- Hirdetés -

Tartják magukat a nagy lapkiadók

|

- Hirdetés -

Alapvetően stabilan működtek a múlt évben a hazai nyomtatott lappiac jelentősebb szereplői. Több cégnél sikerült növelni a bevételt, azonban a nyereség esetében már nem volt ennyire kedvező a helyzet.

A már tavaly is hatalmas print portfólióval rendelkező Mediaworks Hungary Zrt. – ami most már hivatalosan is a KESMA alá tagozódott kiadványokat egybefogó vállalatcsoport uralkodó tagja – ugrásszerűen növelte az árbevételét a múlt évben, igaz ez elsősorban a terjeszkedésének volt köszönhető. A társaság 27,7 milliárd forintos forgalommal zárta 2018-at, ami több mint hétmilliárdos többletet jelentett az egy évvel korábbihoz képest. Azonban ahogyan arra a cég beszámolójában is felhívták a figyelmet, a jelentős változás hátterében az áll, hogy több vállalatot is megvettek az elmúlt időszakban, köztük a Pannon Lapok Társaságát is, ami számottevő hatással volt a Mediaworks tavaly bevételére.

A cég beszámolójából az is jól látszik, hogy a terjeszkedésnek komoly ára volt, a személyi jellegű ráfordítások például több mint 3 milliárd forinttal bővültek. A Mediaworks üzemi eredmény nőtt tavaly 2017-hez képest, nyeresége azonban több mint egymilliárd forinttal csökkent, és 3,2 milliárd forint volt. A Mediaworks Hungary Zrt. 2018. 11. hóban megvásárolta az Avalue Zrt. – a Lapcom anyavállalata -, az Inform Média Kft. és a Mezőgazda Kft. tulajdonjogát, azonban azokat 2018. 12. hóban a Közép Európai Sajtó és Média Alapítványnak adományozta.

A tavalyi tranzakciók a Mediaworks mellett további két, a lappiacon meghatározónak számító vállalkozást is érintettek. A Lapcom 10,16 milliárd forintos bevétellel zárta 2018-at, ami minimális visszaesést jelent 2017-hez képest. A cég ugyanakkor az előző évi több mint 600 millió forintos veszteség után tavaly már közel 836 milliós nyereséget ért el.

Az Inform Media Kft. tavaly szeptember 30-al beolvadt a Media Development Management Kft-be, így beszámolójában csak az első 9 hónapra vonatkozó adatok szerepelnek. A cég szeptember végéig 3,95 milliárd forintos forgalom mellett 617 milliós nyereséget tudott felmutatni.

Közel 7 százalékkal, 7,23 milliárd forintra növelte a múlt évben bevételét a Ringier Axel Springer Magyarország Kft.. A cég többi főbb mutatója már nem alakult ennyire kedvezően meredeken zuhant üzemi és adózott eredménye is. A vállalat nyeresége tavaly 361,620 millió forint volt, míg egy évvel korábban még közel 840 milliós profitot tudtak felmutatni.

A Ringier Axel Springer további magyarországi érdekeltségeit is vizsgálva már pontosabban kirajzolódik, hogy mekkora szereplő a hazai médiapiacon a társaság. A RAS Nyomda Kft. 1,4 milliárd forintos bevételt hozott és 157,6 millió forintos adózás utáni eredményt. A Blikk Kft. a múlt évben 5,93 milliárd forintos bevételt ért el, ez kétszázmillióval több, mint az egy évvel korábbi. A cég 824 milliós nyereséget hozott, ami több mint tíz százalékos visszaesést jelent 2017-hez képest.

Nagyon nagyot nőtt a szintén RAS-érdekeltség Profession.hu Kft., ami 2018-at már 8,34 milliárd forintos forgalommal zárta, ez 28 százalékos bővülést jelent éves összevetésben. Hasonló mértékben nőtt a cég nyeresége is, megközelítve a 3,8 milliárd forintot. Összesen 22,9 milliárd forintos bevételt hoztak a RAS érdekeltségek Magyarországon.

Bővülő bevételt és jelentősen visszaeső nyereséget hozott a múlt év a Central Médiacsoport Zrt. számára. A társaság 12,28 milliárd forintos forgalmat ért el 2018-ban, ami az egy évvel korábbihoz képest 10 százalékot meghaladó bővülést jelentett. Ugyanakkor az 535 millió adózás utáni eredmény kevesebb, mint harmada a 2017-esnek. A társaság által a tavalyi évre vonatkozó pénzügyi beszámolóhoz benyújtott kiegészítő mellékletből kiderül, hogy az egyéb ráfordítások 2018-as emelkedésének meghatározó tétele volt a 735 millió forintos térítés nélküli pénzeszközátadás. Emellett számottevő mértékben nőttek a személyi jellegű ráfordítások a vállalatnál, aminek fő oka a CM Sales Kft. beolvadása során átvett munkavállalók költsége volt.

 

Jelentős lapkiadók üzleti eredményei

Forrás: IM

(millió forint)

 

Mediaworks Hungary Zrt.

2017 2018

Árbevétel 20406,205 27715,172

Üzemi eredmény 4360,483 4795,822

Adózott eredmény 4341,919 3248,883

 

Ringier Axel Springer Magyarország Kft.

2017 2018

Árbevétel 6771,742 7230,056

Üzemi eredmény 500,202 224,112

Adózott eredmény 839,784 361,620

 

Central Médiacsoport Zrt.

2017 2018

Árbevétel 11100,533 12280,583

Üzemi eredmény 1602,311 400,715

Adózott eredmény 1754,793 535,100

 

Lapcom Zrt.

2017 2018

Árbevétel 10477,747 10155,018

Üzemi eredmény -625,759 857,507

Adózott eredmény -636,106 835,893

 

Inform Média Kft.

*2018. szeptember 30-ig

2017 2018*

Árbevétel 5610,800 3950,697

Üzemi eredmény 1217,138 508,740

Adózott eredmény 1350,598 617,632

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA