Leginkább a tévé képernyőjén keresztül néznek focit a magyarok – derült ki az Invitel legutóbbi sportkutatásából. Verhetetlennek bizonyult a labdasportok népszerűsége.
Az Invitel tavaly év végén indította el a „Sport minden felületen” című online kutatását, hogy feltérképezze a magyarok sportnézési szokásait, köztük azt is, hogy milyen mozgásformákat űzünk, követünk és mely csatornákat részesítjük előnyben. A több mint tízezer, 18-65 év közötti, aktív internetező körében készült felmérésből kiderült, hogy a többség a helyszíni szurkolás, vagy az internet helyett inkább a televíziós élő közvetítés mellett teszi le a voksát.
Még mindig a labdát követjük
A mozgási szokásaink az elmúlt években jelentősen átalakultak: a csapatsportokkal szemben egyre többen választjuk a rugalmasan, önállóan végezhető edzéstípusokat, például a futást vagy a kerékpározást. Az Invitel kutatásából azonban kiderül, hogy az egyéni edzésformák térnyerése alapvetően nem befolyásolja a sportnézési szokásokat: legszívesebben még mindig a labdasportokat követjük élőben, elsősorban a futballt, a kézilabdát és a vízilabdát. Emellett kifejezetten szoros kapcsolat figyelhető meg a sportvégzés és szurkolás között a labdarúgók esetében: akik valaha fociztak, szinte minden esetben (91%) követik is a témával kapcsolatos élő közvetítéseket.
Szimpatizánsból aktív szurkolóvá
Bár általában nem a sport határozza meg a hétköznapjainkat, kiemelt versenyek idején egyből átváltozunk szurkolóvá – és sok esetben szakértővé. Az Invitel kutatása alapján, míg átlagosan csupán 10-ből 1 ember figyeli a sporteseményeket, világ és Európa-bajnokságok idején szinte mindenki (98%) a tévé előtt követi a magyar vonatkozású versenyszámokat. A nagy események erősen tematizálják az online közbeszédet is: ilyenkor a megkérdezettek csaknem fele osztja meg véleményét a világgal. A bajnokságokat és világversenyeket követően azonban visszaáll a megszokott rend és csupán esetenként kerül szóba a sport a közösségi médiában, vagy az online fórumokon.
Az élő adás varázsa
Sportot nézni csak élőben érdemes – állítja a megkérdezettek 88%-a, de csupán tízből egy ember látogat meg hetente személyesen is valamilyen sporteseményt. Az Invitel kutatásának eredményeiből kiderült, hogy általában az otthon melegében, vagy barátaink, ismerőseink körében szurkolunk, és ilyenkor is leginkább a tévét részesítjük előnyben (84%) a monitorral vagy a laptoppal szemben.
„Az Invitel kiemelt figyelmet fordít a sportrajongókra – többek között ezért is végeztünk online kutatást, hogy még jobban megismerhessük tartalomfogyasztási szokásaikat. Több mint száz csatornából állítjuk össze aktuális kínálatunkat és mindig arra törekszünk, hogy ügyfeleink megtalálják az érdeklődésüknek megfelelő műsorokat” – mondta a kutatás kapcsán Tóth Mónika, az Invitel tartalomszolgáltatásokért felelős vezetője. „Amint arra felmérésünk is rávilágított, az egyre több színvonalas sporteseménynek köszönhetően, napjainkban növekvő népszerűségnek örvendenek a sportműsorokat sugárzó televízióadók. Ezért is vagyunk büszkék arra, hogy a november 1-től a Magyarországon elérhető összes jelentős sportcsatorna megtalálható az Invitel kínálatában, így ügyfeleink minden fontos és hazai szempontból is kiemelkedő eseményt folyamatosan követhetnek” – tette hozzá.
HD-ban az igazi
A nézők számára a csatornák képminősége is egyre fontosabb szerepet játszik: a kitöltők több mint háromnegyede legszívesebben HD-ban követné a mérkőzéseket és 67 százalékuk már rendelkezik is az ehhez szükséges készülékkel. A kiváló minőségű képnek és a gazdag vizuális élménynek köszönhetően a tévé képernyője előtt is úgy érezhetjük magunkat, mintha magunk is ott ülnénk a stadion lelátóján. Jó hír azoknak, akik szeretik nagy felbontásban nézni a sportműsorokat, hogy 2018. január 1-től az Eurosport 1 HD és az Eurosport 2 HD csatorna is bekerül az Invitel kínálatába.
- Hirdetés -
A tévé előtt szurkolunk
|

- Hirdetés -
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?
Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...
Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata
Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...
Többe kerülhet az iskolakezdés
Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...
Nők, akik megváltoztatták az informatikát
Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...
Túl keveset isznak a magyarok
A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...
Új trend a futárpiacon
A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...
Díjat nyert az OPPO okosmobilja
Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...
Így indítja az őszt a TV2
Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra.
A TV2...
Kicsit drágábban mobilozhatunk
Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....
Új marketing és PR vezetővel erősít az Erste
Augusztus közepétől Blaumann Debóra veszi át az Erste Bank marketing és pr területének irányítását. A szakember feladata a pénzintézet megújulásának megjelenítése, a kommunikációs eszköztár bővítése lesz.Új vezető irányítja augusztus közepétől az Erste Bank marketing...
- Hirdetés -