- Hirdetés -

Techvezérek a digitalizációról és a jövőről – 1. rész

|

A tavalyi nagy ugrás után idén is folytatódott a digitalizáció térhódítása, a Marketing&Media magazin pedig infokommunikációs társaságok és startupok vezetőit kérdezte arról, hogyan látják a piacot, mik a meghatározó trendek és mire számítanak a jövőben. Sorozatunk első részében Peter Gazik, a Telenor vezérigazgatója beszél többek között az 5G várható hatásairól, míg Kiss Sándortól, a Barion vezetőjétől megtudhatjuk, hogyan hatott az e-kereskedelemre a mostani helyzet.

Egy egész évtizedet ugrottak előre

Peter Gazik, Telenor Magyarország Zrt., vezérigazgató

- Mit tart a Telenor legfontosabb idei eredményének?

- Az idei év meglehetősen sűrű volt a Telenor új szolgáltatásainak bevezetése szempontjából. Elindítottuk a kereskedelmi 5G-t, ami ma már országszerte több mint 200 bázisállomáson érhető el. A lakossági ügyfeleink részére elindítottuk otthoni internetszolgáltatásunkat, ami legalább akkora mérföldkő számunkra, mint hogy integrált IT-szolgáltatói irányba lépve a vállalati ügyfelek felé is nyitottunk. A bérelt vonali szolgáltatások tavalyi elindítása után – kilépve a kizárólag mobilszolgáltatói szerepkörből – vezetékes optikai internetszolgáltatást indítottunk a kis- és középvállalati szegmens számára, valamint a közép- és nagyvállalatoknak menedzselt tűzfalmegoldással bővítettük az általunk kínált szolgáltatási kört.

- Véleménye szerint az 5G hogyan alakítja át az életünket, illetve az üzleti világot?

- Az 5G bevezetésével kiválóan látható, hogy a mobiltechnológiában szélesre nyílt a „technológiai olló”, azaz egy előrehaladott technológiára valójában még minden szereplő keresi azokat a felhasználási lehetőségeket, amelyek képesek annak maximális kihasználására. Az 5G ugyanis új képességeket rejt a felhasználók számára a mindennapi életben, az emberek szabadidejében és hosszú távon az üzleti életben is, ám ma az okostelefonok mindennapi használatában ezt az ügyfelek még kevésbé érzékelik, leszámítva a sebességtesztek elképesztő eredményeit.

Az 5G valódi előnyeit a vállalati, ipari megoldások terén fogjuk látni elsőként az elkövetkező években. Jó néhány iparágban több 5G-kísérleti projektben veszünk részt, hogy a legtöbbet hozzuk ki az új technológiából az alacsony késleltetés, a nagy sebesség és a tömeges eszközök egyidejű kiszolgálásának képessége tekintetében.

 

- A digitalizáció alaposan felgyorsult az elmúlt másfél évben, megítélése szerint mely területeken történt a legnagyobb előrelépés?

- A hazai cégek és a háztartások az elmúlt másfél évben egy egész évtizedet ugrottak előre a digitalizációban. Világosan látjuk, hogy a digitálisan felkészült vállalatok jobban reagáltak a járvány által teremtett előre nem látható kihívásokra, a háztartások pedig a tömeges home office és az otthoni tanulás kihívásait oldották meg és alakítottak ki eddig talán nem is próbált körülményeket. Ugyanakkor az elmúlt másfél év ebből fakadó kihívásainak örvendetes hozadékai hosszú távon velünk lesznek társadalmi szinten, és nekünk erre kell építenünk, támogatnunk kell ügyfeleinket abban, hogy ne álljanak meg a digitalizációban, hanem hozzanak ki még többet ezen a téren a technológia adta lehetőségekből. A megugró digitalizációval együtt fejlődött a kiberbűnözés. Sokkal több fehérgalléros dolgozó végzi a munkáját távolról, az otthonából, és ez az IT-biztonsági szempontból nehezebben védhető környezet lehetőséget kínál a kiberbűnözőknek új módszerek alkalmazására is. A társadalom digitalizálódásának ütemével párhuzamosan tehát a kiberbiztonság jelentősége is megnőtt.

- Mi lesz a legfontosabb feladat jövőre a Telenor számára?

- Folytatjuk az 5G-szolgáltatás kiépítését és a hálózati modernizációs munkákat. Tulajdonosunk, a PPF Csoport támogatásáról biztosított minket terveinkben, így 2022-ben is több igazán érdekes újdonságot mutathatunk be mind a lakossági, mind a vállalati ügyfeleinknek.

Folytatódó terjeszkedés

Kiss Sándor, Barion Payment Zrt., vezérigazgató

 

 

- A járvány nagyon felpörgette az e-kereskedelmet, de ez mit jelentett a Barion számára, hogyan alakult számotokra az elmúlt másfél év, sok új ügyfél érkezett?

- A pandémia miatt sok vállalkozás fordult az online világ felé. Volt olyan hónap, amikor több mint 500 boltot onboardoltunk. Mostanra több mint 12 ezer nemzetközi és magyar online kereskedőt szolgálunk ki.

- Véleményed szerint mi kellene ahhoz, hogy Magyarország a nyertese lehessen a felgyorsult digitalizációnak?

- Kedvezőbb szabályozás és digitalizáltabb állam.

- Mi volt a legnagyobb kihívás az idén a Barion számára?

- A nemzetközi terjeszkedés, amely területen komoly sikereket értünk el. Az idén a cseh e-kereskedelmi piac jelentős szereplőjével is sikerült megállapodnunk, illetve már most ezer fölött van azon külföldi boltok száma, amelyek a mi megoldásunkat használják a fizetések lebonyolítására.

- Milyen tervekkel vágtok neki a 2022-es évnek?

- Új fizetési módok bevezetésére készülünk, erről azonban egyelőre többet nem mondhatok. A nemzetközi piacokon való további terjeszkedés is fontos feladat lesz, a célországok közül Romániát emelném ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...