- Hirdetés -

Ilyen a digitális élboly

|

- Hirdetés -

Ez a harmadik esztendő, hogy Palocsay Géza, az Adevinta hazai első embere vezeti a Marketing&Media magazin által összeállított, a digitális piac legmeghatározóbb szakembereit összegyűjtő toplistát. A Top 25-ben az idén is nagyon erős pozícióik vannak az e-kereskedelmi vezetőknek, de a legtöbb listás szereplő a topvezető kategóriából került ki.

Meglepő volt, amikor utánaszámoltunk, hogy ez már a tizedik alkalom, amikor összeállítjuk a hazai digitális médiapiac meghatározó szakembereinek a toplistáját. Az elmúlt esztendők tapasztalata, hogy egyik évről a másikra a lista összetételében általában jelentősebb átrendeződésekre kerül sor. Volt olyan év, amikor a digitális Top 25 szereplőinek közel a fele kicserélődött. Ebből a szempontból az idei öszszeállításunk kissé rendhagyó, ugyanis viszonylag kevés változást hozott. A tavalyi évhez képest csupán hat szereplő került be, illetve ki a listáról, ami azt jelenti, hogy 24 százalékban újult meg a Top 25. A nők arányában sem hozott változást az idei év, azaz továbbra is mindössze ketten képviselik a hölgyeket a 25-ben.

A lista első három helyén egyáltalán nem volt eltérés 2018-hoz képest. A Schibstedből az idén Adevintává átkeresztelt cég ügyvezetője, Palocsay Géza áll az első helyen, akit Szigetvári József Szallas.hu-ügyvezető és Várkonyi Balázs Extreme Digital-vezérigazgató követ. Egyikőjük jó szereplése sem meglepő. Palocsay Géza immár harmadik éve vezeti a toplistát. Amikor 2014-ben a még csak a Jófogást működtető cég élére került, akkor egy évi 187 millió forintos árbevételt produkáló, masszívan veszteséges társaságról volt szó. Az idén viszont a bevételük várhatóan meghaladja a 4,5 milliárd forintot, ráadásul nyereségesen működnek, valamint további terjeszkedést is terveznek.

A Szigetvári József által vezetett Szallas.hu sem tétlenkedett az elmúlt időszakban, hiszen jelentős terjeszkedésbe fogtak. Legutóbb nyáron vásároltak fel egy csehországi szállásfoglaló oldalt, az évi – átszámítva – 2,8 milliárd forintos árbevételt elérő Hotel.cz-t. Korábban a lengyel piacra is beléptek a Spanie.pl csoport megszerzésével, valamint tulajdonrészt szereztek a romániai Travelminitben is. A belföldi piacon pedig néhány hónappal ezelőtt a Maiutazas.hu Csoportot és az Utazok.hu-t szerezték meg.

Várkonyi Balázs még az Extreme Digital vezérigazgatójaként került be a toplistára, de hamarosan egy sokkal nagyobb társaságot fog vezetni. A Gazdasági Versenyhivatal ugyanis október közepén áldását adta az Emag és az Extreme Digital fúziójára. A márciusban bejelentett megállapodás értelmében a dél-afrikai Naspers csoporthoz tartozó Emag 52 és az Extreme Digital 48 százalékos részesedésével egy új céget hoznak létre. A leendő közös társaság éves árbevétele pedig várhatóan eléri a 70 milliárd forintot.

Kikerülők és újoncok

Ahogy említettük, hatan kerültek ki az idén a Top 25-ből. Közéjük tartozik Györkő Zoltán, aki értékesítette a Balabitot, és az év elején távozott a már One Identity nevet viselő társaság éléről. Szintén a kikerülők között van Nagy Sándor, a G-Roby tulajdonosa, Kiss Sándor, a Barion alapító-vezérigazgatója és Németh Norbert, a Tchibo ekereskedelmi vezetője. Nem került be az idei összeállításunkba Barnóth Zoltán, a GroupM digitális vezetője és Sólyom Balázs, a UPC online igazgatója.

