- Hirdetés -

Szélerőműparkkal zöldít a Volkswagen

|

- Hirdetés -

2050-re mérleg szerint szén-dioxid-semlegessé kíván válni a Volkswagen, ezért szén-dioxid-kibocsátást csökkentő, átfogó „Way to Zero” programja messze túlmutat az autók elektromossá alakításán. A Volkswagen az első autógyártóként támogatja ipari méretekben is a megújuló forrásokból származó energia elterjedését és 2025-ig mintegy 40 millió euróval segíti az európai szél- és napenergia-parkok nagyszabású bővítését. A portfólió eddigi legnagyobb projektjéről most az észak-svédországi Skellefteåban működő wpd Onshore Aldermyrberget AB szélerőmű-specialistával állapodott meg a Volkswagen, az autógyártó részesedése a szélerőműparkban nagyjából 100 GWh – átszámítva akár 27 ezer háztartásnak is elegendő – villamosenergiát állít majd elő. A Volkswagen ezzel immár Svédországban is eleget tesz az elektromos autók piacának vezetőjeként vállalt felelősségének. ID.-modelljei szén-dioxid-semleges gyártásán túl a Volkswagen most az elektromos modellek használati életszakaszában tesz újabb nagy lépést a járművek teljes életciklusa mentén mérleg szerint szén-dioxid-semleges elektromos mobilitás felé.

Az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás az ACCELERATE stratégia keretében megvalósuló felgyorsításával és az ID.-család ehhez kapcsolódó bővítésével párhuzamosan a Volkswagen szél- és napelempark-beruházásokat is támogat, így növelve a megújuló forrásokból származó villamosenergia elérhető mennyiségét az elektromos hálózatban. A vállalat ezzel tovább javítja az ID.-sorozat klímalábnyomát, egyben megteremti elektromos modellkínálata szén-dioxid-semleges használati életszakaszának alapjait is.

„A Volkswagen visszafordíthatatlanul halad a ’Way to Zero’ mentén, s tevékenységünk középpontjában a szén-dioxid-mentesítés és a mobilitás hosszú távon fenntartható kialakítása áll. Az első autógyártóként támogatjuk nagy léptékben is a megújuló forrásokból származó energia térnyerését, ugyanis csakis akkor járulhat hozzá az elektromos mobilitás hatékonyan a klímavédelemhez, ha következetesen zöld árammal töltik az elektromos autókat” – hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója.

A svédországi szélerőműpark mellett 2022 elején a mecklenburgi Tramm-Göthenben egy új napelemes rendszer is a hálózatra kapcsolódhat. Az RWE energiakonszernnel közös program mintegy 420 ezer napelem-moduljával Németország legnagyobb független napelemes projektje. 2025-ig további mintegy 20 zöldáram-projekt következik, többek között Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Finnországban. A projektek a tervek szerint összesen mintegy 7 terawattóra további zöld villamosenergiát állítanak majd elő, ami több mint 300 szélturbina kapacitásának felel meg és mintegy 600 ezer háztartás éves igényét fedezheti.

A szén-dioxid-semleges elektromos mobilitás meghatározó tényezője a következetesen 100 százalékban megújuló villamosenergiával végzett töltés, amivel – az Európai Unió normál elektromosáram-összetételéhez viszonyítva – már önmagában a teljes szén-dioxid-kibocsátás közel fele megelőzhető. A Volkswagen már ma is kínál ügyfeleinek zöld áramot az otthoni (Elli) és az útközbeni töltéshez (egyebek mellett IONITY). A megújuló forrásokból származó energia használatának elterjedését célzó beruházásaival azonban a márka immár tovább megy egy lépéssel és szélerőmű-, illetve napelemparkok fejlesztését támogatja a legtöbb elektromos Volkswagen értékesítése jellemezte európai régiókban.

„Projektdöntéseink során regionálisan gondolkodunk és cselekszünk. Célunk, hogy elsősorban ott ruházzunk be megújuló forrásból származó energiákba, ahol az elektromos Volkswagenek különösen népszerűek a vásárlók körében. Svédországi szerepvállalásunk tehát logikus lépés, portfóliónk eddigi legnagyobb zöldáram-projektjével pedig Svédországban is eleget tehetünk az elektromos autók piacának vezetőjeként vállalt felelősségünknek” – emelte ki Andreas Walingen, a Volkswagen stratégiai igazgatója.

20 százalékos piaci részesedésével, illetve 2021 január és november közötti 9300 darabos kiszállításával a Volkswagen vezető Svédországban az elektromos hajtásrendszerű autók piacán. Az ID.4 csúcsmodell már nyolc hónapja vezeti a modellrangsort, amelyből januártól november végéig több mint 6000 példányt szállítottak ki mérleg szerint szén-dioxid-semlegesen a svéd vásárlóknak. Svédország így a Volkswagen elektromos offenzívája és ID.-családja sikerének kiváló példája Európában: a Volkswagen januártól október végéig mintegy 290 ezer elektromos járművét adta át vásárlóinak – azaz háromszor annyit, mint 2020 folyamán.

A „Way to Zero” az e-autók fenntartható előállítására és használatára összpontosít

Legkésőbb 2050-re mérleg szerint szén-dioxid-semlegessé kíván válni a Volkswagen, köztes célként pedig 2030-ig 40 százalékkal tervezi csökkenteni egy járműre jutó szén-dioxid-kibocsátását Európában (bázis: 2018). Egy átlagos Volkswagen így körülbelül 17 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát majd ki, és az e-mobilitás felfutásának felgyorsítása mellett a gyártást – a beszállítói láncolatokkal együtt – és az e-autók üzemeltetését is mérleg szerint klímasemlegessé kívánják tenni. Mindezt a régi e-autókból származó nagyfeszültségű akkumulátorok következetes újrahasznosítása egészíti ki.

A „Way to Zero” szén-dioxid-mentesítési program középpontjában az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás az ACCELERATE márkastratégia keretében megvalósuló felgyorsítása áll. A cél az új modellflotta teljeskörű elektromossá alakítása. A tervek szerint 2030-ra az európai Volkswagen-eladások legalább 70 százalékát már tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek teszik ki, ami jóval több mint egymillió járműnek felel meg. Észak-Amerikában és Kínában legalább 50 százalékra kell bővülnie az értékesítésben az elektromos autók részarányának, ennek érdekében a Volkswagen évente legalább egy új elektromos modellel jelenik meg a piacon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA