- Hirdetés -

Társadalmi célokat is szolgál az innováció

|

- Hirdetés -

A Microsoft Magyarország „Társadalmi hasznosság startupként? Lehetséges!” címmel rendezett online beszélgetést, ahova a hazai startup közösség sikeres jövő előtt álló, de már bizonyított vállalkozásainak ügyvezetőit hívták el – olyan cégek képviselőit, amelyeket a felhőtechnológia és annak a közösség érdekében való hatékony felhasználása köt össze. A roboGaze, a MedInnoScan, és a Munch.hu nemzetközileg is példamutató megoldásokat kínálnak fontos társadalmi és környezeti problémákra.

De mégis, hogyan lehet egyensúlyozni a társadalmi vállalkozások két alapcélja, a profittermelés és a társadalmi haszon között? „A legsikeresebb és egyben legnagyobb társadalmi hatású innovációk azok voltak, melyek egy-egy technológiát képesek voltak demokratizálni, azaz tömegek számára elérhetővé tenni. Ilyen módon kombinálni tudták a társadalmi hasznosulást a nyereség szerzés vállalkozói imperatívuszával. Elég a Ford vagy a Kodak példájára gondolni” – adott választ Csaba Zoltán, a roboGaze alapítója a dilemmára.

A roboGaze egy mesterséges intelligencia alapú monitoring rendszert fejleszt, amely az járművezetők viselkedését elemezve valós időben detektálja a lehetséges közlekedési baleseteket kiváltó mintákat, mint például mobilhasználat, vagy fáradtság. Ezzel minden évben sok tízezer ember életét menthetik meg az utakon. ”A szabályozó környezet kedvezően alakul, ugyanis az EU-ban 2024-től minden új autóban kötelező lesz sofőr monitorozó megoldást alkalmazni. A mesterséges intelligencia rohamos fejlődése pedig lehetővé teszi, hogy széles kör számára megfizethető és elérhető legyen az életmentő technológia” – mondta Csaba Zoltán.

Lehet ma még egyáltalán olyan iparágról beszélni, ahol a felhőtechnológia és a mesterséges intelligencia nincs jelen? A szakemberek szerint a felhőtechnológiát eleinte valóban bizalmatlanság övezte, mára azonban az állami szektorban is egyre elfogadottabb az alkalmazása, hiszen nemcsak megbízható, hanem biztonságosabb is más megoldásoknál, ráadásul rugalmas és skálázható. Ezért mindegy, hogy az agráriumban, az egészségügyben vagy a gyártás területén tevékenykedik, ma már minden vállalat és vállalkozás digitális.

Az egyébként orvosi diagnosztikai mesterséges intelligenciák fejlesztésével foglalkozó MedInnoScan olyan Szoldán Péterapplikációt fejlesztett, aminek segítségével a bőrgyógyászati problémával küzdő betegek fényképet készíthetnek az érintett bőrfelületről. Ezek, valamint a kérdőívre adott válaszok alapján a rendszerhez csatlakozott bőrgyógyászok az esetek túlnyomó többségében diagnózist és terápia javaslatot adnak, a szükséges gyógyszerek, készítmények receptjét a felhőbe rögzítik. Azokat a patikában kiváltva az emberek a rendelőben történő megjelenés nélkül, mobiltelefonon keresztül részesülhetnek bőrgyógyászati kezelésben. „A járványhelyzet miatti segíteni akarás azt eredményezte, hogy felgyorsult a fejlesztés. Ebben segített, hogy a felhőtechnológia olyan erőforrásokat és megoldásokat tett elérhetővé a kezdő vállalkozások számára is, amelyeket korábban csak a nagyok engedhettek meg maguknak. A társadalmi hasznosság vezérelte befektetés egyértelműen megtérül, ebben nem volt vita a tulajdonostársak között” – mondta el Szoldán Péter, a MedInnoScan ügyvezetője. Hozzátette: rengeteg a jó ötlet, emiatt pedig nagy az igény a jó szakemberekre, de legalább ennyire arra a tudásra és kapcsolati hálóra is, amely a létrejövő termék piaci bevezetését segíti.

A Munch.hu társalapítója, Wettstein Albert elmondta: „A Munch.hu egy égető társadalmi és környezeti problémára, az ételpazarlásra kínálWettstein Albert megoldást: éttermeknek, pékségeknek, boltoknak és szállodáknak kínál olyan platformot, ahol az el nem adott, de jó minőségű ételeket tovább értékesíthetik. Olyan társadalmi-üzleti vállalkozást szerettünk volna létrehozni, amelyben minden résztvevő fél nyertesnek érzi magát, miközben társadalmi és üzleti értelemben is fenntartható. Ezt a szemléletet a piac is meghálálja és megtérül a társadalmi hasznosság érdekében végzett befektetés is. A digitális technológiákban született megoldások esetében a hasznosság a prioritás, a technológia a hatékonyságot és a képességet biztosítja.”

