- Hirdetés -

Közeleg a határidő, a kereskedők nagy része viszont még nem készült fel

|

- Hirdetés -

Fontos dátumra kell figyelnie az e-kereskedőknek a napokban. 2021. január 1-jén életbe lép az online kereskedelmi csalások visszaszorítását célzó erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication, SCA) rendelet az Európai Unió országaiban, így Magyarországon is. Mark Nelsen, a Visa európai termék- és szolgáltatási megoldásokért felelős alelnöke arra hívta fel a figyelmet , hogy nemzetközi szinten kereskedők ezrei nem készültek még fel az új szabályok alkalmazására, ez pedig az internetes kereskedelem eddigi legnagyobb megrendülését okozhatja Európában.

Az idei évben, nagyrészt a koronavírus-járvány hatására, az e-kereskedelem egyértelmű térhódítását figyelhettük meg. A korlátozások miatt egyre több fogyasztó az interneten keresztül vásárolt, a kereskedők pedig mindent elkövettek, hogy ügyfeleik hozzáférjenek termékeikhez és szolgáltatásaikhoz. Sok esetben költöztették emiatt teljes vállalkozásukat akár egy éjszaka alatt a virtuális térbe, ami számos európai országban az internetes fizetések 20%-os vagy ennél is nagyobb mértékű növekedését eredményezte a pandémia előtti időszakhoz viszonyítva.

„Ha egy kereskedő ma nem tudja, hogy mit jelent az erős ügyfélhitelesítés, vagy nem készült fel a megfelelő technológiával, akkor előfordulhat, hogy január 1-je után nem fog tudni az interneten keresztül értékesíteni” – mondja Nelsen. „Ez valós veszély, bármilyen rosszul hangzik is.”

A PSD2, a Pénzforgalmi Szolgáltatásokról szóló módosított EU-irányelv részeként bevezetésre kerülő erős ügyfélhitelesítés egy plusz biztonsági lépést jelent majd a legtöbb online és bolti vásárlás során, amelytől az e-kereskedelmi fizetések biztonságosabb lebonyolítását és a visszaélések számának csökkenését várják a szabályozók. Ugyanakkor, ha a kereskedők nem alkalmazzák a megfelelő technológiát, e-kereskedelmi tranzakciók ezrei kerülhetnek visszautasításra december 31. éjfél után az erős ügyfélhitelesítés (SCA) életbe lépése nyomán.

A tehcnológia amit a kereskedőknek alkalmazniuk kell a 3D secure (3DS) néven ismert megoldás, ideális esetben annak optimalizált verziója (EMV 3DS). Ez lényegében egy, a fizetési felületek hátterében működő rendszer a tranzakciók kockázatának értékelésére, amely arra is lehetőséget nyújt, hogy a kártyakibocsátó bank további információt kérjen a kártyabirtokostól a fizetéskor ha szükségesnek ítéli meg.

A határidő után „a kártyakibocsátó bankoknak meg kell majd felelniük az új előírásoknak.”- mutat rá Nelsen. „Ha az internetes vásárlás során a kereskedő oldalán hiányoznak az alapvető technikai feltételek, a kártyabirtokos bankja nem tudja majd végrehajtani a feladatát, és kénytelen lesz elutasítani a tranzakciót annak érdekében, hogy törvényesen járjon el.”

Ez minden bizonnyal riasztóan hangzik azoknak a vállalkozásoknak, amelyek egyre inkább az online értékesítésre támaszkodnak, ugyanakkor a törvényi megfelelés biztosítása nem bonyolult folyamat. Mivel Európában minden kereskedő fizetési gateway-t használ az eladások lebonyolításához, az erős ügyfélhitelesítésre való felkészüléshez a kereskedőknek csak gateway szolgáltatójukkal kell kapcsolatba lépniük és kérni, hogy a megoldást állítsák be számukra, ha ez eddig nem történt volna meg. A kártyakibocsátóknak, valamint a gateway szolgáltatóknak pedig aktív szerepet kell vállalniuk a kereskedők megfelelő tájékoztatásában, a sikeres beállítás mielőbbi megvalósításában.

Fontos azonban, hogy nemcsak a kereskedőknek kell készen állniuk, ők a folyamatnak csak az egyik oldalát képviselik. A kártyakibocsátók is döntő szerepet játszanak abban, hogy az erős ügyfélhitelesítés ne eredményezzen negatív tapasztalatokat a fogyasztók számára, és ne idézze elő az online eladások visszaesését. Nelsen szerint aggodalomra adhat például okot, hogy sok, SCA-ra készen álló bank egyetlen hitelesítési formát kínál minden ügyfél számára. Ez persze talán érthető, hiszen a bankoknak a pandémia okozta működési kihívásokat is kezelniük kell, ugyanakkor okozhat problémákat főleg most, amikor az e-kereskedelem rendkívüli növekedése a vásárlók sokféleségének növekedését is magával hozza.

„Az egy kaptafára kialakított megoldások nem mindenkinél válnak be, az európai bankok mégis sok esetben ezt a megközelítést alkalmazzák” – mondja Nelsen. „Azon ügyfelek esetén, akik számára az erős ügyfélhitelesítésre felkínált egyetlen eljárás nem lesz megfelelő, ez fennakadást okoz majd a fizetésnél, ami ilyenkor rossz ügyfélélményt eredményezhet.”

„Lesznek bankok, amelyek összességében sokkal jobb munkát végeznek, mint mások, hozzájuk özönlenek majd az ügyfelek, hiszen mindenkinek fontos a gördülékeny, megbízható fizetési folyamat” – teszi hozzá. „Az ügyfélélmény nagyon erős differenciáló tényezővé válik a piaci versenyben.”

E folyamatok legnagyobb haszonélvezői mindazonáltal épp a fogyasztók lehetnek, akik számára az e-kereskedelem mára létfontosságú eszközzé vált, folyamatos hozzáférést biztosítva árukhoz és szolgáltatásokhoz az élelmiszerektől az orvosi eszközökig. Nemrég újabb megszorításokat vezettek be Európa szerte annak hatására, hogy az egyes országoknak egyre nehezebb a járvány terjedésének következményit ellenőrzés alatt tartani. A kijárási korlátozások körülményei között az e-kereskedelem az egyetlen csatorna, amely révén fogyasztók tömegei biztonságosan bonyolíthatják vásárlásaikat.

A tét tehát nagy, de ha jól csináljuk, akkor hasonlóan kiemelkedő lesz az eredmény is: folytatódik az internetes kereskedelem dinamikus növekedése, amely hozzájárulhat az európai gazdaság kilábalásához az utóbbi száz év legnehezebb válságából.

„Ami korábban csak egy lehetőség volt, mára az életünk szükségszerű része lett” – hangsúlyozza Nelsen, a Visa alelnöke. „Ha ezt a helyzetet a bankok, a pénzforgalmi szolgáltatók és a kereskedők jól oldják meg, akkor tanúi lehetünk az online kereskedelem által vezérelt fellendülésnek, kevesebb visszaéléssel, de ami talán a legfontosabb, hatékonyabb eszközökkel felvértezve az alkalmazkodáshoz, bármilyen jövőbeni válság esetére.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA