Új lineáris csatorna indítását nem tervezi az RTL Magyarország, viszont nagyon hisznek a digitális fejlesztésben., a TV2 Csoport pedig tovább erősítené piaci pozícióját, miközben ők is komoly digitális jelenlétre készülnek. A saját gyártású tartalmak jelentősége pedig minden korábbinál nagyobb – ez derült ki a Marketing&Media magazin által megkérdezett tévés vezetők nyilatkozataiból. Mostani összeállításunkban azt mutatjuk be, hogy mivel készülnek a következő időszakra a magyar televíziós piac meghatározó szereplői. A tervekről egyébként a mai Big Picture-ön még pontosabb képet kaphatnak az érdeklődők.
Inkább a piaci konszolidációnak van itt az ideje az RTL Magyarország álláspontja szerint, ezért nem készülnek új lineáris csatorna elindítására – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Vidus Gabriella, a társaság vezérigazgatója. A médiacégnél inkább a digitális fejlesztésben hisznek, hiszen ott vannak új csatornáik, a NevessMost! és a SzeressMost!, amelyeket kifejezetten az online nézői igényekre reagálva fejlesztettek ki. Ezeknek a csatornáknak az eredményei azt bizonyítják, hogy jó irányba haladnak, a digitális non lineáris médiafogyasztás ugyanis már nem a jövő, hanem a jelen. Az RTLMost! platform rendkívül népszerű, az év eleje óta közel 30 millió videómegtekintést mértek és havonta félmillió egyedi látogatójuk van. Vidus Gabriella hasonlóan mozgalmas évre számít jövőre, mint az idei volt eddig, és szerint az egyik legnagyobb kihívást 2019-ben a normál üzletmeneten kívül a disztribúciós tárgyalásaik jelentik, amelyekre sok újdonsággal készülnek.
Dirk Gerkens, a TV2 Csoport vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak adott interjúban kérdésre válaszolva hangsúlyozta, hogy nem jár le decemberben a szerződése. Elmondta azt is, hogy a következő lépés az, hogy megerősítsék a TV2 Csoport piaci pozícióját és még nagyobbra növeljék az előnyünket a versenytársukkal szemben mind a csoportszintű nézettség tekintetében, mind a pénzügyi eredményeket illetően. A cégvezető jelezte azt is, hogy erős digitális jelenlétre van szükség a jövőben, a Spíler Extra OTT-szolgáltatás elindítása mérföldkő lesz ezen az úton.
Az AMC Networks-nél a Spektrum és a Spektrum Home kapja a legnagyobb hangsúlyt idén ősszel – mondta el Málnay B. Levente, az AMC Networks International – Central and Northern Europe alelnöke. Ez utóbbin megtartják az eddig megszokott műsorokból álló gerincet, és ezt bővítik folyamatosan a család minden tagja számára érdekes és hasznos életmódműsorokkal. Vagyis a cél egy általános, családi szórakoztató csatorna kialakítása. Ennek elemeként a Spektrum Home-on november 5-től új műsorrendet alakítanak ki: hétfőtől csütörtökig minden este más-más talkshow lesz képernyőn.
A Sláger Tv egyre inkább az általános szórakoztató csatornák riválisává válik Radu Morar, a Tematic Media Group ügyvezető igazgatója szerint, és ez a siker annak tudható be, hogy folyamatosan keresik a lehetőségeket a csatorna arculatának és tartalmának megújítására. Új, saját gyártású műsorokkal, formátumokkal kísérleteznek. Nagy siker az idén indult reality show-műsoruk, a Drága családom. Ezzel tovább növelték az új, saját gyártású műsoraink arányát a csatornán, amely így naponta már több mint 25 százalékot tesz ki.
Harsányi Gábor, a Viacom magyarországi country managere és regionális tartalomterjesztési alelnöke a saját gyártású tartalmak kapcsán elmondta, hogy a most tízéves Comedy Centralra vadonatúj részekkel visszahozzák a csatorna indulásakor debütált és hamar kultikussá vált Susogós mackókat és újabb évada jön a Láttad már? sorozat is. Jövőre további standupestekkel jelentkezik a Comedy Club, lesz vadonatúj Bödőcs-est és egy teljesen új hazai formátumot is terveznek, ami reményeik szerint nagy zajt kelt majd. Harsányi Gábor beszélt arról is, hogy sosem zárná ki egy új adó elindítását, ez azonban mindig a piac felvevőképességétől függ, attól, hogy egy újabb csatorna mennyire találkozhat a nézők, a műsorelosztók és a hirdetők igényeivel az adott időszakban. A Viacomnál egyébként még látnak ilyen igényt jelenleg is a hazai piacon. De nem csak új csatornák indításában gondolkodnak. Jelenleg az egész közép-európai térségben azon dolgoznak, hogy új típusú, ondemand és mobilszolgáltatásokat vezessenek be a terjesztőkkel együttműködve, amelyekkel a nézők rugalmasan, bárhol és bármikor hozzáférhetnek a legjobb filmes és tévés tartalmaikhoz. Nemrég indították el a Nickelodeon Play mobilapplikációt Szerbiában és a Paramount Play SVoD csomagot Lengyelországban, és vizsgálják, hogy ezeket hogyan hozhatnák be Magyarországra is.
Ma rendezik a Big Picture-t, amelyen a tévés piac meghatározó szereplői mutatják be terveiket a hirdetők számára.
A következő napokban kiemelten foglalkozunk a hazai televíziós piac helyzetével, a Marketing&Media magazinnak nyilatkozó tévés vezetők – többek között Vidus Gabriella, Dirk Gerkens, Málnay B. Levente – interjúival jelentkezünk majd.