- Hirdetés -

Tévé-forradalom a CES-en

|

Elképesztően keskeny, mindössze 2,57 milliméteres televíziót mutatott be az LG a Las Vegas-ban zajló szórakoztató-elektronikai kiállításon, a CES-en. A Panasonic az EZ1000 modellel a televíziós technológia határait feszegeti, és a cég ígérete szerint Hollywood-ot varázsolja az otthonokba.

 

Az LG Electronics (LG) a 2017-es CES-en mutatja be legújabb, csúcskategóriás LG SIGNATURE OLED TV W modelljét, amely a vállalat új síkképernyős tévékínálatának zászlóshajója is egyben. Az új, 2017-es LG OLED termékcsalád tíz, Active HDR technológiával és Dolby Atmos hangrendszerrel felvértezett modellt foglal magában. A portfólió legnagyobb különlegessége a Picture-on-Wall formavilágú, mágneses tartókkal a falra rögzíthető, pengevékony, 77 colos képátlójú LG SIGNATURE OLED TV W modell, mely elnyerte a 2017-es CES legjobb innovációjának járó díját.

 

Az LG 2017-es OLED TV termékpalettáját — amely a 77/65W7, a 77/65G7, a 65/55E7, a 65/55C7 és a 65/55B7 modellekből áll — továbbra is a páratlan színhűség, a tökéletes fekete megjelenítésének képessége, ezáltal a végtelen kontrasztarány és a rendkívül széles színskála jellemzi. A vállalat legújabb OLED televíziói ezekre az alapokra épültek, és olyan, rendkívül korszerű megoldásokkal érkeznek, amelyek révén a készülékek valódi szórakoztató központtá válhatnak. Az LG 2017-es OLED modelljei közül a B7 és C7 sorozat készülékeinek közös jellemzője a pengevékony formaterv, az E7 és a G7 sorozatot a Picture-on-Glass üveglapos dizájn teszi különlegessé, a legújabb W7 sorozat pedig a meghökkentően különleges, pengevékony Picture-on-Wall kialakítás révén válik igazán egyedivé.

 

A W7 sorozat innovatív formaterve az LG „a kevesebb több” filozófiáját követi, vagyis a készülék alkotói minden felesleges elemet száműztek a készülékről, hogy a képernyő szépsége megfelelő hangsúlyt kapjon. A W7 olyan karcsú hogy a néző számára úgy tűnik, mintha a levegőben lebegne a készülék, így még könnyebb elmerülni a látványban. A 65 colos tévé mindössze 2,57 mm vékony OLED panelje a mágneses tartók révén közvetlenül a falra rögzíthető úgy, hogy nem marad rés a készülék és a fal síkja között. Az erőteljes hangszórók és a páratlan Dolby Atmos hangrendszer szintén azt szolgálja, hogy a néző teljesen eggyé válhasson az élménnyel. A W7 sorozat egyedi formaterve azt az illúziót adja, mintha egy ablakon néznénk ki, nem pedig tévéznénk.

 

A W7 OLED TV sorozat is az LG OLED készülékeinek pixelenként vezérelhető fényerő technológiájára épül, melynek köszönhetően a fényt kibocsátó képpontok külön-külön, egyesével ki- és bekapcsolhatók, fényerejük egyenként szabályozható. Ez a technológia fényszivárgás nélkül képes a tökéletes fekete megjelenítésére, így végtelen kontrasztarányt nyújt, egymilliárd lehetséges színárnyalat visszaadása mellett. Mindezen túl ráadásul az összes 2017-es LG OLED TV modellben megtalálható az ún. ULTRA Luminance technológia, amely ott garantálja a lehető legnagyobb fényerőt, ahol szükség van rá.

 

A Dolby legkorszerűbb mozitermeiben világszerte alkalmazott magas dinamikatartományú (HDR) technológiával a Dolby Vision magasabb szintre emeli az otthoni tévézés élményét, hiszen nagyobb fényerőt és kontrasztot biztosít, valamint az életteli színek még teljesebb palettáját nyújtja. A tökéletes hangzásért a Dolby Atmos technológia felel: a nézők úgy érezhetik, mintha egyenesen a képernyőn futó események közepébe csöppentek volna: az erőteljes, gazdag hangzás az egész helyiséget kitölti — beleértve a fejek fölötti teret is —, a hallgatóságot teljesen körülölelve. A Dolby mindezt úgy éri el, hogy minden egyes hangforrás relatív elhelyezkedését elkülöníti, amivel olyan hihetetlenül részletes hangzást hoz létre, amilyen gazdag és többrétegű hangzást a való világban is megtapasztalhatunk.

