Tabudöntő projektben az AVON

Tabudöntő integrált kampányt készített a Café Communications és a FleishmanHillard Café. Ősz elején indult az AVON mellrákkal kapcsolatos országos figyelemfelhívó akciója.

A félelem és a tudatlanság egyfajta struccpolitikát alakított ki az emberekben a mellrák veszélyeivel kapcsolatban. Ezt a helyzetet súlyosbítja, hogy a rák és a halál sokaknak tabutémának számít. Pedig a korai stádiumban felismert melldaganat nagy eséllyel gyógyítható. A rendszeres önvizsgálat és a szűrővizsgálatokon való megjelenés segíthet abban, hogy a mellrákot időben észrevegyék. „Az AVON Cosmetics Hungary a nők vállalataként az egész világon elkötelezett támogatója a mellrák elleni küzdelemnek, az edukatív kampánnyal az a célunk, hogy a szűréseken való részvétel fontosságának hangsúlyozása mellett, elérjük azt, hogy az önvizsgálat is része legyen a célcsoport rutinjának, hiszen havonta pár perc figyelem az életünket mentheti meg.” – mondta Kósa Anita, az AVON szóvivője.

A FleishmanHillard Café a probléma feltárását segítő orvosszakértői auditokat és reprezentatív felmérést készített, szakértők bevonásával megvizsgálva a lakossági szokások valódi okait. A PR és kreatív koncepció ezekre az adatokra épült, értelmezve a betegút problémáit, érintettek fizikai és mentális megéléseit; a kommunikációs csatornák, eszközök, üzenetek ezekre az insightokra épültek.

A kampány részeként online mozgalom indult AVON 19 – Az Önfigyelem Napja néven, ami minden hónapban emlékezteti a célcsoportot az önvizsgálat fontosságára. Ennek népszerűsítését online hirdetések és influencerek segítik.

Az attitűdkutatás alapján szakértők bevonásával kerekasztal-beszélgetés és sajtóközlemények hívták fel az érintettek figyelmét arra, hogy mindenkinek saját magának kell lépéseket tenni a mellrák elleni küzdelemben. A családanyák mozgósítása a wmn.hu felületén történt, amelynek a középpontjában az önmagunkra figyelés, énidő állt. A 444 felületén betegtörténetekkel és egy edukatív kvízzel a férfiak voltak fókuszban, hiszen az ő szerepük jelentős abban, hogy párjuk, édesanyjuk jobban figyeljen magára. Ugyan az emlőrák nagy részben a 40 feletti nőket érinti, a fiatal lányok testtudatosságának edukációja egy influencer együttműködésben állt középpontban.

A videó itt nézhető meg.