- Hirdetés -

A magyarok a legstresszesebbek Európában

|

- Hirdetés -

A magyar emberek kétharmada vallja magát stresszesnek, a megkérdezettek fele az elmúlt hónapokban jóval többet aggódik – derült ki az Ipsos és a Huawei Technologies 10 országban végzett, nemzetközi kutatásából. A 66 százalék kiugróan magas, Európában a magyarok a legstresszesebbek. A koronavírus drasztikus változást hozott, felforgatta mindennapjainkat, a szorongás és a stressz pedig kihatással van megszokott életünkre: a magyar emberek közel fele (44%) fáradékony, 21%-uknak érezhetően csökkent az önbizalma.

Egyre gyakrabban emlegetik a stresszt, mint a 21. század egyik fő betegségét, melyet hétköznapi teendőink váltanak ki belőlünk. A napi hajtás, a környezet nyomása, a család és barátok, valamint az előttünk álló nehézségek erősen befolyásolják közérzetünket. Ezen az elmúlt hónapok bizonytalansága sem segített.

Az Ipsos nemzetközi, fogyasztói elégedettségi felmérésében arra kereste a választ, hogyan változott meg a lakosság életmódja és életminősége a Covid-19 megjelenése óta. A 1,5 méteres távolság, a kötelező maszkviselés és a nyitvatartási korlátozások miatt kénytelenek voltunk gyökeresen megváltoztatni szokásainkat, életstílusunkat. A Huawei megbízásából készített, mintegy 10 európai ország lakosaival végzett kutatásából kiderül, a magyarok 22%-a szerint rosszabbodott az életminőségük az elmúlt néhány hónapban. Legtöbben a pénzügyi helyzetük romlását tapasztalták, (37% érzékelt negatív változást ezen a téren), majd a fizikai állapot következett: 24% vélte úgy, hogy rosszabb bőrben van a pandémia megjelenése óta, sőt, romlott a válaszadók alvásának a minősége is (25% nyilatkozott így). A széles körben elterjedt stressz letaglózó, figyelembe véve, hogy a megkérdezettek 66% vallja magát közepes mértékben vagy nagyon stresszesnek, és ennek nagy része a közelmúlt változásaiból adódik (48% szerint emelkedett a stressz-szintje az elmúlt pár hónapban).

Anyagi és lelki bizonytalanság

A felmérés azt mutatja, hogy szinte minden vizsgált európai országban megváltozott az emberek stressz-szintje. A hazai válaszadók a stressz legfőbb okaiként a pénzügyi nehézségeket, a bizonytalanságérzetet, az egészségügyi problémákat, valamint a munka elvesztésének félelmét jelölték meg. Az első szempont a válaszadók 49 százalékát zavarja, a másodikat és a harmadikat pedig 35, illetve 27 százalékuk említette. A teljes európai népesség esetében a leggyakrabban jelzett stressztényezők közé tartozik az anyagi helyzet és az alvás minősége. Érdekes módon a felmérésből az is kiderült, hogy az emberek 22% elégedetlen az életének jelenlegi minőségével, míg 30%-uk az alvás minőségével és 25%-uk testalkatával.

Zenével a stressz ellen

A stabilitás hiánya és az állandó bizonytalanság miatt kényelmetlenül érezzük magunkat és idegesebben reagálunk a körülöttünk zajló eseményekre. Érdekesség, ahogy mindegyikünk másképp reagál a stresszre, úgy sokféle megoldást alkalmazunk ennek enyhítésére. A beszélgetés családtagokkal, barátokkal (93%), valamint a zenehallgatás (91%) a leggyakoribb, de előkelő helyen szerepel a stresszoldásban az önmagunkra fordított idő (87%), a filmek, sorozatok nézése és egy kellemes séta (egyaránt 84-84%). A válaszadók 70%-a utazással kapcsolódik ki, ugyanakkor mozgással csak igen kevesen. 34%-uk fut, míg 28%-uk megy le rendszeren, vagy néha az edzőterembe, hogy ott vezesse le a felgyülemlett stresszt.

Nyugodtság, fél egészség

A stresszérzet mögött számos tényező áll, hasonlóan az általa kiváltott hatásokhoz. Sokszor a hangulatunk és az általános közérzetünk befolyásolásán kívül az élet más aspektusaiba is átfordul. A Huawei és az IPSOS vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy a stressz fokozott fáradékonysággal, alvási problémákkal és szorongással jár. Ráadásul nemcsak stresszesek vagyunk, hanem különféle egészségügyi tünetek is megjelenhetnek – leggyakrabban a kimerültség, energiahiány (44%). Érdemes kiemelni, hogy a magyarok több mint harmada (38%) szenved alvászavaroktól, a szorongás pedig 29%-uknál jelentkezik rendszeresen.

A technológia segíthet

„Kíváncsiak voltunk arra, milyen módon változtatta meg a kialakult járványügyi helyzet a lakosság stressz szintjét, egyben rá szerettük volna irányítani a figyelmet arra, hogyan és milyen módon segíthet a technológia felismerni, miért nem alszunk jól, mikor, mennyire vagyunk stresszesek – mondta Trubek Zsuzsa. A Huawei Technologies Hungary pr-menedzsere kiemelte, a vállalat legújabb okosórája, a Huawei Watch GT 2 Pro folyamatosan méri a felhasználó stressz-szintjét, fejlett érzékelői figyelik alvási fázisait és személyre szabott tanácsokkal is segít abban, hogyan viselői feloldják a stresszes helyzeteket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA