Az idén várhatóan 135,9 milliárd dollárt költenek keresőhirdetésekre világszerte, ami 9,6 százalékos bővülést jelent a múlt évhez képest. A WARC Global Advertising Trends Report ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy 2015 óta ebben az évben várható a leglassabb növekedés ezen a területen.
A tanulmány szerint 2018-ban még 16,9 százalékos fejlődés volt a keresőhirdetések piacán. A teljes reklámpiaocn egyébként 22, míg az online hirdetési szegmensben közel 46 százalékos a keresőhirdetések részesedése.
A mobilos keresőhirdetések dominálják már a szegmenst, ezek esetében idén 19,2 százalékos növekedés várható és 88,1 milliárd dollárt költhetnek el ilyen reklámokra világszerte. Ez egyben azt is jelenti, hogy a mobil platform a keresőhirdetéseken belül már 64,8 százalékos részesedéssel bír majd.
A kereséseknél meghatározó a Google fölénye, az asztali gépekről és notebookokról indított keresések esetében 88,6, míg a mobilos kereséseknél 95,4 százalékos a cég részesedése a forgalmat vizsgálva.