Azt egyelőre felbecsülni sem nagyon lehet, hogy a koronavírus-járvány mennyire veti vissza a szórakoztatóipart, mi lesz az idei évre tervezett nagy mozifilmek sorsa, azonban a múlt év még remek eredményeket hozott az iparág számára. A Motion Picture Association (MPA) elemzése szerint a mozik jegypénztáraiban, illetve online videószolgálatásokra, DVD-n és blu-ray-n árusított filmekre tavaly 101 milliárd dollárt költöttek világszerte.
Ez éves összevetésben 8 százalékot jelent, a bővülésben meghatározó szerepet játszottak a streaming tartalmak. A legnagyobb filmstúdiókat és a múlt év eleje óta a Netflix-et is tagjai között tudó MPA adatai alapján csak a mozik pénztáraiban világszerte 42,2 milliárd dollárt hagytak tavaly a szórakozni vágyók, ami azonban csak minimális, egy százalékos növekedést jelentett 2018-hoz képest.
Az MPA két részre osztotta a szórakoztatóipari bevételeket, a mozis forgalom mellett külön vizsgálta a digitális formában és fizikai adathordozókon (DVD, blu-ray) vásárolt tartalmakat (home/mobil entertainment). A 101 milliárd dolláros összegben ugyanakkor a tévé előfizetések nem szerepelnek.
A tanulmány szerint a „home/mobil entertainment” szegmens tavaly 58,8 milliárd dollárt hozott, ez éves összevetésben 14 százalékos növekedést produkált. A digitális rész, vagyis a különböző online videószolgáltatások esetében volt a legnagyobb fejlődés, az amerikai piacon 18, míg nemzetközi szinten 29 százalékos bővülést mértek.
A streaming videószolgáltatásokra, mint a Netflix vagy az Amazon Prime Video előfizetők száma a 2018-ashoz képest 189,2 millióval nőtt és a múlt év végére elérte a 863,9 milliót.