- Hirdetés -

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

|

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető az energiaigény, a nettó zéró kibocsátás elérését pedig megújuló energiaforrásokkal lehet támogatni.

Az Architecture 2030 nevű non-profit szervezet becslése szerint az épített környezetünk felel az éves széndioxid-kibocsátás közel 50 százalékáért. Az építőanyagok és maga a kivitelezés 20, míg az épületek üzemeltetése 27 százalékos részesedéssel bír a CO2-kibocsátásból. A Föld jövője szempontjából is kulcsfontosságú tehát, hogy minél energiahatékonyabban működtessük az ingatlanokat, arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi energiaárak mellett üzleti szempontból is megéri az odafigyelés.

A jó hír, hogy vannak már olyan megoldások, amelyek révén számottevő mértékben növelhető az épületek energiahatékonysága sőt, már gyakorlati példák is vannak arra, hogy milyen eredmények érhetők el. A Schneider Electric IntenCity fejlesztése a franciaországi Grenoble-ban jól érzékelteti, hogyan csökkenthető az ingatlanok rezsije és még arra is példát mutat, hogyan érdemes elindulni a nettó zéró kibocsátás felé vezető úton.

Az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető cég még 2016-ban indította el a fejlesztést, amelynek eredményeket korábban 13 különböző létesítményben dolgozó, mintegy 5000 munkatársa került át egy négy épületből álló, a fenntarthatósági szempontok maximális figyelembevételével tervezett komplexumba. A 26 ezer négyzetméteres, tavaly átadott létesítményt a vállalat felhőalapú épületmenedzsment szoftverével szerelték fel, amely a mintegy 60 ezer érzékelőből érkező adatok alapján optimalizálja folyamatosan az energiafelhasználást. A fejlesztés eredményeként sikerült elérni, hogy az IntenCity-ben az egy négyzetméterre jutó átlagos éves fogyasztás 37 kWh legyen, szemben az európai irodaépületeknél becsült 300 kWh-val.

Ráadásul a komplexum ezt a fogyasztást is megújuló forrásból származó energiából fedezi. Az épületen több mint 4000 négyzetméternyi napelemet helyeztek el, illetve két szélturbina is gondoskodik az áramellátásról. A napelemek és a szélturbinák kapacitása évente mintegy 970 MWh, ami nagyjából 200 háztartás fogyasztásának felel meg, és segítségükkel teljesen energiafüggetlenné válik a komplexum. A zöld működését összesen 300 kilowatt kapacitású akkumulátorok is támogatják, amelyek tárolják a fel nem használt energiát.

 

A Schneider Electric azon vállalatok közé tartozik, amely nem csak fejleszti és gyártja a fenntartható működést, energiagazdálkodást támogató megoldásokat, hanem aktívan alkalmazza is azokat. A társaság klímavédelmi törekvései az elmúlt időszakban számos elismerést kaptak, és a közelmúltban elnyerte az „Energy & Sustainability 2022 Microsoft Partner of the Year Award” díjat is. A Microsoft a „Partner of the Year Awards” díjjal azokat a partnereit ismeri el, akik az elmúlt évben kiemelkedő Microsoft-alapú alkalmazásokat, szolgáltatásokat és eszközöket fejlesztettek és szállítottak.

A Schneider Electric elismerésben részesült az ügyfeleknek nyújtott innovatív EcoStruxure szoftvermegoldásaiért, amelyeket a Microsoft technológiája, többek között az Azure Cloud és a Dynamics 365 segítségével valósított meg. A társaság EcoStruxure rendszerei segítettek a cég ügyfeleinek abban, hogy 2021-ben 84 millió tonnával csökkentsék szén-dioxid-kibocsátásukat, 2018 óta pedig már 347 millió tonna ez az csökkentésében, ami 2018 óta 347 millió tonna megtakarított vagy elkerült szén-dioxid-kibocsátást jelent. Ezeket a megoldásokat a Microsoft Azure támogatja, és az elektromos és digitális megoldások erejével segíti az ügyfeleket energia- és fenntarthatósági céljaik elérésében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...