- Hirdetés -

Szoros nézettségi versennyel indult az év

|

- Hirdetés -

Az RTL Klub és a TV2 gyakorlatilag fej fej melletti eredményt ért el az elmúlt héten. A teljes portfóliókat nézve pedig a TV2 Csoport végzett az élen. Ez volt az első hét, amikor új módszer szerint közölt közönségarány adatokat az RTL Magyarország.

Az idei év azzal indul, hogy az RTL Magyarország mostantól más bontásban közli a közönségarányra vonatkozó adatokat. A változtatást azzal indokolják, hogy az úgynevezett Other tévézés (= egyéb nagyképernyő használat) mértéke nagyon megugrott az elmúlt években, tavaly már meghaladta a 20 százalékot. Minden ide tartozik, ami nem a hazai lineáris csatornák nézése, azaz például külföldi csatornák, DVD, játékkonzolok, mobiltelefon képernyőjének a tükrözése, tévés alkalmazások: Netflix, YouTube.

Az általuk publikált share (közönségarány) adatok tehát mostantól csak a lineáris csatornákat foglalják magukban. Ez azt is jelenti, hogy a korábbiakhoz képest nagyjából 25 százalékkal növekednek a share-értékek. Az nézőszámokat nyilván mindez nem fogja érinteni.

Annyiból jelenthet ez kavarodást a jövőre nézve, hogy a televíziók által publikált Nielsen adatoknál még az eddigieknél is jobban oda kell figyelni, hogy a fentiek szempontjából milyen gyakorlatot alkalmaznak. Elvileg a többi piaci szereplő is követheti az RTL-es módszert, hiszen magasabb közönségarányokat kommunikálhatnak. Elképzelhető ugyanakkor, hogy képbe kerülnek egyéb megoldások. Például az, hogy pusztán a szpotmérésbe bevont lineáris csatornák adatait veszik alapul (ezt pedzegette az Atmedia), ami még magasabb share-t jelenthet.

(Kicsit hasonló ez ahhoz, hogy mindkét nagy csatornacsoport piacvezetőként hivatkozik magára, ami igaz is, hiszen eltérő célcsoportokat néznek. 2021 egésze tekintetében a TV2 Csoport volt piacvezető teljes napon a teljes lakosság, a 18-49 évesek és a 18-59 évesek körében. A TV2 teljes napon és a teljes lakosságnál, valamint a 18-49 éveseknél vezetett. Az RTL Magyarország és az RTL Klub pedig főműsoridőben és a 18-49 éveseket nézve piacvezető, valamint a legtöbb nap nyerték meg a főműsoridős nézettségi versenyt).

Az RTL-es új share-számítás első hetében gyakorlatilag egál eredményt ért el az RTL Klub és a TV2 (18-49 éveseknél és főműsoridőben). Az RTL Klub 14,5 százalékos lineáris share-t (továbbiakban share), a TV2 pedig 14,4 százalékosat hozott össze. Négy estét nyert a TV2, hármat az RTL Klub.

A teljes csatornacsaládokat nézve a TV2 Csoport nyerte 2022 első hetét 31 százalékos közönségaránnyal, az RTL Magyarország csatornái 28,9 százalékot értek el. A nemzetközi portfóliók közül az AMC televízióinak a lendülete ebben az évben sem tört meg, hiszen 9 százalékot produkáltak. Utánuk a ViacomCBS következett 6,9 százalékos, majd az Antenna Group 5,8 százalékos közönségaránnyal.

A műsoros heti nézettségi rangsort az új share-számítás nem érinti. Azért egész érdekes eredmény született, ugyanis a 18-49 éveseknél a RTL Klubon sugárzott Cápák között bizonyult a hét legnézettebb produkciójának a maga 274 ezer nézőjével. A teljes lakosságnál viszont egy TV2-s műsor áll a toplista élén, méghozzá a hétfői Tények, ami 903 ezer nézőt vonzott.

Jól teljesített a Keresztanyu is. A sorozat a 18-49-es toplista második, a teljes lakosságos harmadik helyét foglalja el, 261 ezres, illetve 793 ezres nézőszámmal. A 18-49 éveseknél az Exatlon bizonyult a TV2 legnézettebb műsorának, a hétfői rész 245 ezer nézőt érdekelt, a teljes lakosságnál pedig 737 ezres nézettséget produkált a műsor legjobban teljesítő adása.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2022_1het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2022_1hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA