A TV2 az eddiginél frissebb, dinamikus csatornává válik, míg a SuperTV2 szélesebb közönséget céloz meg – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Ökrös Gergely. A TV2 program- és kreatívigazgatója beszélt arról is, hogy lesznek-e náluk saját gyártású fikciós tartalmak.
– Rengeteg új, saját gyártású műsor indul tavasszal a TV2-n és a SuperTV2-n. Nézettség terén ezek közül melyik lehet a legnagyobb dobás?
– Minden saját gyártású műsorunktól napi és főműsoridős átlag feletti eredményeket várunk. Az új struktúrában minden hétköznap este új formátumokat láthatnak a nézők, mindegyik a maga nemében érdekes és különleges. Az Egymás szemében Jakupcsek Gabriella visszatérése miatt is izgalmas, az emberi történetek pedig lenyűgözők, magukkal ragadók. A Vigyázat gyerekkel vagyok! színtiszta szórakoztató show, amelyben igazi titkokat tudhatunk meg a sztárszülőkről. Az Annyit ésszel, mint erővel egy naponta jelentkező játékos show elképesztő feladatokkal, gigantikus díszletelemekkel, ahol a fizikai erőre éppúgy szükség van a játék során, mint a gyorsan vágó észre. A SuperTV2 új műsora, a Pénzt, vagy éveket! Kasza Tibivel pedig biztosan óriási meglepetést okoz, A nagy duett pedig miden bizonnyal ismét rekordokat döntöget majd.
– Dirk Gerkens nyilatkozta a vezérigazgatói kinevezése után, hogy meglepődött azon, milyen kevés pénzből gyártott korábban műsorokat a TV2. Arról valamilyen adatot el lehet árulni, hogy mennyivel több pénzből tudnak most gazdálkodni?
– Egy éve még négy csatornánk volt, jelenleg 11, ebből nyolcra készítünk saját gyártású műsorokat. Ezzel egyedülállók vagyunk a piacon. A költségvetés ennek megfelelően növekedett. Nem is a rendelkezésre álló pénzösszeg nagysága, hanem a kiszámíthatóság, a kiegyensúlyozottság, a hosszú távú gondolkodás az, ami igazán erőssé teszi a TV2 Csoportot.
– Sokszor elhangzik az, hogy már portfólióban gondolkodnak. Ettől függetlenül a TV2-vel szemben azért még elvárás, hogy amolyan főadó legyen, azaz kiemelkedjen nézettségben a TV2 Csoport többi televíziója közül, vagy ez már nem lényeges?
– A TV2 még mindig a cégcsoport anyacsatornája, amely a legszélesebb közönséget éri el, így kézenfekvő, hogy a TV2-vel szemben támasztjuk a legmagasabb nézettségi elvárásokat. Ugyanakkor 2016-ban felépítettük az ország egyik legnagyobb televíziós portfólióját, és ez érintette a csatornák pozicionálását is. A TV2 az eddiginél frissebb, dinamikus csatornává válik, míg a SuperTV2 szélesebb közönséget céloz meg.
– Az RTL újabban egyre több fikciós tartalommal áll elő. Várhatók ilyen jellegű műsorok a TV2-nél is?
– A hazai fikció nagyon fontos számunkra, természetesen nagy hangsúlyt fektetünk erre a műfajra is, de ez egy olyan szegmens, amit korábban nem volt lehetőségünk fejleszteni. Azt elmondhatom, hogy a jövőben fontos részét képezi a programkínálatunknak. Tehát igen, várhatók ilyen tartalmak a cégcsoport csatornáin a közeljövőben.
Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.
Heszler Róbert