűbben telepíthető, és körülbelül 30 százalékkal nagyobb kapacitást és lefedettséget kínál. A MetaAAU az idei Mobil Világkongresszuson elnyerte az egyik legrangosabb elismerést, a GLOMO Awards-ot is, amellyel azokat az élvonalbeli mobilkommunikációs innovációkat ismerik el, amelyek valódi hatást gyakorolnak a társadalomra.

Szintén a GLOMO Awards díjazott hálózati megoldásai közé került a vállalat FDD Beamforming sorozata, amelynek termékei egyszerűsített, ultra szélessávú, és pontosabb, zöldebb sugárformázást tesznek lehetővé. Elismerést kapott a Huawei RuralLink megoldása is, amely innovatív, egyedi technológiákat használ a vidéki kommunikáció kihívásainak kezelésére, és kiterjedt lefedettséget biztosít rendkívül alacsony költséggel és energiafogyasztással.

Mindemellett figyelemre méltó a vállalat év végén debütáló, a hálózati képességek javítását szolgáló megoldása, a Meta BladeAAU, amelynek segítségével minden 3Ghz alatti sáv egyetlen póluson telepíthető, így ideális az egyantennás helyzetekben történő felhasználáskor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...