A Startup Hungary a közelmúltban végzett felmérést több mint 200 hazai startup körében, amelyben a Microsoft stratégiai partnerként vett részt. A kutatás kimutatta, hogy a magyar startupok életerősek, bizakodóak, szeretnének betörni a nemzetközi piacokra és kevéssé rázta meg őket a járvány okozta gazdasági válság. Többségük a magas hozzáadott értéket képviselő technológiai szektorban, leginkább a B2B SaaS piacon tevékenykedik és az AI, a Big Data, a Fintech, az Analytics/BI, IoT és a Medtech piaci szegmenseket célozta meg. Több mint 60 százalékuk építi az üzleti modelljét a technológiai innovációra, ugyancsak ilyen arányban fejlesztenek mobil vagy webes alkalmazásokat és több mint a felük (57%) a szolgáltatásai, termékei előfizetéseiből szerzi a bevételeit.

A 80 000 euró fölötti havi árbevétellel rendelkező magyar startupok, jövedelmük háromnegyedét külföldi partnerekkel üzletelve keresik meg. A legnagyobb kihívás, amivel a hazai startupok szembenéznek az ügyfélszerzéssel kapcsolatos: a válaszadók 39 százaléka mondta azt, hogy az értékesítés és a marketing területén való jártasság a legnagyobb hiányosságuk.

A Microsoft az elmúlt 15 évben folyamatosan fejlesztette az együttműködését a startupokkal. Szabó Péter, a Microsoft Magyarország Partnerfejlesztési Igazgatója a rendezvényen Szabó Péterelmondta: a technológia az üzleti lehetőségek kiaknázásában is tud ma már segítséget nyújtani, a felhőmegoldásoknak köszönhetően a piacra lépés is gyorsabb és egyszerűbb. Hozzátette: a Microsoft a vele együttműködő vállalkozásokkal nemzetközileg érvényes marketing tapasztalatát is megosztja és értékesítői és partnerhálózatán keresztül is segíti a startupok termékeinek piacra jutását.

„A legmodernebb technológiák, mint a felhő és a mesterséges intelligencia gyors bevezetésében és hatékony alkalmazásában élen járnak a startupok és az innovatív kis- és közepes vállalkozások. Büszkék vagyunk arra, hogy a Microsoft technológiáit olyan sikeres, hazai startupok alkalmazzák, amelyek, amelyek jobbá teszik, átformálják a világunkat. Mi épp erre vállalkoztunk: technológiai eszközöket és üzleti tanácsadást adunk tehetséges, kreatív emberek kezébe ahhoz, hogy válaszokat adjanak az emberiség előtt álló kihívásokra.”

Az említett felmérés szerint, a hazai startupok 44 százaléka működtet valamilyen együttműködést egy nagyvállalattal. Az esetek felében ez a nagyvállalat egyben a startup stratégiai partnere is, és sokan (30%) fejlesztenek valamilyen innovatív terméket vagy szolgáltatást közösen. A válaszokból az derül ki, hogy a vállalkozások elégedettek ezekkel az együttműködésekkel: 50 százalékuk ítélte ezeket jónak, 27 százalékuk pedig nagyon jónak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...

Bőven van mit behoznunk a digitális gazdaság területén

Az uniós ranglistán 22. helyen áll a magyar piac 43,8 pontjával, szemben az 50 pont feletti EU-s átlaggal. A lemaradás a cégvilágban is érezhető, ami részben az informatikushiánnyal, a képzett szakemberek iránti jelentős kereslettel...

Nagyot újított az LG

Az LG Electronics (LG) hamarosan elérhetővé teszi a Home Connectivity Alliance HCA 1.0 specifikációjának első kereskedelmi implementációját, amely az LG ThinQ okosplatformon keresztül lehetővé teszi a különféle márkájú készülékek összekapcsolását. Ez év végére a...

Kriptóban olcsóbb és átláthatóbb a jótékonykodás

Átlátható, jól nyomon követhető módja az adományozásnak a blokklánctechnológián alapuló átutalás. Ez a három fő előnye a kriptovalutában történő jótékonykodásnak a Binance által megkérdezett emberek szerint. Bár a legtöbben még mindig inkább hagyományos pénzügyi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....