 

Az LG 2017-es OLED készülékei az otthonok valódi szórakoztató-központjának számítanak, hiszen amellett, hogy a tévék között a világon elsőként alkalmazzák a Dolby Atmost, egyszerre nyújtanak élvonalbeli képalkotási- és hangtechnológiát is. A Dolby Vision és a Dolby Atmos együtt olyan átfogó megoldást kínálnak, amelyet világszerte támogatnak a professzionális tartalom-előállítók és –disztribútorok. Jelenleg több mint 80 mozifilm kompatibilis a Dolby Vision, több mint 100 a Dolby Atmos formátummal, mindkettővel pedig 25 alkotás élvezhető. Ezen felül több mint 100 órányi tartalom érhető el Dolby Vision formátumban a vezető műsorszolgáltatóknál világszerte, illetve a fogyasztók várhatóan még az idén hozzáférhetnek az Ultra HD Blu-ray lemezeken megjelenő Dolby Vision formátumú filmekhez is.

 

A Panasonic is a CES-t választotta, hogy bemutassa a világ első HDR-képes, professzionális képfeldolgozást is támogató Ultra HD OLED tévéjét. Példátlan pontosságú és látványos szépségű képeivel a Panasonic EZ1000 hozzáférhetővé teszi a legújabb OLED technológia teljes kontraszt- és a színpotenciálját. A lehető legjobb hangminőség biztosítása érdekében az EZ1000 dinamikus penge hangfalait az elismert audiomárka, a Technics mérnökei hangolták.

 

A Master HDR OLED panel az EZ1000 szívében két helyen is meghaladja elismert elődje, a CZ950 teljesítményét. Először is, a hagyományos OLED fényerejének kétszeresét tudja kibocsátani. Másodszor, szinte a teljes DCI színskála megjelenítésére képes, márpedig ez a valódi, nagy dinamikájú HDR képek létrehozásának kritikus pontja. Ez komoly előrelépést jelent a CZ950 modellhez képest.

 

A panel teljesítményének e két jelentős fejlődése az Absolute Black szűrőben egyesül, amely elnyeli a környezeti fényt és a tükröződést, így biztosítva azt, hogy amennyiben a kép egy része fekete, az valóban feketének is látszik. Ezen felül a magenta színt – amely világos helyiségekben igencsak rontja az OLED képernyők teljesítményét – teljesen kiiktatták.

 

Az EZ1000 képét a Studio Colour HCX2 processzor alkotja meg, a Panasonic fogyasztói televízióba mostanáig beépített legerősebb képfeldolgozója. Mindebben vezető szerepe van a páratlan „Delta Zero” pontosságnak. Az EZ1000 egy olyan 3D keresőtáblát használ, amely nagyon hasonló a Panasonic professzionális film- és tévéadást monitorozó részlegén alkalmazotthoz. Ezzel az EZ1000 a tévékészülékek világának legpontosabb színeit képes visszaadni.

 

Az HCX2 processzor megküzd a tévék egyik legkomolyabb ellenfelével, a csaknem fekete képterületeken elvesző részletekkel. Az OLED egyik legnagyobb erőssége, hogy csodálatosan gazdag, mély fekete szín létrehozására képes. Ahhoz azonban, hogy ezeket a fekete színeket létrehozza, az OLED pixelek alapjában véve kikapcsolnak, és a visszakapcsolásuk, tévétechnológiai kifejezéssel élve, meglehetősen nagy fizikai „ugrással” jár. A Panasonic azonban a plazmatévék területén megszerzett tapasztalatainak köszönhetően képes kompenzálni ezt az OLED-panel technológiára jellemző jelenséget; ennek eredményeképpen még a legsötétebb jelenetekben is hihetetlen mennyiségű részlet jelenik meg.

 

A Panasonic szeretné folytatni együttműködését Mike Sowával, az ismert hollywoodi professzionális színmérnökkel, hogy elvégezzék az EZ1000 finomhangolását még júniusi piaci bevezetése előtt. Ezzel biztosítják majd, hogy a tévé pontosan közvetítse a filmek készítőinek eredeti elképzeléseit.

 

Az EZ1000 HCX2 processzorának hangolásakor a Panasonic hollywoodi laboratóriuma szakembereinek évtizedekre visszanyúló tapasztalatait is használta. Így sikerült elérni, hogy a televízió olyan képminőséget nyújtson, amely hűen tükrözi az alkotói szándékot.

 

A Panasonic hosszú hollywoodi jelenlétének eredményeképpen az EZ1000 egy sor félprofi funkciót is tartalmaz: például lehetővé teszi a professzionális felhasználóknak, hogy SD/USB hordozók segítségével igény szerint feltölthessék saját színes 3D keresőtáblájukat. Az OLED tévé tartalmazza az Imaging Science Foundation (isf) kalibrációs beállításait és kompatibilis a Portrait Display CalMAN kalibrációs rendszerrel. Ezek a funkciók további bizonyítékokkal szolgálnak a fogyasztók számára is az EZ1000 egyedülálló képminőségének pontosságáról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...