- Hirdetés -

Tarolnak a nagyképű mobilok

|

- Hirdetés -

Az idén várhatóan 444 milliárd eurós forgalmat generálnak majd az okostelefonok, ez a fogyasztók műszaki elektronikai termékekre szánt büdzséjének közel felét jelenti – derül ki a GfK előrejelzéséből. A nagyméretű mobilok egyre népszerűbbek, globálisan a legalább 6 hüvelykes készülékek aránya tavaly elérte a 70 százalékot.

Az okostelefonok iránti kereslet előreláthatóan stabil marad 2020-ban, a 2019-es enyhe, két százalékos visszaesés után. A GfK szakemberei szerint 2020-ban több, mint 1,37 milliárd okostelefont adnak majd el világszerte.

“Korszakalkotó innovációkkal lenyűgözni a fogyasztókat nagy kihívást jelentett az elmúlt években, különösen, ami az okostelefonok piacát illeti”, nyilatkozta Pavlin Lazarov, a Telecom GfK-szakértője. “A legszemélyesebb eszközünkkel történő interakciók rendkívül magas szintre emelkedtek, s ezzel párhuzamosan nőttek az elvárásaink is a hardvert és a teljesítményt illetően. Elmondhatjuk, hogy mára a prémium kategória és a teljesítmény vált standarddá. Mindazonáltal a fogyasztók lélegzetüket visszafojtva várják, hogy az új top modellek megjelenjenek a piacon, amellett, hogy minden tavaly eladott öt okostelefonból négyet 2019-ben dobtak piacra. A megfelelő árérték aránnyal fenntartani a fogyasztók érdeklődését sikeres stratégiának bizonyulhat.”

A termékjellemzőktől az előnyökön át az élményekig

Az elmúlt évek során az innovációk határozták meg az okostelefonok piacát, és ez az a terület, ahol a könnyen elérhető fejlesztések helyet kaptak. A “minél több, annál jobb” mantrát követve az okostelefonok egyre több és jobb tulajdonsággal bírnak. A legalább 6″-es kijelzős okostelefonok aránya 2019-ben elérte a 70 százalékot, míg ez az arány 2018-ban mindössze 24 százalék volt.

A GfK globális fogyasztói felméréséből kiderül, hogy a felhő alapú tárhelyszolgáltatás ellenére a fogyasztók a belső tárhely méretét tartják a legfontosabbnak, amikor okostelefont vásárolnak. Ez megmagyarázza, miért volt a 2019-ben eladott okostelefonok 37 százalékának 128 GB-nyi, vagy még több tárhelye.

A fogyasztók fele az akkumulátor élettartamát jelölte meg az egyik legfontosabb tulajdonságként okostelefon-vásárlásnál. Az eredményből kiderül, hogy a 2019-ben eladott okostelefonok akkumulátorainak 38 százaléka legalább 4000 mAh-es kapacitással bírt. A gyorsaság és az akkumulátor élettartama ugyancsak alapvető azon felhasználóknál (44 százalék), akik játszanak a telefonjukon. Mindent összevetve a telefonok tulajdonságaiból adódó előnyöknek valódi élményt kell adniuk, amelyeket a fogyasztók elvárnak és használat közben értékelnek is.

Az 5G status quoja 2019-ben

Az egyik legfontosabb technológiai fejlesztés, amely szorosan kapcsolódik a teljesítményhez és az élményekhez, az az 5G. 2019-ben már több, mint tíz márka kínálatában szerepelt 5G-s okostelefon. Az 5G terjedése erősen függ az adott ország telekommunikációs infrastruktúrájától. Dél-Koreában a 2019 első negyedévében eladott okostelefonok harmada már 5G-re volt képes, míg ez az arány Nagy-Britanniában és Ausztráliában két százalékra tehető. A legnagyobb okostelefon-piac: Kína, gyorsan felzárkózott, hiszen 2019 decemberében az összes okostelefon-eladás 8 százalékát már 5G-s modellek generálták.

Kényelem és egyszerűsödés, mint további növekedési tényezők

A fogyasztók folyamatosan keresik azt, hogy hogyan javíthatnának kényelmi- és jólléti helyzetükön úgy, hogy közben a napi interakcióik egyszerűsödnek. Ezek a trendek jól tetten érhetők a hordható okoseszközökön keresztül, amelyek darab alapon robosztus, 28 százalékos növekedést értek el 2019ben. Az értékbeli növekedés még erőteljesebb volt, hiszen több, mint 40 százalékot ért el, ami elsősorban az okosórák és a csuklón hordható okos kiegészítők iránti magas keresletnek köszönhető. Ahogy a fogyasztók egyre tudatosabban figyelnek egészségükre, az olyan funkciók, mint a vérnyomás- vagy a véroxigénmérés egyre inkább teret nyernek.

Az útközbeni szórakoztatás és a zenehallgatás régóta részét képezik a fogyasztók mobilhasználati szokásainak. Az egyik legújabb fejlesztés e téren a teljesen vezeték nélküli fülhallgatók, amelyek háromszámjegyű növekedéssel megduplázták 2019-ben a 2018-as eladásokat. Ez a piac számos új játékost vonzott: így 2019-ben globálisan már 30 márka tette ki a darabszám alapú forgalom 80 százalékát.

Hazai okostelefon piac

A nemzetközi tendenciákhoz hasonlóan a telekommunikációs szektor hazánkban is a legmeghatározóbb a műszaki elektronikai piacon, mivel 40 százalékos súlya van forgalom alapján. Árbevétel tekintetében az okostelefonok piaca 4 százalékkal nőtt, de a darabszám tekintetében már elég negatív, 10 százalékos visszaesésről beszélünk. A bevétel-növekedéshez hozzátartozik, hogy itthon is a nagyobb kijelző méret és kapacitás felé tolódott el a piac. A hazánkban értékesített telefonok 36 százalékának már 6,2” feletti a kijelzője, míg 2018-ban ez csupán 6 százalék volt. Kapacitás szempontjából hasonló eltolódásról adhatunk számot, mivel a 128Gb-os, vagy annál nagyobb kapacitású telefonok részaránya 5 százalékról 28 százalékra nőtt. Ez is alátámasztja, hogy a magyar fogyasztói szokások a telefonhasználat tekintetében egybecsengenek az európai átlaggal.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA