- Hirdetés -

Tévés vezérek a jövőről

|

Új lineáris csatorna indítását nem tervezi az RTL Magyarország, viszont nagyon hisznek a digitális fejlesztésben., a TV2 Csoport pedig tovább erősítené piaci pozícióját, miközben ők is komoly digitális jelenlétre készülnek. A saját gyártású tartalmak jelentősége pedig minden korábbinál nagyobb – ez derült ki a Marketing&Media magazin által megkérdezett tévés vezetők nyilatkozataiból. Mostani összeállításunkban azt mutatjuk be, hogy mivel készülnek a következő időszakra a magyar televíziós piac meghatározó szereplői. A tervekről egyébként a mai Big Picture-ön még pontosabb képet kaphatnak az érdeklődők.

Inkább a piaci konszolidációnak van itt az ideje az RTL Magyarország álláspontja szerint, ezért nem készülnek új lineáris csatorna elindítására – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Vidus Gabriella, a társaság vezérigazgatója. A médiacégnél inkább a digitális fejlesztésben hisznek, hiszen ott vannak új csatornáik, a NevessMost! és a SzeressMost!, amelyeket kifejezetten az online nézői igényekre reagálva fejlesztettek ki. Ezeknek a csatornáknak az eredményei azt bizonyítják, hogy jó irányba haladnak, a digitális non lineáris médiafogyasztás ugyanis már nem a jövő, hanem a jelen. Az RTLMost! platform rendkívül népszerű, az év eleje óta közel 30 millió videómegtekintést mértek és havonta félmillió egyedi látogatójuk van. Vidus Gabriella hasonlóan mozgalmas évre számít jövőre, mint az idei volt eddig, és szerint az egyik legnagyobb kihívást 2019-ben a normál üzletmeneten kívül a disztribúciós tárgyalásaik jelentik, amelyekre sok újdonsággal készülnek.

Dirk Gerkens, a TV2 Csoport vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak adott interjúban kérdésre válaszolva hangsúlyozta, hogy nem jár le decemberben a szerződése. Elmondta azt is, hogy a következő lépés az, hogy megerősítsék a TV2 Csoport piaci pozícióját és még nagyobbra növeljék az előnyünket a versenytársukkal szemben mind a csoportszintű nézettség tekintetében, mind a pénzügyi eredményeket illetően. A cégvezető jelezte azt is, hogy erős digitális jelenlétre van szükség a jövőben, a Spíler Extra OTT-szolgáltatás elindítása mérföldkő lesz ezen az úton.

Az AMC Networks-nél a Spektrum és a Spektrum Home kapja a legnagyobb hangsúlyt idén ősszel – mondta el Málnay B. Levente, az AMC Networks International – Central and Northern Europe alelnöke. Ez utóbbin megtartják az eddig megszokott műsorokból álló gerincet, és ezt bővítik folyamatosan a család minden tagja számára érdekes és hasznos életmódműsorokkal. Vagyis a cél egy általános, családi szórakoztató csatorna kialakítása. Ennek elemeként a Spektrum Home-on november 5-től új műsorrendet alakítanak ki: hétfőtől csütörtökig minden este más-más talkshow lesz képernyőn.

A Sláger Tv egyre inkább az általános szórakoztató csatornák riválisává válik Radu Morar, a Tematic Media Group ügyvezető igazgatója szerint, és ez a siker annak tudható be, hogy folyamatosan keresik a lehetőségeket a csatorna arculatának és tartalmának megújítására. Új, saját gyártású műsorokkal, formátumokkal kísérleteznek. Nagy siker az idén indult reality show-műsoruk, a Drága családom. Ezzel tovább növelték az új, saját gyártású műsoraink arányát a csatornán, amely így naponta már több mint 25 százalékot tesz ki.

Harsányi Gábor, a Viacom magyarországi country managere és regionális tartalomterjesztési alelnöke a saját gyártású tartalmak kapcsán elmondta, hogy a most tízéves Comedy Centralra vadonatúj részekkel visszahozzák a csatorna indulásakor debütált és hamar kultikussá vált Susogós mackókat és újabb évada jön a Láttad már? sorozat is. Jövőre további standupestekkel jelentkezik a Comedy Club, lesz vadonatúj Bödőcs-est és egy teljesen új hazai formátumot is terveznek, ami reményeik szerint nagy zajt kelt majd. Harsányi Gábor beszélt arról is, hogy sosem zárná ki egy új adó elindítását, ez azonban mindig a piac felvevőképességétől függ, attól, hogy egy újabb csatorna mennyire találkozhat a nézők, a műsorelosztók és a hirdetők igényeivel az adott időszakban. A Viacomnál egyébként még látnak ilyen igényt jelenleg is a hazai piacon. De nem csak új csatornák indításában gondolkodnak. Jelenleg az egész közép-európai térségben azon dolgoznak, hogy új típusú, ondemand és mobilszolgáltatásokat vezessenek be a terjesztőkkel együttműködve, amelyekkel a nézők rugalmasan, bárhol és bármikor hozzáférhetnek a legjobb filmes és tévés tartalmaikhoz. Nemrég indították el a Nickelodeon Play mobilapplikációt Szerbiában és a Paramount Play SVoD csomagot Lengyelországban, és vizsgálják, hogy ezeket hogyan hozhatnák be Magyarországra is.

Ma rendezik a Big Picture-t, amelyen a tévés piac meghatározó szereplői mutatják be terveiket a hirdetők számára.

A következő napokban kiemelten foglalkozunk a hazai televíziós piac helyzetével, a Marketing&Media magazinnak nyilatkozó tévés vezetők – többek között Vidus Gabriella, Dirk Gerkens, Málnay B. Levente – interjúival jelentkezünk majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...