- Hirdetés -

Százszorosára nőhet az 5G-magánhálózatok száma

|

- Hirdetés -

Jelentős társadalmi és gazdasági értéket teremt az 5.5G korszaka: a továbbfejlesztett hálózatok által kínált élményeket több mint egymilliárd végfelhasználó élvezheti majd, 2030-ra pedig egymilliónál is több 5G-alapú magánhálózat támogatja az ipar működését – hangzott el a Huawei Technologies Távközlési Üzletágának elnöke vitaindító beszédében a barcelonai Mobil Világkongresszuson. Az 5.5G-korszak interaktívabb szolgáltatásokat, köztük a 3D-s alkalmazások – például bevásárlóközpontok – sokaságát hozza el, általános trenddé válnak a vállalati felhő szolgáltatások, valamint elterjednek a saját áramforrás nélkül is adattovábbítására képes passzív IoT-eszközök. A hálózatok érzékelési képességeinek kiaknázása jelentős előrelépést hoz a városi infrastruktúrák biztonságosabb, hatékonyabb működtetésében is.

„Újra kell gondolni az 5G üzleti felhasználását, és meg kell erősíteni a lefedettséget az iparági szereplők összefogásával, mert ez a kulcs az 5.5G korszak felé való előrelépésnek” – mondta Li Peng, a Huawei Technologies Távközlési Üzletágának elnöke a barcelonai Mobil Világkongresszuson tartott vitaindító beszédében. A vezető szerint az 5G-hálózatokban rejlő lehetőségek kiaknázása elengedhetetlen az infokommunikációs iparág fejlődéséhez.

5G-tól az 5.5G-ig: tízszeres képességek, százszoros lehetőségek

Az 5.5G még gyorsabb, automatizáltabb és intelligensebb korszakba vezet, az 5G-nél tízszer több hálózati képességet nyújt, ami százszor több lehetőséget rejt magában. Az 5.5G-korszak öt fő jellemzője a 10 gigabites sebesség elérése, a még sokoldalúbban felhasználható IoT-megoldások elterjedése, a vezeték nélküli hálózatok érzékelőként való használata, az automatizáltabban, alacsonyabb energiafelhasználással működő, és jobb minőséget adó hálózatok megjelenése, valamint összességében a fenntarthatóbb hálózati infrastruktúra lesz.

A nagyobb sebességnek köszönhetően a mobilos és otthoni felhasználók magasabb minőségű, interaktívabb élményekhez jutnak: széles körben elérhetővé válnak a 3D-alkalmazások, mint például a 3D online bevásárlóközpontok, a 24K felbontású VR-játékok, a szemüveg nélküli 3D-s videók pedig általánossá válnak. Az 5.5G-korszakban ezen innovatív szolgáltatások online felhasználóinak száma várhatóan meghaladja az egymilliárdot, ami százszoros növekedést jelent. A vállalat előrejelzései szerint a kiépített 5G-magánhálózatok száma a jelenlegi tízezerről egymillióra nő 2030-ra. Az üvegszálas kapcsolatok az otthonoktól és a vállalkozásoktól a gyártósorokig, sőt a gyártóberendezésekig fognak terjedni, és tízszeres javulás lesz a késleltetés, a helymeghatározás pontossága és a megbízhatóság terén. Ezenfelül új korszakba lépnek a felhőalkalmazások, és trenddé válnak a felhőalapú és többfelhős vállalati alkalmazások is.

Feltörekvő innovatív technológia: passzív IoT

A passzív IoT-technológiának köszönhetően az összekapcsolt eszközök száma 10 milliárdról 100 milliárdra nő. A passzív IoT címkék előnyei, – amelyek folyamatos áramforrás nélkül képesek kisebb mennyiségű adatot továbbítani, így alkalmasak arra, hogy akár helymeghatározásra és hőmérséklet-érzékelőkön is használhatók legyenek –, széles körben kiaknázhatók lesznek az 5G hálózatok fejlődésével, és többek között a raktári cikkek automatizált leltározásában, a mezőgazdaságban és az állattenyésztésben hozhatnak áttörést. Jelenleg évente több mint 30 milliárd passzív IoT-címke van használatban, és az iparágak digitalizációjával az évente használt passzív IoT-címkék száma várhatóan eléri a 100 milliárdot.

Az érzékelő hálózatok a ködöt, a forgalmi dugókat és akadályokat is felismerik

Olyan új technológiák is megjelennek majd, mint a vezeték nélküli érzékelés (wireless sensing), amikor a teljes kommunikációs hálózat érzékelőként is szolgál. Ez a megoldás széles körben használható például közúti közlekedési szolgáltatások területén és környezeti elemek érzékelésére. Például esős vagy ködös időben az 5.5G-hálózatok képesek lesznek automatikusan felismerni az úton lévő akadályokat vagy egyéb problémákat, és az autókban lévő térképeken keresztül egy kilométerrel korábban értesíteni tudják a sofőröket. Így a közlekedés biztonságosabbá, a városi infrastruktúra pedig hatékonyabbá válik.

A felhasználók 70 százaléka hajlandó lenne többet fizetni a jobb 5G élményért

Az 5G hálózatoknak mindössze három évre volt szüksége ahhoz, hogy elérje a 4G öt év alatt elért fejlődését, azonban a lefedettség még mindig kiegyensúlyozatlan a különböző régiók és országok között. Világszerte még mindig 200 millió réz szélessávú vonal szorul sürgős korszerűsítésre, és több mint 60 millió kis- és középvállalkozás szeretne hozzáférni a bérelt vonali szolgáltatásokhoz. Az erősebb lefedettség a felhasználóknak és a szolgáltatóknak is kedvezne: a felhasználók 70 százaléka már most hajlandó többet fizetni a jobb 5G élményért, – amely egyúttal mintát adhat a következő, 5.5 generációs élményekhez, – míg a szolgáltatók bővíthetik piacaikat, és nagymértékben növelheti bevételeiket.

Hatékonyabb energiafelhasználás az 5G terén

A mélyebb lefedettség érdekében az 5G bázisállomások berendezései terén is innovációra lenne szükség. A Huawei-nek több hálózati megoldása, eszköze járul hozzá ahhoz, hogy az 5G hálózatok elterjedtsége szélesebb körű és magasabb minőségű legyen. Tavaly jelent meg a vállalat 5G-bázisállomások hálózati teljesítményét és energiahatékonyságát nagymértékben javító innovatív terméke, a MetaAAU, amely az iparágon belül a legegyszerűbben telepíthető, és körülbelül 30 százalékkal nagyobb kapacitást és lefedettséget kínál. A MetaAAU az idei Mobil Világkongresszuson elnyerte az egyik legrangosabb elismerést, a GLOMO Awards-ot is, amellyel azokat az élvonalbeli mobilkommunikációs innovációkat ismerik el, amelyek valódi hatást gyakorolnak a társadalomra.

Szintén a GLOMO Awards díjazott hálózati megoldásai közé került a vállalat FDD Beamforming sorozata, amelynek termékei egyszerűsített, ultra szélessávú, és pontosabb, zöldebb sugárformázást tesznek lehetővé. Elismerést kapott a Huawei RuralLink megoldása is, amely innovatív, egyedi technológiákat használ a vidéki kommunikáció kihívásainak kezelésére, és kiterjedt lefedettséget biztosít rendkívül alacsony költséggel és energiafogyasztással.

Mindemellett figyelemre méltó a vállalat év végén debütáló, a hálózati képességek javítását szolgáló megoldása, a Meta BladeAAU, amelynek segítségével minden 3Ghz alatti sáv egyetlen póluson telepíthető, így ideális az egyantennás helyzetekben történő felhasználáskor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...

Mentorprogrammal segítik a magyar e-kereskedőket

Több, mint százezer euró összértékű, cégekre szabott, egyedülálló szakmai programmal segíti az érett, nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket a Digitális Kereskedelmi Szövetség. A program célja, hogy a bekerülő cégek sikeres hazai szakértők segítségével...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....