Érdekes az is, hogy kik jutottak be a Top 25-be. Közülük a nyolcadik helyen debütált Pető Péter, a 24.hu főszerkesztője, aki nyár óta vezeti a hírportál szerkesztőségét, ezt megelőzően főszerkesztő-helyettes volt. A havi látogatószám tekintetében már a 24.hu számít a piacvezető hírportálnak, sőt az auditált mérésbe bevont oldalak közül a legmagasabb havi látogatottságot tudja felmutatni. Az Indextől is bekerült egy új szereplő az összeállításunkba, méghozzá az idén nyáron vezérigazgatóvá kinevezett Pusztay András. Ő nem teljesen új az Indexnél, hiszen korábban már lapigazgatóként dolgozott a hírportálnál. Az idén bejutott a Top 25-be Bán Zoltán, a Net Média Zrt. vezérigazgatója és társtulajdonosa is. Hozzájuk tartozik a Portfolio gazdasági portál mellett a Pénzcentrum és az Agrárszektor oldal, tavaly pedig HelloVidék címmel egy új szájtot is indítottak.

Új szereplő a listánkon Oszkó Péter, az Oxo Group első embere, aki az Oxo Labs révén mostanában startupbefektetőként is ismert. Sokat dobhat egy-egy szakember reputációján a televíziós szereplés, legalábbis erre utal, hogy a Top 25 újoncai között ketten is feltűntek az RTL Klub Cápák között című műsorában. Az egyikük Balogh Péter, a Baconsult tulajdonosa, a másik Fehér Gyula, aki régebben már szerepelt a Top 25-ben, de még Ustream-vezetőként. Fehér három éve eladta a céget az IBM-nek, majd tavaszszal felmondott náluk, és azóta az Oktogon Ventures nevű, startupbefektetéssel foglalkozó céget irányítja.

Listás párhuzamok

Az idén tavasszal mutattuk be a Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban összeállításunkat. Alapvetően más logika alapján áll össze a médiás Top 50 és a digitális Top 25, mégis találni párhuzamokat. Egész pontosan öt olyan szakember van, aki az idei Top 50-ben és a most bemutatott digitális listán is szerepel.

A duplázók közé tartozik Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, aki a médiás listánk 10. helyén szerepelt. A digitális Top 25 élén álló Palocsay Géza bekerült az idei Top 50-be is, méghozzá a 24. helyen. Grósz Judit ugyancsak ott volt a médiapiac befolyásosai között, a 28. pozícióban. A Dentsu ügynökségi csoportot vezető Novák Péter 36., az adaptive-os Sopov István pedig a 47. helyen állt a médiás Top 50-ben. A közelmúltban mutattuk be a marketinges Top 50-es összeállításunkat, de az idén a digitális toplista szereplői között nem akadt olyan, aki abba is bekerült volna. Két évvel ezelőtt egyébként ez a tripla szereplés összejött Baráth Péternek, a Vodafone márkaigazgatójának, aki a két Top 50-es és a Top 25-ös összeállításban egyaránt helyet kapott.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...

Elszállhat a nyári táborok ára

Egyre több táborszervező kénytelen megemelni a táborok árait a megnövekedett költségeik miatt, így a vakáció programok díjai is eltérhetnek akár két hét múlva is a mostanitól. A már lefoglalt táborok árait tartják a táboroztatók...

Nagy változás a budapesti plázában

A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként a Westend tette lehetővé a teljesen automatizált, okos mobilitási megoldásokkal bővített parkolás lehetőségét. Mostantól nincs szükség sem papíralapú parkolójegyre, sem aprópénzre, csupán indulás előtt egy egyszeri, gyors applikációs regisztrációt...

Fiataloknak kínál munkalehetőséget a Lufthansa

A Lufthansa Systems Hungária feltett szándéka, hogy a jövő IT szakemberei számára vonzó karrierlehetőséget és hosszútávú perspektívát kínáljon egy egyedi területen. A légiközlekedési informatika egyik piacvezető vállalata ennek érdekében idén is elindítja IT Young...
tévé tévézés nézőszám

Nézettség: átok van a balatoni sorozatokon

A kereskedelmi célcsoportnál A mi kis falunk, a teljes lakosságnál pedig a Tények bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Az RTL-es Konyhafőnök továbbra is kifejezetten erős nézettséget hozott, a TV2-s Drágám, add az életed...

Új elnökségi tagok a DIMSZ-ben

Megtartotta idei éves tisztújító közgyűlését a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ), ahol több pozíció megerősítése mellett új elnökségi tagokat is választott a tagság.Május elején tartotta rendes éves tisztújító ülését a szövetség, ahol Huszics...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....