- Hirdetés -

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

|

- Hirdetés -

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében.

A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten a fenntarthatóságot, a vállalat vonatkozó tevékenységét hármas pillér mentén – környezet, társadalom, gazdaság – alakította ki, és 5 éves stratégiai ciklusokban határozta meg. A legutóbbi ötéves periódus utolsó esztendeje 2020-ban zárult, mely a kihívások mellett egyben lehetőséget is jelentett a működés átgondolására, a célok pontosabb meghatározására. „A 2021-ben megalkotott, 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiánk fő célja, hogy - tudván, hogy a világ hatalmas átalakulás előtt áll, amiben a fenntarthatóság és a digitalizáció is kulcsszerepet tölt be - fenntartjuk vezető fenntarthatósági szerepünket vállalatként és infokommunikációs szolgáltatóként egyaránt.” – mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.

A vállalatcsoport a korábbi gyakorlattól eltérően, hosszútávú céljait 2030-ig határozta meg, melyeket folyamatosan nyomon követ és szükség szerint, a trendeknek megfelelően frissít. A stratégia kiemelt gondolata, hogy a digitalizációt az emberek, a családok és a vállalkozások fejlődésének, valamint a környezet védelmének szolgálatába állítva az ország vezető fenntartható vállalataként működjön a Magyar Telekom Csoport.

Stratégiai prioritások

Három fő stratégiai prioritás került meghatározásra a teljes körű fenntarthatósági megfelelés mellett. A Klímavédelem területén a vállalat célként határozta meg, hogy Scope 1-2 kibocsátásukat 84%-kal, Scope 3 kibocsátásukat 30%-kal csökkenti 2030-ig, valamint árbevételük 50%-a terveik szerint 2030-ban a klímavédelmet szolgáló szolgáltatásokból származik majd. Digitalizációs céljaik között szerepel, hogy 2030-ra Magyarországon minden háztartásban biztosítsák a gigabit-képesség lehetőségét, valamint képzésekkel és digitalizációt támogató projektjeikkel hozzájáruljanak ahhoz, hogy 6 millió ember legyen digitálisan érettebb. Sokszínűségi és esélyegyenlőségi vállalásként fogalmazták meg, hogy a stratégiai időszak végéig a női vezetők aránya minimum 40% lesz, valamint 100%-ban akadálymentes szolgáltatást tudjanak nyújtani.

 

2021-es eredmények

2021 végén a Magyar Telekom Csoport már 7. évét zárta karbonsemleges vállalatként, az elektromos energia igényét pedig 100%-ban megújuló energiával fedezte. A 2015-ös bázisévhez képest 2021-ben 38%-kal csökkent a Magyar Telekom Csoport összesített üvegházhatású gáz-kibocsátása, melyhez nagy mértékben hozzájárult a hibrid munkavégzés. Tavaly 650 646 távmunkában töltött napot regisztráltak a munkatársak, ezzel közel 22 millió km utat és 115 évnyi utazási időt spóroltak meg.

 

A tavalyi évben a Magyar Telekom digitális felelősségvállalást célzó programjai több mint 2 millió főt értek el országszerte. A „Legyél Te is MOST! generációs” program 434 800 főhöz jutott el, 652 középiskolás diákszemélyesen vett részt a foglalkozásokon és az online tananyagok elkészítésében, valamint 25 790 nyugdíjas sajátította el a tananyagokat.

 

A sokszínűség többszörösen megtérülő befektetés: nő az innovációs potenciál, a változástűrő képesség és az ügyfélelégedettség is. E gondolat mentén tudatosan dolgoznak a társadalmi esélyegyenlőség érvényesítésén a munkatársi életciklus minden pontján. 2021-ben a felsővezetésben változatlanul 50-50 % maradt a nemek aránya, míg a teljes vezetői körben 25,85% volt a nők aránya. Családbarát intézkedéseiknek köszönhetően 4 év alatt 46%-ról 82%-ra nőtt a szülési és kisgyermek nevelési távollétet követően visszatérő kollégák aránya. 2021-től a családok születésének meghitt, háborítatlan időszakát támogatva az érdekegyeztető tanácsi megállapodásnak megfelelően a Magyar Telekom további 10 nappal egészítette ki az apáknak járó pótszabadságot, így összesen 15 nap (ikrek esetén 17 nap) áll az apák rendelkezésére. A Deutsche Telekom Csoport tagvállalataként a Magyar Telekom is hozzájárult esélyegyenlőségi eredményeivel ahhoz, hogy a vállalatcsoport 2021-ben is bekerült a Bloomberg Gender Equality Indexbe (GEI), valamint családbarát gondolkodásuk mentén a Családbarát Gála egyik támogatójaként a Magyar Telekom Családbarát Mentorvállalat vándordíjat indított.

 

A Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági törekvéseit több nemzetközi felelős befektetői szervezet is elismerte. A vállalat 2021-ben is megtartotta pozícióját az FTSE4Good indexcsalád tagjaként, „B” Prime minősítést kapott az ISS ESG felelős befektetői értékelésen, valamint a CDP (Carbon Disclosure Project) Supplier Engagement Rating (SER) értékelés a Magyar Telekomot a top 7%-ba sorolta.

 

A 2021-ben megkezdett, hosszútávra tekintő stratégiával a vállalatcsoport továbbra is azon dolgozik, hogy megoldásaival és működésével egy élhetőbb és fenntarthatóbb holnap beköszöntét támogassa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nagyobb vállalkozások pozitívan látják a jövőt, a kisebbek még óvatosak

A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján a hazai vállalkozások hangulata -11 ponttal maradt a negatív tartományban. A visszafogott várakozások azonban csak a 300 millió forint árbevétel alatti cégekre jellemzők, az...

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...