- Hirdetés -

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

|

- Hirdetés -

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében.

A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten a fenntarthatóságot, a vállalat vonatkozó tevékenységét hármas pillér mentén – környezet, társadalom, gazdaság – alakította ki, és 5 éves stratégiai ciklusokban határozta meg. A legutóbbi ötéves periódus utolsó esztendeje 2020-ban zárult, mely a kihívások mellett egyben lehetőséget is jelentett a működés átgondolására, a célok pontosabb meghatározására. „A 2021-ben megalkotott, 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiánk fő célja, hogy - tudván, hogy a világ hatalmas átalakulás előtt áll, amiben a fenntarthatóság és a digitalizáció is kulcsszerepet tölt be - fenntartjuk vezető fenntarthatósági szerepünket vállalatként és infokommunikációs szolgáltatóként egyaránt.” – mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.

A vállalatcsoport a korábbi gyakorlattól eltérően, hosszútávú céljait 2030-ig határozta meg, melyeket folyamatosan nyomon követ és szükség szerint, a trendeknek megfelelően frissít. A stratégia kiemelt gondolata, hogy a digitalizációt az emberek, a családok és a vállalkozások fejlődésének, valamint a környezet védelmének szolgálatába állítva az ország vezető fenntartható vállalataként működjön a Magyar Telekom Csoport.

Stratégiai prioritások

Három fő stratégiai prioritás került meghatározásra a teljes körű fenntarthatósági megfelelés mellett. A Klímavédelem területén a vállalat célként határozta meg, hogy Scope 1-2 kibocsátásukat 84%-kal, Scope 3 kibocsátásukat 30%-kal csökkenti 2030-ig, valamint árbevételük 50%-a terveik szerint 2030-ban a klímavédelmet szolgáló szolgáltatásokból származik majd. Digitalizációs céljaik között szerepel, hogy 2030-ra Magyarországon minden háztartásban biztosítsák a gigabit-képesség lehetőségét, valamint képzésekkel és digitalizációt támogató projektjeikkel hozzájáruljanak ahhoz, hogy 6 millió ember legyen digitálisan érettebb. Sokszínűségi és esélyegyenlőségi vállalásként fogalmazták meg, hogy a stratégiai időszak végéig a női vezetők aránya minimum 40% lesz, valamint 100%-ban akadálymentes szolgáltatást tudjanak nyújtani.

 

2021-es eredmények

2021 végén a Magyar Telekom Csoport már 7. évét zárta karbonsemleges vállalatként, az elektromos energia igényét pedig 100%-ban megújuló energiával fedezte. A 2015-ös bázisévhez képest 2021-ben 38%-kal csökkent a Magyar Telekom Csoport összesített üvegházhatású gáz-kibocsátása, melyhez nagy mértékben hozzájárult a hibrid munkavégzés. Tavaly 650 646 távmunkában töltött napot regisztráltak a munkatársak, ezzel közel 22 millió km utat és 115 évnyi utazási időt spóroltak meg.

 

A tavalyi évben a Magyar Telekom digitális felelősségvállalást célzó programjai több mint 2 millió főt értek el országszerte. A „Legyél Te is MOST! generációs” program 434 800 főhöz jutott el, 652 középiskolás diákszemélyesen vett részt a foglalkozásokon és az online tananyagok elkészítésében, valamint 25 790 nyugdíjas sajátította el a tananyagokat.

 

A sokszínűség többszörösen megtérülő befektetés: nő az innovációs potenciál, a változástűrő képesség és az ügyfélelégedettség is. E gondolat mentén tudatosan dolgoznak a társadalmi esélyegyenlőség érvényesítésén a munkatársi életciklus minden pontján. 2021-ben a felsővezetésben változatlanul 50-50 % maradt a nemek aránya, míg a teljes vezetői körben 25,85% volt a nők aránya. Családbarát intézkedéseiknek köszönhetően 4 év alatt 46%-ról 82%-ra nőtt a szülési és kisgyermek nevelési távollétet követően visszatérő kollégák aránya. 2021-től a családok születésének meghitt, háborítatlan időszakát támogatva az érdekegyeztető tanácsi megállapodásnak megfelelően a Magyar Telekom további 10 nappal egészítette ki az apáknak járó pótszabadságot, így összesen 15 nap (ikrek esetén 17 nap) áll az apák rendelkezésére. A Deutsche Telekom Csoport tagvállalataként a Magyar Telekom is hozzájárult esélyegyenlőségi eredményeivel ahhoz, hogy a vállalatcsoport 2021-ben is bekerült a Bloomberg Gender Equality Indexbe (GEI), valamint családbarát gondolkodásuk mentén a Családbarát Gála egyik támogatójaként a Magyar Telekom Családbarát Mentorvállalat vándordíjat indított.

 

A Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági törekvéseit több nemzetközi felelős befektetői szervezet is elismerte. A vállalat 2021-ben is megtartotta pozícióját az FTSE4Good indexcsalád tagjaként, „B” Prime minősítést kapott az ISS ESG felelős befektetői értékelésen, valamint a CDP (Carbon Disclosure Project) Supplier Engagement Rating (SER) értékelés a Magyar Telekomot a top 7%-ba sorolta.

 

A 2021-ben megkezdett, hosszútávra tekintő stratégiával a vállalatcsoport továbbra is azon dolgozik, hogy megoldásaival és működésével egy élhetőbb és fenntarthatóbb holnap beköszöntét támogassa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....