- Hirdetés -

Szlovéniában növekedhet az AutoWallis

|

Sikeresen lezárta a szlovén Avto Aktiv tevékenységének átvételét és ingatlanjainak felvásárlását az AutoWallis Csoport, így mostantól kizárólag a piac fejlesztésére és a további növekedésre koncentrálhat a magyar tőzsde autós vállalata. Az AutoWallis eddig két sikeres akvizíciót hajtott végre Szlovéniában, így az ország kiskereskedelmi autópiacán jelentős szereplővé vált: 5 városban 4 autómárkát értékesít, és további márkák bevonásának, valamint újabb akvizíciók lehetőségét vizsgálja.

A vételár megfizetésével az AutoWallis Csoport sikeresen lezárta Szlovénia jelentős autókereskedője, az Avto Aktiv autókereskedelmi és szolgáltatási tevékenységének átvételét és kapcsolódó ingatlanjainak felvásárlását. Az akvizíció fontos mérföldkő a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett Csoport történetében, mivel az Avto Aktiv 2021-es 46 millió eurós árbevétele az eddigi tranzakciók között is jelentősnek mondható, és megközelíti a társaság 2021-es árbevételének 10 százalékát. Ezt az eredményt az Avto Aktiv 795 új és 458 használt autó eladásával, valamint a hozzá kapcsolódó szerviz- és egyéb szolgáltatásokkal érte el. A 2004-ben alapított kereskedő vállalat a szlovén gépjármű kiskereskedelmi piac jelentős szereplője, öt városban (Koper, Kranj, Ljubljana, Nova Gorica, Trzin) értékesít és szervizel BMW, MINI, Toyota és Suzuki járműveket (ebből a MINI márkát egyedüli szereplőként Szlovéniában). Az akvizícióval tovább bővült a Csoport nemzetközi kiskereskedelmi tevékenysége, amelynek fő célja, hogy az AutoWallis a régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója legyen. A vállalatnak nem ez volt az első akvizíciója Szlovéniában: 2020-ban vette át az ország legnagyobb, egyben Ljubljana egyetlen BMW márkakereskedését, amivel belépett a helyi gépjármű kiskereskedelmi piacra is. A Csoport emellett a szlovén piacon az Opel, a Jaguar és Land Rover márkák kizárólagos márkaképviseletét látja el. A szlovén gazdaság és autópiac, valamint azok növekedési kilátásai kifejezetten erősek: a GDP bővülése jellemzően az uniós átlag felett van, az egy főre eső GDP 2021-ben az előzetes adatok alapján 27.278 dollár volt, szemben a magyar 17.020 dollárral, míg az egy főre jutó új gépjármű forgalomba helyezés jellemzően duplája a magyarnak.

Antal Péter, az AutoWallis Kiskereskedelmi üzletágának vezetője elmondta, hogy az újabb szlovén akvizíció sikeres zárását követően a társaság által öt városban és hat telephelyen történő értékesítéssel a BMW és MINI márkák esetében több mint 50 százalékos részesedéssel van jelen a szlovén piacon. Az AutoWallis Csoport közel 30 éves tapasztalatával, szakmai tudásával, kapcsolatrendszerével és tőkeerejével a szlovén kiskereskedelmi piacon az ottani leányvállalatok is élhetnek és akár az eddigieknél is nagyobb ütemben növekedhetnek, miközben a pozíciójukból fakadó szinergiák egyaránt kedvezőek a társaság és az ügyfelek, vásárlók szempontjából is. Az AutoWallis többek között a szlovén leányvállalatok beszerzéseinek, IT rendszereinek, back office és marketing tevékenységének, továbbá logisztikájának optimalizációját tervezi, amivel a szlovén kiskereskedelem hatékonysága tovább javítható. Antal Péter elmondta, hogy az egyik legnagyobb hatékonyságnövelést a készletezéstől várják, hiszen az eddigi egy telephely helyett mostantól öt lokáció között mozgathatóak a gépjárművek és alkatrész készletek. Hozzátette, mindez nemcsak a vállalat, hanem a szlovén vásárlók számára is kedvező, hiszen amellett, hogy nagyobb készletekből választhatnak, a tervezett fejlesztések miatt magasabb színvonalú kiszolgálást is kapnak. Az AutoWallis az autószalonok fejlesztése során a fenntarthatóságot tartja szem előtt, így olyan, a stratégiájába és a Zöld Finanszírozási Keretrendszerébe illeszkedő beruházásokat tervez, melyek akár az iparági sztenderdeken is túlmutatnak. Antal Péter rámutatott, hogy a szlovén kiskereskedelmi piacon történő növekedés az organikus mellett újabb autómárkák bevonásával is történhet, melyek lehetőségeit jelenleg is vizsgálják.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...