Főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportoknál holtverseny volt az RTL Klub és a TV2 között, minden más összevetésben a TV2 nyerte a hetet, a teljes portfóliókat nézve pedig egész jelentős a TV2 Csoport előnye. A 18-49 éveseknél az X-Faktor, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál a Sztárban sztár leszek bizonyult a legnézettebb műsornak.
Egészen apró változások történtek az RTL Klub és a TV2 viszonylatában az elmúlt héthez képest. Például főműsoridőben és a 18-59 éveseknél a TV2 0,2 százalékponttal, az RTL Klub 0,3 százalékponttal erősödött. Főműsoridőben és teljes lakosságnál a TV2 0,8 százalékponttal, az RTL Klub pedig 0,3 százalékponttal hozott magasabb közönségarányt, mint egy hete. Hasonló, 0,3 és 0,8 százalékpont közötti mozgások voltak minden egyéb célcsoportnál és a teljes napon is.
Összességében teljes napon belül a 18-49 éveseknél, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is a TV2 nyerte a hetet. A főműsoridőben és a teljes lakosságnál szintén a TV2 érte el a legjobb share-t. Főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportoknál viszont nagyon szoros lett az eredmény. A 18-59 éveseknél a TV2 15,7 százalékos, az RTL Klub 15,6 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet. A 18-49 éveseknél az RTL Klub 15,5 százalékot, a TV2 15,4 százalékot hozott.
A teljes csatornacsaládokat nézve eléggé meglógott a TV2 Csoport. Teljes napon, főműsoridőben és mindhárom fontos célcsoportnál listavezetőnek bizonyultak. Teljes napon és a teljes lakosságnál közel 10 százalékpontot tett ki az előnyük (TV2 Csoport: 26,9%, RTL Magyarország: 17,1%). Főműsoridőben és a 18-59 éveseknél tudta leginkább megközelíteni őket az RTL Magyarország (TV2 Csoport: 27,6%, RTL Magyarország: 24,7%), de ez is 2,9 százalékpontnyi differenciát jelentett.
A többi csatornacsoport továbbra is tisztes távolból szemléli a nagyok versenyét. Teljes lakosságnál és teljes napon az MTVA tudta megugrani a 10 százalékos szintet, utánuk az AMC 5,5 százalékkal következett. A 18-49 éveseknél holtverseny volt az MTVA és az AMC között 5,8-5,8 százalékos közönségaránnyal.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 15,7 | 17,5 | 15,4 |
RTL Klub | 15,6 | 14,8 | 15,5 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,9 | 13,9 | 11,8 |
RTL Klub | 9,8 | 8,9 | 9,7 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 25,5 | 26,9 | 25,6 |
RTL Magyarország | 19,2 | 17,1 | 18,8 |
MTVA | 6,9 | 10,4 | 5,8 |
AMC Networks | 6,0 | 5,5 | 5,8 |
Paramount Global | 4,4 | 3,9 | 5,2 |
Network4 | 4,1 | 4,3 | 2,7 |
Antenna Entertainment Group | 3,6 | 2,7 | 3,7 |
Warner Bros. Discovery | 2,5 | 2,8 | 2,4 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 17,7% / 16,8% (19,2% / 18,9%)
Tények Plusz – 13,9% / 13,2% (15,2% / 15,4%)
Séfek séfe – 15,4% / 15,8% (14,7% / 15,3%)
Bezár a bazár – 7,5% / 7,6% (6,8% / 7,1%)
RTL Klub
Híradó – 20% / 17,5% (19,5% / 17,6%)
Fókusz – 16,4% / 16,1% (16% / 15,8%)
Keresztanyu – 14% / 12,7% (13,7% / 13%)
Nyerő páros – 16,4% / 16,3% (15,7% / 16,5%)
Múlt héten az RTL Híradó a 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél is jobb átlagot hozott, mint a Tények. A Nyerő páros a tavalyi 20 százalék feletti share-jeit nem tudja megismételni, de így is jobban teljesített, mint az RTL Klub főműsoridős átlaga. A Séfek séfe hozta a TV2 főműsoridős csatornaátlagát, ráadásul a műsor pénteki évadzárója kiugróan jó eredményt ért el: 19 százalékos share-t a 18-49 éveseknél és 18,1 százalékot a 18-59 éveseknél.
Szombat este az X-Faktor 30,2 százalékos közönségarányt produkált a 18-49 éveseknél, pedig érdemi ellenfele volt a Dancing with the Stars képében, ami ennél a célcsoportnál 12,9 százalékos közönségarányra volt képes. Vasárnap fordult a kocka, a TV2-s Sztárban sztár leszek 26,7 százalékos közönségarányával szemben az RTL-es Tehetség első látásra csak 10,3 százalékot produkált.
Ami a Sztárban sztár leszek és az X-Faktor között érdekes különbség, hogy az utóbbi nagyon eltérően teljesített a különféle célcsoportoknál. Tehát ahogy írtuk is, az X-Faktor a 18-49 éveseknél utcahosszal nyerte a sávját, viszont a teljes lakosságnál 21,2 százalékos share-t ért el, amivel viszont éppen csak verte a 20 százalékot produkáló Dancing with the Stars-t. Ezzel szemben a Sztárban sztár leszek nagyjából ugyanazt hozta minden célcsoportnál: 18-49 éveseknél 26,7 százalékot, 18-59 éveseknél 27,1 százalékot, a teljes lakosságnál 28,6 százalékot.
Ez a kettősség visszaköszön a heti műsoros toplistáknál is. A 18-49 éveseknél az X-Faktor bizonyult a hét legnézettebb műsorának a maga 403 ezer nézőjével. A 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál viszont a Sztárban sztár leszek végzett az élen 544 ezer és egymillió nézővel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 544 777 | 27,1 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 479 737 | 25,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 356 975 | 17,9 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 350 260 | 18,1 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 316 419 | 19,4 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 307 987 | 18,1 |
NYERŐ PÁROS | RTL KLUB | 305 202 | 17,6 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 284 908 | 14,8 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 279 747 | 14,5 |
TÉNYEK | TV2 | 278 086 | 16,6 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 1 058 526 | 28,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 793 524 | 20,0 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 762 611 | 21,2 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 734 250 | 20,0 |
TÉNYEK | TV2 | 714 664 | 24,7 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 679 781 | 19,4 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 667 509 | 17,2 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 586 589 | 14,7 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 577 476 | 16,3 |
NYERŐ PÁROS | RTL KLUB | 532 448 | 16,3 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 403 376 | 30,2 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 371 477 | 26,7 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 260 080 | 19,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 244 068 | 18,1 |
NYERŐ PÁROS | RTL KLUB | 225 953 | 18,5 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 203 347 | 19,0 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 193 871 | 16,9 |
TÉNYEK | TV2 | 186 076 | 16,4 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 178 387 | 13,8 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 174 358 | 12,9 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás