- Hirdetés -

Teljesen átalakulhat a digitális közönségmérés

|

- Hirdetés -

Jelentős változást hozhat a hazai digitális közönségmérésben a jövő év, az mmonline.hu információ szerint több piaci szereplő is új struktúrában képzelné el az online reklámpiac szempontjából rendkívül fontos szolgáltatást. Jelenleg egy egyszemélyes kft. rendeli meg a szolgáltatást, azonban információink szerint a Mediaworks borítaná a mostani helyzetet és úgy tudjuk, az Indamedia is hajlik egy új konstrukcióra és nagy kérdés lehet, hogyan reagál a helyzetre a Central Médiacsoport.

Az elmúlt napokban több forgatókönyv is eljutott az mmonline.hu-hoz annak kapcsán, hogy piaci szereplők alapvetően változtatnák meg a digitális közönségmérés jelenlegi rendszerét. Most a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) biztosítja a magyar interaktív piac számára a forgalom- és közönségmérési adatokat az ügynökségekkel és a kiadókkal szoros együttműködésben. A kiadók és a sales house-ok folyamatos versenyben vannak, hogy ki tud nagyobb közönséget elérni a digitális térben, mivel ez jelentős mértékben befolyásolja a piaci költéseket és az ügyfelek hirdetési hajlandóságát. Bár az utóbbi években folyamatosan bővül a hazai digitális reklámpiac, sok hirdető választja a globális szereplőket (Facebook, Google) a helyiek helyett, így még inkább felértékelődik az adatok fontossága.

Az mmonline.hu-hoz eljutott egy olyan, szakmai körökben forgó levél, ami egy lehetséges forgatókönyvet vázol arra vonatkozóan, hogyan alakítanák át egyes piaci szereplők a jelenlegi struktúrát. Ahogyan azt tegnap is megírtuk, az egyik főszereplő a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA), vagyis pontosabban annak egyik meghatározó érdekeltsége, a Mediaworks. Információink szerint a kiadó idén nyáron jelezte, hogy kilép tagként a DKT-ból, vagyis nem fizet tovább a mostani formában a mérésért. A már említett levél szerint a cég ugyanakkor most már visszalépne, de nem mint egyszerű tag, hanem tulajdonosként.

A piac szereplői, akik részt kívánnak venni a DKT mérésében, látogatás alapján fizetik a tagdíjat. A három legnagyobb szereplő és egyben legnagyobb finanszírozó az origo.hu-t értékesítő Evomedia, az index.hu-t értékesítő Indamedia és 24.hu tulajdonló Central Média.

Az mmonline.hu-hoz is eljutott írás szerint „a tavalyi év során már lehetett olyan hangokat hallani a piacról, hogy Mediaworks (KESMA) nem elégedett az adatok minőségével, mivel a Mediaworks vezetése szerint sokkal több olvasót érnek el, mint amit a DKT mér vagy mért. Ez folyamatos téma volt állítólag a vezetőségi meetingeken, ahol is felmerült egy a kormányhoz közeli vállalkozó neve – Hantosi Bálinté – hogy majd ő rendberakja az adatokat.” Hantosi Bálint neve a rádió hallgatottság-mérés kapcsán lehet ismerős. A hozzánk került levélben vázolt forgatókönyv szerint pedig az adatok rendbetétele azért fontos a Mediaworksnek, mert így hitelesíthető lenne az állami hirdetések értéke, hisz nagyobb eléréssel nagyobb bevételt lehet remélni.

A DKT körüli ügyeket elemző írás szerzője szerint Hantosi Bálintnak szerepe volt abban is, hogy a DKT korábbi ügyvezetője, Máth András teljesen ellehetetlenüljön és elfogyjon körülötte a levegő, így eltávolították és új ügyvezetőt neveztek ki. Az új ügyvezető már csak arról tudta tájékoztatni a tagságot, hogy a legnagyobb finanszírozók egy csoportja – Mediaworks, Evomedia, Lapcom – nyáron kilép a DKT tagságából. „Hantosi terve az volt, hogy pénzügyileg térdre kényszeríti a DKT-t, a mérés előbb utóbb összedől, ha a kilépő tagok több milliós hozzájárulása hiányozni fog, a szolgáltatás finanszírozásából. A többi tag élén a két legnagyobb finanszírozóval az Indamedia és a Central Médiával, úgy döntöttek, hogy viszik tovább a finanszírozást, még annak ellenére is, hogy jövőre nagy tagi díj növekedés várható” – vázolta a helyzetet a titokzatos levélíró.

Az eredeti terv helyére egy újabb lépett, amiben a 3 legnagyobb szereplő venné meg a DKT-t üzemeltető társaságot. Az mmonline.hu-hoz eljutott információk szerint ebben az Index felületeit is értékesítő Indamedia partner is lenne, nagy kérdés, hogyan reagál erre a független Central Médiacsoport.

Az mmonline.hu iparági forrásokból egy másik forgatókönyvről is értesült. A Digitális Közönségmérési Tanács Kft. egyszemélyes tulajdonosa jelenleg a Dr Nemes Ákos Ügyvédi Iroda. Információink szerint a piaci szereplők ezen a helyzeten változtatnának, azt szeretnék elérni, hogy a mérést finanszírozó vállalkozások legyenek a szolgáltatást megrendelő vállalkozás tulajdonosai. A DKT elnökségében egyébként az egyik legnagyobb hazai médiacég, a Mediaworks nem képviselteti magát.

Egyelőre a DKT oldaláról nem adnak információkat, tegnap Papliczky Pál, a cég ügyvezetője érdeklődésünkre azt közölte, hogy november 11-én lesz elnökségi ülés, utána adnak majd tájékoztatást. A következő napokban ugyanakkor valószínűleg újabb fejleményekre számíthatunk, mivel az mmonline.hu-hoz eljutott levél szerint a Central Médiacsoportnak rövid időn belül döntenie kell, hogy támogatja az új tulajdonosi struktúra kialakítását, vagy magára vállalja a független mérés további finanszírozásának jelentős részét.

Érdekes kérdés lehet az is, hogy a jövőben milyen formában működik majd tovább a DKT, ha a változást célzó bármelyik forgatókönyv sikerül, akkor marad-e a gazdasági társasági forma, vagy esetleg egyesületként folytatja a szervezet.

Cikkünk megjelenését követően reagált a Central Médiacsoport. A kiadó közleményében hangsúlyozta, hogy ahogyan eddig is, a továbbiakban is egy olyan független mérésben hisznek, ami átfogja a teljes piacot és hiteles információkat biztosít a olvasók és a hirdetők felé. Ezt a tevékenységet a Digitális Közönségmérési Tanácsnak kell biztosítania a legszélesebb szakmai háttérrel, ami a médiacégek mellett magában foglalja a hirdetőket képviselő ügynökségeket és a kisebb partnereket reprezentáló sales house-okat. Minden olyan döntést, ami a DKT és a piac jövőjét érinti, a DKT tagjainak kell közösen meghoznia, ebben vesz részt a Central a jövőben is – olvasható a társaság mmonline.hu-hoz eljuttatott közleményében.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA