- Hirdetés -

Tisztán elektromos modellekre vált az Audi

|

Teljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás mellett az Audi: 2026-tól a négykarikás márka kizárólag tisztán elektromos új modellekkel kíván megjelenni a világpiacon, 2033-ig pedig fokozatosan leállítja belsőégésű motorral készülő modelljeinek gyártását. Ezen egyértelmű döntése alapján és „Vorsprung 2030” vállalati stratégiája keretében az Audi lépésről-lépésre minden termelési helyszínét az elektromos autók gyártására készíti elő.

Ellentétben számos vetélytársával, e folyamat során az Audi világszerte már meglévő termelési hálózatára alapoz. „Minden helyszínünket lépésről-lépésre vezetjük át a jövőbe” – emelte ki Gerd Walker, az Audi igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagja. „Nem egyedi, zöldmezős ’világítótorony-projektekben’ gondolkodunk, sokkal inkább meglévő üzemeinkbe invesztálunk – hogy végül éppoly hatékonyan és rugalmasan termelhessenek, mint az újonnan épült úgynevezett greenfield-gyárak”. Amint rámutatott, ezt jelenti a fenntarthatóság a gyakorlatban – gazdasági, ökológiai és társadalmi szempontból egyaránt. „Az Audi útja erőforrásokat takarít meg, egyben gyorsítja fenntartható prémiummobilitási szolgáltatóvá zajló átalakulásunkat” – hangsúlyozta Walker.

Az Audi igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hosszú távon is rugalmassá, ellenállóvá, s ezzel jövőbemutatóvá kívánja fejleszteni a gyártást. Ennek megfelelően az Audi átfogóan és különböző nézőpontokból szemlélve alakította ki stratégiáját. Walker és csapata a következő kérdéseket vizsgálta: „Mit vár tőlünk a társadalom? Mit igényelnek az ügyfelek? Milyen elvárásokat fogalmaznak meg a gazdasági szempontból érintett felek (stakeholders) és mire lesz munkatársainknak szüksége a jövőben?” Az Audi ezért a 360factory névre keresztelte a jövő gyártását, amelyben a gazdaságosság, a hosszú távú fenntarthatóság, a rugalmasság és a vonzerő egyaránt meghatározó célként jelenik meg.

Ambiciózus ütemterv az e-mobilitás felé vezető úton

Jelen évtized végére az Audi világszerte minden termelési helyszínén készít majd elektromos hajtásrendszerű modelleket. „Ennek megvalósítására jól képzett munkaerőnkre támaszkodunk, és mintegy 500 millió euró továbbképzési költségvetéssel 2025-ig minden munkatársunkat felkészítjük a jövőre” – jelentette ki Walker. Két helyszínen – Böllinger Höfe és Brüsszel – már ma is sorozatban készülnek tisztán elektromos autók, Ingolstadtban pedig az Audi Q6 e-tron révén jövőre gördül le először a gyártósorról tisztán elektromos hajtásrendszerű jármű. Az elkövetkező évek során Neckarsulmban, San José Chiapában és Győrben is fokozatosan beindul a tisztán elektromos autók gyártása, 2029-re pedig már minden gyártóüzem legalább egy teljesen elektromos modellt is készít majd. A fennmaradó, belsőégésű motorral szerelt modellek gyártása a helyi viszonyoktól függően a következő évtized elejére fokozatosan szűnik meg.

Új üzemek csakis ott létesülnek, ahol további kapacitásokra van szükség. Jelenleg az Audi – FAW partnerével alapított kooperációs vállalat keretében – a kínai Csangcsunban létesít üzemet a Prémium elektromos platform (Premium Platform Electric; PPE) műszaki alapjaira épülő modellek helyi gyártására. 2024 végére itt épülhet fel az első olyan kínai autógyár, ahol kizárólag tisztán elektromos Audi-modellek gördülnek le a szerelőszalagról.

Az átalakulás a termelékenység ugrásszerű fejlődésének hajtóereje

Az üzemek villamosítása azonban csupán az egyik szempont a jövő Audi-gyártása felé vezető úton. „A szükséges átalakítások révén a termelékenység és az optimalizálás ugrásszerű fejlődésére is ki kívánjuk használni az elektromos mobilitásra zajló átállást” – hangsúlyozta Walker. A jövőre felkészített Audi termelési hálózatnak gazdaságosnak, fenntarthatónak, vonzónak és rugalmasnak kell majd lennie. Négy alapvető célkitűzés, ambiciózus sarokszámokkal: Annak érdekében, hogy a jövőben is gazdaságosan termelhessen, az Audi 2033-ra felével tervezi csökkenteni éves gyártási költségeit. Ennek szolgálatában mindenütt csökkenteni kell a járművek komplexitását, ahol nem jelent előnyt az ügyfelek számára, s ennek szellemében a jövőben már az egyes modellek fejlesztésének korai szakaszában is a lehető legkarcsúbb gyártási folyamatban kell gondolkodni. Emellett például termelése digitalizálását is elő kívánja mozdítani a prémiumgyártó, egyebek mellett a helyi szerverekre épülő EdgeCloud4Production megoldással. Ily módon lecserélhetők a költséges ipari PC-k, ami nagyban csökkenti az olyan informatikai ráfordításokat, mint például az új szoftverek bevezetése és az operációs rendszerek váltása. Szintén új fejlesztés az ütemezésfüggetlen moduláris összeszerelés, amelyet termékei nagyfokú sokféleségének egyszerűbb kezelése érdekében alkalmaz a jövőben az Audi. A virtuális összeszerelés-tervezés nemcsak anyagi erőforrásokat takarít meg, hanem már ma is újszerű, rugalmas és az egyes termelési helyszíneken átívelő együttműködést tesz lehetővé.

