- Hirdetés -

Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban

|

A vállalatok kétharmada úgy véli, hogy a geopolitika lassítja a fenntarthatósági beruházásokat, a fogyasztók viszont szkeptikusak.

2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége. A szervezetek a geopolitikai kihívások ellenére továbbra is folytatják fenntarthatósági kezdeményezéseik megvalósítását, a fogyasztók azonban átláthatóságot szeretnének – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb riportjából, amely a szervezetek elmúlt három évben tett fenntarthatósági törekvéseinek fejlődését követi nyomon.

Cél az újrahasznosítás és a vízgazdálkodási program

A kutatás szerint a vállalatok nem veszik félvállról a fenntarthatósági célokat, amelyek kapcsán a vállalásokat, célszámokat igyekeznek tartani. A cégvezetők 84%-a idén úgy nyilatkozott, hogy szervezete teljesíti a kibocsátás csökkentésére irányuló célkitűzéseit; kevesebb mint tizedük mondta, hogy elmaradásban van.

A szervezetek igyekeznek minimálisra csökkenteni a környezetre gyakorolt negatív hatásukat, az előrelépés különösen a fenntartható terméktervezés, a mérés és a vízgazdálkodás terén tapasztalható. A cégvezetők közel háromnegyede nyilatkozta, hogy gyártási stratégiájának egyik fő szempontja a termékek újrahasznosítása, szemben a 2022-es 53%-kal, míg több, mint kétharmaduk számolt be arról, hogy a fosszilis alapú tüzelőanyag források elhagyása érdekében újratervezi termékeit. Ez jelentős növekedés a 2022-es évhez képest, amikor a cégvezetők kevesebb mint fele nyilatkozott ekképpen. Ezen túlmenően a cégvezetők háromnegyede vezetett be vízgazdálkodási programot, szemben a 2022-es 55%-kal.

„Mindez azt tükrözi, hogy a fenntarthatósági projektek a jelentős ellenszél ellenére 2024-ben is folyamatos lendületben maradnak” - jelentette ki Cyril Garcia, a Capgemini globális fenntarthatósági-, felelősségvállalási vezetője, a csoport igazgatótanácsának tagja. „A cégvezetőknek módjukban áll, de ugyanakkor kötelességük is egy fenntarthatóbb gazdaság felé terelni minket. A bizalom és a hitelesség fogyasztók körében történő kiépítésének legjobb módja, ha kézzelfogható eredményeket produkálunk és olyan jövőt tervezünk, amelynek középpontjában a fenntarthatóság áll.”

A fogyasztók nincsenek meggyőződve a fejlődésről

Bár a vállalatok úgy érzik, jól haladnak a fenntarthatósági programokkal, a fogyasztókat nem könnyű meggyőzni. A kutatás szerint a fogyasztók háromnegyede elvárja, hogy a vállalatok 2024-ben nagyobb szerepet vállaljanak az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében. Ezen túlmenően, még ha a szervezetek fokozzák is a fenntarthatóságra irányuló kezdeményezéseket, a fogyasztók minden eddiginél szkeptikusabbak a vállalati fenntarthatósággal kapcsolatban. Több mint 50%-uk gondolja úgy, hogy a szervezetek zöldre mossák fenntarthatósági kezdeményezéseiket, szemben a 2023-as 33%-kal.

Geopolitika és szabályozás: a svéd és amerikai vezetők aggódnak a legjobban

A cégvezetők háromnegyede úgy gondolja, hogy a fenntarthatóságra vonatkozó szabályozás szükséges a globális klímavédelmi célkitűzések eléréséhez és közel kétharmaduk még abban is egyetért, hogy szabályozás nélkül szervezetük nem indított volna számos környezeti fenntarthatósági kezdeményezést. Világszerte a cégvezetők 73%-a egyetért abban, hogy az Európai Unió vállalatok fenntarthatósági jelentéstételéről szóló irányelve (CSRD) javítja a fenntarthatóság mérési és nyomon követési lehetőségeit. A szervezetek azonban továbbra is elmaradnak a fenntarthatósági kezdeményezésekről való jelentéstétel tekintetében.

Idén a cégvezetők közel kétharmada a fenntarthatósági beruházások esetében a geopolitikai kérdéseket egyre fontosabb szempontként jelölte meg, 69%-uk pedig aggódik a bizonytalan amerikai politikai helyzet hatásai miatt. Ez minden országban érezhető, de a svéd cégvezetők aggódnak a legnagyobb mértékben (75%), szemben az amerikai vezetők 71%-ával és az indiai vezetők 59%-ával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...