- Hirdetés -

Topsztorik a globális médiapiacról

|

- Hirdetés -

A Google hajlandó az átvett hírekért is fizetni, a Facebookot bojkottálták a nagy hirdetők, villámrajtot vett a Disney+, ezenfelül pedig számos felvásárlás mozgatta meg a piacot. Az idén is zajlottak az események a nemzetközi médiavilágban.

 

Néhol már fizetne a hírekért a Google

Számos országban már régóta nehezményezték, hogy az amerikai keresőóriás díjfizetés nélkül jelenteti meg a kiadóvállalatok híreit a Google News-ban. Franciaországban ez a vita odáig fajult, hogy bíróságon van az ügy. A Google sokáig ellenállt ezeknek a kiadói igénynek, majd az idén nyáron váratlanul bejelentették, hogy egyes országokban fizetni fognak az átvett hírek után. A megállapodás első körben Ausztráliában, Brazíliában, Németországban lép életbe, a második lépcsőben Belgium, Hollandia és India következik. Ennek révén azok a kiadók juthatnak pénzhez, amelyekkel szerződést köt a keresőóriás. A fentieken túl hamarosan további országokban is bevezetnék a díjfizetést, amire a Google a következő három évre vonatkozóan egymilliárd dollárt különített el.

 

A CNN megjelent a cseh piacon

CNN Prima News néven új cseh–amerikai kereskedelmi hírtelevízió indult május elején Csehországban. A cseh Prima és az amerikai CNN International televíziók által létrehozott CNN Prima News napi 24 órás adással és több mint száz újságíróval kezdte meg a működését. Az adónak minden csehországi régióban van tudósítója, így a műsorok nagyobb részét saját újságíróik állítják elő, de átveszik az amerikai CNN több adását is, cseh tolmácsolással. A CNN Prima News célja, hogy egy éven belül 1,5 százalékos közönségarányt érjen el a helyi tévés piacon. Fő versenytársuknak a cseh közszolgálati csatorna CT24 nevű hírtelevíziója számít, amely 2005-ben kezdte meg a működését. A Prima csoportnak, amely a Nova után Csehország második legerősebb kereskedelmi televíziós csoportja, a CNN Prima News a kilencedik csatornája. Az 1993-ban alapított Prima jelenleg a GES Media Europe cseh–holland pénzügyi befektetői csoport tulajdonában van.

 

Hirdetői bojkott a Facebook ellen

Amerikai civil szervezetek júniusban indították el a Stop Hate for Profit kampányt, a célkeresztjükbe pedig a Facebook került. A közösségi oldal ugyanis szerintük a profitért cserébe túl nagy teret enged a gyűlöletbeszédnek. A júliusra meghirdetett hirdetői bojkotthoz elsőként a The North Face divatmárka csatlakozott, majd sorra jelentették be mások is, hogy egy hónapra leállítják a facebookos hirdetéseiket. Néhány hét alatt több százasra bővült a bojkottálok listája, köztük olyan jelentős reklámozókkal, mint az Adidas, a Coca-Cola, a Ford vagy éppen az Unilever. A kezdeményezés szervezői több konkrét javaslatot is tettek a Facebook számára a moderálási gyakorlatuk megváltoztatására, a közösségi médiás mogul ezt követően több vállalást is tett. Ezek közé tartozik, hogy letiltják a rasszista és diszkriminatív hirdetéseket. Maga a bojkott egyébként üzletileg nem különösebben rengette meg a Facebookot, az idei harmadik negyedévben ugyanis a korábbi esztendő hasonló időszakához viszonyítva 22 százalékkal nőttek a reklámbevételeik.

 

Erősen startolta Disney+

Egy évvel ezelőtt indította el saját streaming-szolgáltatását a Disney. Az elsőként az Egyesült Államokban, Kanadában és Hollandiában, majd egy ütemterv alapján világszerte egyre több országban elérhetővé tett szolgáltatás révén 2024-ig 60-90 millió előfizetőt szerettek volna gyűjteni. Az öt évre szóló tervet lényegében már az idén elérték, ugyanis novemberben 73 millió előfizetőnél járt a Disney+. A gyors növekedésben szerepet játszhatott, hogy a koronavírus-járvánnyal járó korlátozások miatt megnőtt a streamingszolgáltatások iránti nézői igény. Ráadásul a Disney+ meglehetősen erős kínálattal indult, hiszen náluk érhetők el például a Marvel- és a Star Wars-filmek, valamint a Fox felvásárlásával értékes tartalmakkal gazdagodtak, ezek közé tartozik a The Simpsons-széria is.

 

Heszler Róbert

A Marketing&Media magazin idei utolsó számában mintegy 40 hazai topvezető értékeli az idei évet, latolgatja, hogy mi várható 2021-ben illetve beszél ünnepi szokásairól. A Digitalstandon is elérhető lapszámban emellett összeállítások olvashatók 2020 jelentősebb történéseiről a hazai és nemzetközi médiapiacon, a digitális iparban, vagy éppen a márkák világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez....

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött...

Többezer program lesz a Kutatók éjszakáján

Országszerte csaknem 50 városban 112 intézmény több mint 2100 programot - mások mellett szórakoztató előadásokat, kísérleteket, bemutatókat, laborbejárásokat - kínál pénteken és szombaton a Kutatók éjszakáján. A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást,...

A Republic Grouppal kampányol a Blikk

A Blikk új őszi kampányában, amit a Republic Group készített, milliókat nyerhetünk, ha a megfelelő pénzfürtöt kaparjuk le. Az ügynökség feladata a kreatív koncepció megtervezése és egy különleges kollázsfilm elkészítése volt, melyben valós fotókból...

Tovább nőtt az Oracle bevétele

A teljes negyedéves bevétel az előző évhez képest 4 százalékkal, 9,7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 6 százalékkal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 8...

Leginkább itthon kalandoznának a magyarok

A NatGeo kutatásából kiderült, hogy a magyarok elsősorban a belföldi utazást kedvelik, és nem gondolják, hogy az „igazi felfedezés” élményéhez külföldre kellene utazni. Az utazás elsődleges célja a természetben való kirándulás, pihenés; a vágyott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...
- Hirdetés -

CMO

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...