Rugalmas és fenntartható termelés

Annak érdekében, hogy még rugalmasabban reagálhasson az ügyféligények és a gyártási program ingadozásaira, az Audi még flexibilisebbé alakítja termelési folyamatait. „Mind termékeinket, mind pedig gyártásunkat úgy szeretnénk felépíteni, hogy végül a legjobbat nyújthassuk ügyfeleinknek” – mutatott rá Walker. Ezért például az új Audi Q6 e-tron kezdetben ugyanazon az ingolstadti szerelősoron készül majd, mint az Audi A4 és az A5, a későbbiekben pedig az elektromos modellek fokozatosan váltják fel a szalagokon a belsőégésű motorral készülő változatokat.

A termelés és a logisztika ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében az Audi még 2019-ben indította el Mission:Zero környezetvédelmi programját, amelynek fő célja, hogy az Audi világszerte összes termelési helyszíne már 2025-re mérleg szerint szén-dioxid-semlegesen1 működjön. A brüsszeli és győri, valamint a Neckarsulm-közeli Böllinger Höfe területén működő üzem már sikerrel hajtotta végre ezt az átállást. A környezetvédelmi program emellett a természeti erőforrások és a vízkészletek hatékony kiaknázásának, valamint a biológiai sokféleség védelmének és megőrzésének szakterületeire is kiterjed. Termelése ökológiailag súlyozott vízfogyasztását2 például 2035-re a mai mennyiség felére tervezi mérsékelni a vállalat. Az Audi México a világ első prémiumgyáraként készít már 2018 óta teljes mértékben szennyvízmentesen autókat, a neckarsulmi termelési helyszínen pedig egy kísérleti projekt keretében alakítottak ki vízkörforgást az üzem és a szomszédos települési szennyvíztisztító között. Ezzel a jövőben több mint 70 százalékkal mérsékelhető a tisztavíz-felhasználás.

Az Audi az eddigieknél is ambiciózusabb fenntarthatósági célokat tűzött ki a 360factory felé vezető útján: a primerenergia-fogyasztás, az erőművi kibocsátások, a szén-dioxid-ekvivalens értékek, a légszennyező anyagok, a helyi vízkockázat, valamint a szennyvíz- és hulladékmennyiség területein a vállalat 2030-ra felével kívánja csökkenteni abszolút környezetterhelését a 2018-as mutatókhoz viszonyítva. Ennek során egyaránt meghatározó tényezők a megújuló forrásokból származó energiák házon belüli előállítása, valamint a mindinkább körkörös – vagyis az erőforrásokat zárt ciklusokban felhasználó – értékteremtési folyamat érdekében alkalmazott, innovatív technológiák.

Kívül-belül vonzó

Az Audi 360factory része továbbá, hogy a vállalat befelé és kifelé, így termelésében is vonzó munkáltató lehessen. Ennek szellemében az Audi jelenleg olyan koncepciókon is dolgozik, amelyekkel még az ütemezésfüggő területeken is rugalmasabbá tehető a munkaidő. Az Audi emellett a munkakörnyezetet és a pihenőhelyiségeket is kényelmesebbé teszi munkatársai számára. Az Audi azonban nem csupán járműgyártói, hanem folyamattechnológia-fejlesztői tevékenységet is folytat. „A legjobb munkáltatóvá kívánunk válni – jelenlegi munkatársaink, illetve minden érdeklődő, tanuló és szakember számára” – húzta alá Walker. „A 360factory felé vezető átalakulásunkhoz a legjobb elmékre van szükségünk, mégpedig a termelés szempontjából olyan szokatlan szakterületeken is, mint például az elektronika és a szoftverfejlesztés.”

Az ingolstadti gyár világszerte a vállalat nagysorozatú termelési helyszínei átalakításának egyfajta „tervrajzaként” szolgál, miközben az Audi első teljes egészében 360factory létesítményévé fejlődik majd. A további helyszíneken lépésről-lépésre zajlik majd a változás. „Még hosszú út áll előttünk” – mondta Walker. „Ám az irány és az oda vezető lépések már egyértelműek."

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...