- Hirdetés -

Techvezérek 2020-ról és a jövőről – 2. rész

|

- Hirdetés -

Az 5G-s hálózatok kulcsszerepet játszhatnak a gazdaság felpörgetésében, a fejekben komoly változás ment végbe, azonban a cégeknek nagy szükségük van most a szakértő segítségre a megfelelő folyamatok és technológiák megtalálására – többek között erről beszélt a Marketing&Media magazinnak nyolc hazai infokommunikációs cég vezetője.

 

Rékasi Tibor, Magyar Telekom, vezérigazgató

Változás a fejekben

– Véleménye szerint hogyan hatott a járvány a digitalizációra?

– Tavasszal a pandémia miatt bevezetett korlátozások révén mindenkinek nagyon gyorsan nyilvánvalóvá vált, hogy a digitalizáció milyen előnyökkel jár a mindennapjainkban, a gazdaság és a társadalom számára egyaránt. Azt gondolom, hogy minden téren több évet ugrottunk előre a digitális szolgáltatások használatában. Amit azonban a legjelentősebb elmozdulásnak tartok, az az emberek, a vállalkozások, a munkaadók „fejében” bekövetkezett változás, ahogy ezekhez a digitális újdonságokhoz állnak, szerintem e téren egy jelentős áttörés történt.

– Milyen tanulságokat érdemes leszűrni a mostani helyzetből?

– A legfontosabb talán, hogy legyen meg bennünk a rugalmasság képessége. A Magyar Telekomnál ennek érdekében kezdtünk el másfél évvel ezelőtt egy jelentős átalakítást, az agilis munkamódszerre való átállást. Ennek köszönhetően jobban le tudjuk követni a környezet változásait és gyorsabban tudunk választ adni az új kihívásokra, érkezzenek azok a saját piacunkról, az ügyfelektől vagy éppen teljesen váratlan helyről.

 

Lukács Anita, Lenovo Magyarország, ügyvezető igazgató

Soha nem látott mennyiségek

– Milyen változásokat hozott a járvány a számítógépek piacán?

– Az első perctől látszott, hogy sem a cégeknek, sem az oktatási intézményeknek, sem a magánembereknek nincs megfelelő mennyiségű, illetve minőségű személyi számítógépe ahhoz, hogy az otthoni munka vagy a digitális oktatás alapvető körülményeit biztosítani tudja. Március közepétől felvásárlási roham kezdődött a szakboltokban, elsősorban a notebook- és tabletértékesítés volt kiemelkedő. Aki tehette, lecserélte régebbi gépét, vagy vett még egy-két új eszközt, hogy a gyerekek tanulását biztosítsa.

– Tavasszal hatalmas kereslet volt laptopokra, ez a lendület kitartott ősszel is?

– Igen, minden területen. A járvány második hulláma, az újabb otthoni munkára és digitális oktatásra átállás ismét megnövelte a keresletet. Akik az év első felében még nem ruháztak be új eszközökbe, mondván, hogy a régivel is kihúzzák 1-2 hónapig, most már máshogy gondolják és frissítenek. Az állami szektor beruházásainak pedig jelentős része a második fél évben realizálódik. Rendelési oldalon így soha nem látott mennyiségekkel dolgozunk, de az már egy másik kérdés, hogy ezt a szállításokban is realizálni tudjuk-e majd.

 

Rakoncza Zsolt, Dell Magyarország, vezérigazgató

Lehetőség a megújulásra

– Hogyan változtatta meg a digitalizációs trendeket a járvány?

– Az idei év felgyorsította a következő évtizedre jósolt trendeket, egyes szektorokban több változást láthattunk, mint az elmúlt években összesen, és amit egykor 2030-ra terveztünk, már 2025-re valósággá válhat. Kiemelt szerepet kapott az otthoni munkavégzés, a felhő használata és felértékelődött a rugalmasság.

Hogyan hathat az innovációra a járvány?

– Bebizonyosodott, hogy hasonló helyzetben a szervezetek egyedül digitális megoldások által tarthatnak kapcsolatot ügyfeleikkel és alkalmazottaikkal, működésükhöz a technológia elengedhetetlen, a szerepe vitathatatlanná válik. Az elmúlt és az előttünk álló hónapok tapasztalatait hasznosítva a cégek, valamint az intézmények érdemben is digitalizálják és átalakítják a működésüket, hogy egy jövőbeni, a világjárványhoz hasonló válsággal felkészülten, nagyobb állóképességgel, nagyobb rugalmassággal nézhessenek szembe. Kényszerűségből kerültünk ebbe a helyzetbe, amely minden nehézség ellenére kiváló alkalom az innovációra. Minden vállalatot arra bátorítok, hogy éljen a megújulás lehetőségével.

 

Colin Cai, Huawei Technologies Hungary, ügyvezető igazgató

A túlélés kulcsa

– Milyen változást hozott a mostani krízis?

– A járvány ráébresztette az egész társadalmat, hogy mennyire fontos a távközlés, mert mindent távolról kell intézni. Ha megnézzük a tőzsdéket, szinte minden digitális ipari vállalat jobban teljesített, mint a hagyományos ipar, néhány cég részvényárfolyama történelmi magasságba emelkedett. Tehát az egész világ jobban hisz abban, mint valaha, hogy a digitalizáció segíti a gazdaság talpra állását és egyetért a digitális infrastruktúrába való beruházás fontosságával.

– Mit tanulhatunk a mostani krízisből?

– Az egyik lecke, hogy az egész társadalomnak fel kell gyorsítania a digitalizáció folyamatát, sokkal jobb távközlési infrastruktúrát kell kiépíteni. A második, hogy egy sokkal jobb, biztonságosabb és összehangoltabb infokommunikációs platformot kell kifejleszteni a járvány pontosabb követéséhez, kezeléséhez és ellenőrzéséhez. A harmadik pedig, hogy fel kell gyorsítanunk az 5G- és a mesterséges intelligencia technológia kombinációját, integrációját. Ez lehetővé teszi a hagyományos ipar hatékonyabbá, könnyebben használhatóvá és intelligensebbé tételét. Az 5G és a digitalizáció a kulcs az emberiség túléléséhez.

 

Kalocsai Zoltán

A Marketing&Media magazin idei utolsó számában mintegy 40 hazai topvezető értékeli az idei évet, latolgatja, hogy mi várható 2021-ben illetve beszél ünnepi szokásairól. A Digitalstandon is elérhető lapszámban emellett összeállítások olvashatók 2020 jelentősebb történéseiről a hazai és nemzetközi médiapiacon, a digitális iparban, vagy éppen a márkák világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....