- Hirdetés -

Színesre sikeredett a Design Terminal őszi startup palettája

|

- Hirdetés -

Változatos szektorokat céloznak a csapatok a Design Terminal Mentorprogramjának őszi szemeszterében. A magyar, chilei, francia, észt és spanyol startupokat a szokásos vállalkozásfejlesztési mérföldköveken túl, a nehezebb körülményekre tekintettel most több vezetői és sales workshoppal támogatják a szervezők. Az alapítók személyes jólétére is külön hangsúlyt fektetnek a három hónap során.

Innovation Finds a Way! – vagyis az innováció utat talál magának, így szól a Design Terminal Mentorprogramjának új szlogenje. Tavasszal a háromhónapos program teljes egészében az online térbe költözött, az új helyzet pedig izgalmas kihívások elé állította a szervezőket és a startupokat is. A vállalkozásoknak meg kellett találniuk a krízisben is járható utat, a Design Terminal csapatának pedig azt, mivel tudják segíteni őket ebben. Az őszi szemeszter kulcsgondolata éppen ezért – kiindulva az év eleji tapasztalatokból – arra utal, hogy az innovatív ötletek a legnehezebb körülmények között is felszínre törnek, ráadásul képesek megoldani a krízisek által okozott nehézségeket.

A program ismét online verzióban valósul meg, ez azonban nem szegte kedvét a startupoknak, sőt soha ilyen sokszínű csapatból nem válogathattak még a szervezők, mint a mostani szemeszter során. 13 országból, 3 kontinensről adták be jelentkezésüket az innovátorok, a Design Terminal összesen 82 startupból választotta ki azt a 16-ot, akik bejutottak a Virtuális Power Campbe, vagyis a kiválasztás utolsó körébe. A végső válogatásba tíz startup került be, ebből hat magyar és négy külföldi – chilei, francia, észt és spanyol – vállalkozás.

A startupok által célzott szektorok és problémák sokfélesége is meglepte a szervezőket. Jól érzékelhető, hogy az alapítók felismerték: a jövő az ő kezükben van, sokat tudnak hozzátenni jelenleg a környezetük, a világ jobb körülményeihez, utat tudnak mutatni a bizonytalan helyzetben, és a Design Terminal segítségével elkötelezettek, hogy mindezért felelősséget is vállaljanak. Olyan területeket céloznak az őszi szemeszter kezdő vállalkozásai, amelyek fejlesztése kulcsfontosságú ezekben az időkben: egészségügyi, oktatási területeket érintenek vagy éppen a fenntarthatóságot segítik elő.

A spanyol Heuristik szoftvere az egészségügyi intézményeket segíti a betegek felvételében, azonosításában, a róluk elérhető információ kezelésében az ujjlenyomatuk felhasználásával. A Skeebdo magyar csapata az angol nyelv elsajátítását, a szókincsbővítést segíti könnyíti meg filmek és sorozatok segítségével. A szintén hazai Munch az ételpazarlás ellen küzd platformjával, melyen keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák értékesítik kedvezményes áron a megmaradt, jó minőségű ételeiket. A Volteum is magyar startup, amely elektromos autók sofőrjeinek kínál tervet arra, hogy hol töltsék az út során autójukat, és ezidő alatt mivel foglalhatják el magukat. A PhoneIn alapítói közt magyar és amerikai tagokat is találunk, ők intercom rendszerrel garantálják, hogy mások akkor is bejussanak a lakásunkba, ha erre szükség van, mi azonban éppen még nem tartózkodunk otthon.

Az észt PhaseGrowth az űrből nyert adatok segítségével szolgáltat információt többek közt szállítmányozási, gyártási, egészségügyi és mezőgazdasági területeken. A chilei EcoEd olyan szoftvert fejleszt, amellyel kis-és középvállalkozásoknak segítenek abban, hogy minél fenntarthatóbb módon üzemeljenek. A francia B-cube.ai kriptovaluták számára dolgoz ki kereskedési stratégiákat a Quantitative Finance using Machine Learning módszer segítségével. A magyar Track a nehezen követhető sportesemények számára fejleszt platformot, GPS és más IoT-eszközök adatainak összegyűjtésével teszik követhetővé a rendezvényeket. A Palanta Hágában élő magyar alapítója online ruhakölcsönző felületet fejlesztett, ahol környezetbarát tervezők ruháját lehet kibérelni, ezzel harcolva a felesleges és káros ruhagyártás ellen.

A Design Terminalnak többéves gyakorlata van abban, hogy az induló vállalkozásokat egyedi igényeik szerint támogassa, segítse őket üzleti modelljük, termékük fejlesztésében. Mivel az alapítóknak ettől az évtől soha nem tapasztalt körülmények között kell vállalkozást építeniük, a megszokott előadások és workshopok mellett ebben a szemeszterben több vezetői és sales kurzussal készülnek a szervezők. Emellett külön hangsúlyt fektetnek a startup alapítók személyes jólétére is: hr tanácsadással, pszichológiai alkalmakkal várja őket a Mentorprogram. A program erőssége ismét a hazai és nemzetközi szakemberekből álló mentorcsapat, akik közreműködésével nagy szerepet kap a vállalkozások igényeire szabott, egyéni mentorálás. Ebben a szemeszterben tizenketten segítik a startuppereket.

A Mentorprogram januárban ér véget, a legfrissebb híreket a Design Terminal közösségi oldalain lehet követni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rákapcsoltak a jövő nyugdíjasai

Az idei első negyedévben a tavalyi év ugyanezen időszakához képes 73 százalékkal nőtt az állami támogatással - adóvisszatérítéssel igénybe vehető - nyugdíjbiztosítási szerződések száma – derül ki a K&H adataiból. A magyarok egyre korábban...

A ChatGPT lehet az értékesítők legújabb fegyvere

A hazai értékesítők közel 70 százaléka már legalább egyszer alkalmazta a Chat GPT-t élesben, munkája során, hogy kreativitást és időt nyerjen a mesterséges intelligencia segítségével. Az adatok és a visszajelzések arra utalnak, hogy a...

Kedvezményekért adnák adataikat az online vásárlók

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21 ezer fogyasztó körében végzett...

Díjazták a legjobb hazai zenészeket

Idén is kiosztották könnyű- és komolyzenei kategóriákban az Artisjus-díjakat: összesen tizenkét zeneszerző, szövegíró, valamint alkotói közösség munkáját ismerték el. Menyhárt János életműdíjat, Török Ádám pedig posztumusz életműdíjat kapott a szerzői egyesülettől, a többi könnyűzenei...

Kiderült, mennyi szabadidőt szeretnének a magyarok

A dolgozó magyarok mindössze 18 százaléka tud rendszeresen, akár minden hétköznap is magára időt szakítani – derült ki a Kinley márkatulajdonosa, a Coca-Cola kutatásából. A többség az otthonában töltene el legszívesebben egy-két nyugodt órát,...

Változások a Glosternél

Három nagyobb (rendszerintegráció, cloud, nemzetközi szoftverfejlesztés) üzletággá vonja össze az eddigi öt kisebb üzletágat a Gloster Infokommunikációs Nyrt. A cégcsoport több személyi változásról is döntött: Murvai Attilát, a Gloster-Minero IT egyik vezetőjét nevezték ki...

Idén nyáron se igyuk le magunkat a sárga földig

Spotify kampánnyal, Kármán Odett influenszerrel és online edukációs kártyajátékkal népszerűsíti a tudatos alkoholfogyasztást a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács idei, a spiritsEUROPE támogatásával létrejövő (D)önts felelősen! Töltsd tele a nyarat! kezdeményezése. A Magyar Szeszipari...

Gyengélkedik a használtautó-import

Idén májusban a DataHouse adatai szerint 9234 import használt személyautó kapott hazai rendszámot. Ez az érték 13 százalékkal haladja meg az áprilisi értéket, de továbbra is jelentősen elmarad az előző évek 10-11 ezres behozatali...

Mélyebben a zsebükbe nyúlhatnak a szülők

Újabb rekordlétszámot hoz az idei vakáció a táborozók számában, 230 ezer csemete nyaral táborokban a nyár folyamán. Legtöbben közülük sport- és angoltáborban vesznek részt, míg a harmadik legnépszerűbb témát a katonai és honvédelmi táborok...

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Bővíti gyártókapacitását a Szentkirályi

Jelentősen bővíti gyártókapacitását az idén 30 éves Szentkirályi. A fenntarthatósági célok, a körforgásos gazdaság megvalósítása jegyében felépült gyáregységben kapott helyett az új, ultramodern gyártósor. A 2,8 milliárd forintos beruházás révén nemcsak az ásványvíz-palackozás kapacitása...

Rákapcsoltak a jövő nyugdíjasai

Az idei első negyedévben a tavalyi év ugyanezen időszakához képes 73 százalékkal nőtt az állami támogatással - adóvisszatérítéssel igénybe vehető - nyugdíjbiztosítási szerződések száma – derül ki a K&H adataiból. A magyarok egyre korábban...

A ChatGPT lehet az értékesítők legújabb fegyvere

A hazai értékesítők közel 70 százaléka már legalább egyszer alkalmazta a Chat GPT-t élesben, munkája során, hogy kreativitást és időt nyerjen a mesterséges intelligencia segítségével. Az adatok és a visszajelzések arra utalnak, hogy a...

Kedvezményekért adnák adataikat az online vásárlók

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21 ezer fogyasztó körében végzett...

Díjazták a legjobb hazai zenészeket

Idén is kiosztották könnyű- és komolyzenei kategóriákban az Artisjus-díjakat: összesen tizenkét zeneszerző, szövegíró, valamint alkotói közösség munkáját ismerték el. Menyhárt János életműdíjat, Török Ádám pedig posztumusz életműdíjat kapott a szerzői egyesülettől, a többi könnyűzenei...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....