Sikeres és gyümölcsöző kapcsolattá fejlődődött a MINI és Katona József Színház között tavaly szeptemberben megkezdett kulturális együttműködés, így a brit prémiumgyártó és a színház a partneri viszony fenntartása és erősítése mellett döntöttek. A színház legújabb projektjében, mely intim közelségbe engedi a nézőket a társulat tagjaihoz, támogatóként vállalt szerepet a MINI.
2017 szeptemberében kötött kulturális együttműködési megállapodást a MINI és Katona József Színház, mellyel a brit prémiumgyártó, forgalmazóján, a BMW Group Magyarországon keresztül belépett a hazai kulturális életbe. A MINI és a Katona közötti megállapodás értelmében a két márka egymást támogatta a 2017/2018-as évadban. Az elmúlt egy évben közösen elért sikereknek köszönhetően a partnerségi viszony a 2018/2019-es évadra még szorosabbá válik a két márka között.
Az együttműködés folytatásáról szóló bejelentést Gricz István, a Katona József Színház kommunikációs és értékesítési igazgatója és Oros Attila a MINI márkavezetője szeptember 26-án jelentette be a színházban tartott sajtótájékoztatón, melyen a társulat színésze, Ónodi Eszter mesélt az induló évad egyik húzó darabjáról, a Ithakáról.
A MINI és a Katona legújabb közös projektében szuperközeli portréfotók készültek a színház társulatának tagjairól, intim közelségbe engedve a nézőket a színészekhez. A fotókat Süveg Áron készítette a színházzal közösen kidolgozott koncepció alapján: a szinte kizárólag az arcot mutató kompozíció ritkán látott, őszinte nézőpontból igyekszik láttatni a társulat tagjait, a sorozat képeinek gyakorlatilag teljesen egységes beállítása pedig a minimalizmust erősíti. A sorozat valamennyi képe megtekinthető a www.katonajozsefszinhaz.hu/portre weboldalon, a Katona Facebook- és Instagram-oldalán, illetve a színház idei évadját bemutató nyomtatott kiadványban.
„A Katona József Színházzal kötött partnerségünkre nagyon büszkék vagyunk, az elmúlt egy évben számos pozitív visszajelzést kaptunk és kapunk, így úgy érezzük, a MINI remek közegre talált a budapesti kulturális életben. A márka egyik kommunikációs pillére a városi lét, melyet Budapesten a színház, a társulat és a körülötte lévő izgalmas pezsgés jellemez, melyben a MINI is otthonra talál” – mondta el Oros Attila márkavezető az esemény alkalmával.
A BMW Group kultúra iránti elkötelezettségéről
A BMW Group kulturális együttműködései immáron több mint negyven esztendőre tekintenek vissza, a vállalatcsoport jelenleg száznál is több ilyen viszonyt ápol világszerte. A hosszú távú elkötelezettségek középpontjában a modern és kortárs művészetek, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a dizájn állnak. 1972-ben Gerhard Richter három nagyszabású festményét kifejezetten a BMW Group müncheni székházának előcsarnokába készítette el. Azóta Andy Warholtól kezdve, Roy Lichtensteinen, Olafur Eliassonon, Jeff Koonson és Zubin Metha-n keresztül egészen Daniel Barenboimig és Anna Netrebkoig számos művész dolgozott együtt a BMW-vel. A vállalatcsoport ezen felül központi épületeinek és üzemeinek megtervezésére olyan neves építészeket is alkalmazott, mint Karl Schwanzer, Zaha Hadid és Coop Himmelb(l)au. A Solomon R. Guggenheim Alapítvány, a Guggenheim Múzeum, valamint a BMW Group világméretű együttműködésének eredménye, a BMW Guggenheim Laboratórium 2011-ben ünnepelte világpremierjét New Yorkban. A vállalatcsoport teljeskörű alkotói szabadságot biztosít minden olyan kulturális tevékenység során, amelyben részt vesz – ez éppen olyan létfontosságú az úttörő művészeti munkák megalkotása szempontjából, mint a sikeres üzleti élet főbb innovációi terén.