- Hirdetés -

Ilyen a digitális élboly

|

- Hirdetés -

Ez a harmadik esztendő, hogy Palocsay Géza, az Adevinta hazai első embere vezeti a Marketing&Media magazin által összeállított, a digitális piac legmeghatározóbb szakembereit összegyűjtő toplistát. A Top 25-ben az idén is nagyon erős pozícióik vannak az e-kereskedelmi vezetőknek, de a legtöbb listás szereplő a topvezető kategóriából került ki.

Meglepő volt, amikor utánaszámoltunk, hogy ez már a tizedik alkalom, amikor összeállítjuk a hazai digitális médiapiac meghatározó szakembereinek a toplistáját. Az elmúlt esztendők tapasztalata, hogy egyik évről a másikra a lista összetételében általában jelentősebb átrendeződésekre kerül sor. Volt olyan év, amikor a digitális Top 25 szereplőinek közel a fele kicserélődött. Ebből a szempontból az idei öszszeállításunk kissé rendhagyó, ugyanis viszonylag kevés változást hozott. A tavalyi évhez képest csupán hat szereplő került be, illetve ki a listáról, ami azt jelenti, hogy 24 százalékban újult meg a Top 25. A nők arányában sem hozott változást az idei év, azaz továbbra is mindössze ketten képviselik a hölgyeket a 25-ben.

A lista első három helyén egyáltalán nem volt eltérés 2018-hoz képest. A Schibstedből az idén Adevintává átkeresztelt cég ügyvezetője, Palocsay Géza áll az első helyen, akit Szigetvári József Szallas.hu-ügyvezető és Várkonyi Balázs Extreme Digital-vezérigazgató követ. Egyikőjük jó szereplése sem meglepő. Palocsay Géza immár harmadik éve vezeti a toplistát. Amikor 2014-ben a még csak a Jófogást működtető cég élére került, akkor egy évi 187 millió forintos árbevételt produkáló, masszívan veszteséges társaságról volt szó. Az idén viszont a bevételük várhatóan meghaladja a 4,5 milliárd forintot, ráadásul nyereségesen működnek, valamint további terjeszkedést is terveznek.

A Szigetvári József által vezetett Szallas.hu sem tétlenkedett az elmúlt időszakban, hiszen jelentős terjeszkedésbe fogtak. Legutóbb nyáron vásároltak fel egy csehországi szállásfoglaló oldalt, az évi – átszámítva – 2,8 milliárd forintos árbevételt elérő Hotel.cz-t. Korábban a lengyel piacra is beléptek a Spanie.pl csoport megszerzésével, valamint tulajdonrészt szereztek a romániai Travelminitben is. A belföldi piacon pedig néhány hónappal ezelőtt a Maiutazas.hu Csoportot és az Utazok.hu-t szerezték meg.

Várkonyi Balázs még az Extreme Digital vezérigazgatójaként került be a toplistára, de hamarosan egy sokkal nagyobb társaságot fog vezetni. A Gazdasági Versenyhivatal ugyanis október közepén áldását adta az Emag és az Extreme Digital fúziójára. A márciusban bejelentett megállapodás értelmében a dél-afrikai Naspers csoporthoz tartozó Emag 52 és az Extreme Digital 48 százalékos részesedésével egy új céget hoznak létre. A leendő közös társaság éves árbevétele pedig várhatóan eléri a 70 milliárd forintot.

Kikerülők és újoncok

Ahogy említettük, hatan kerültek ki az idén a Top 25-ből. Közéjük tartozik Györkő Zoltán, aki értékesítette a Balabitot, és az év elején távozott a már One Identity nevet viselő társaság éléről. Szintén a kikerülők között van Nagy Sándor, a G-Roby tulajdonosa, Kiss Sándor, a Barion alapító-vezérigazgatója és Németh Norbert, a Tchibo ekereskedelmi vezetője. Nem került be az idei összeállításunkba Barnóth Zoltán, a GroupM digitális vezetője és Sólyom Balázs, a UPC online igazgatója.

Érdekes az is, hogy kik jutottak be a Top 25-be. Közülük a nyolcadik helyen debütált Pető Péter, a 24.hu főszerkesztője, aki nyár óta vezeti a hírportál szerkesztőségét, ezt megelőzően főszerkesztő-helyettes volt. A havi látogatószám tekintetében már a 24.hu számít a piacvezető hírportálnak, sőt az auditált mérésbe bevont oldalak közül a legmagasabb havi látogatottságot tudja felmutatni. Az Indextől is bekerült egy új szereplő az összeállításunkba, méghozzá az idén nyáron vezérigazgatóvá kinevezett Pusztay András. Ő nem teljesen új az Indexnél, hiszen korábban már lapigazgatóként dolgozott a hírportálnál. Az idén bejutott a Top 25-be Bán Zoltán, a Net Média Zrt. vezérigazgatója és társtulajdonosa is. Hozzájuk tartozik a Portfolio gazdasági portál mellett a Pénzcentrum és az Agrárszektor oldal, tavaly pedig HelloVidék címmel egy új szájtot is indítottak.

Új szereplő a listánkon Oszkó Péter, az Oxo Group első embere, aki az Oxo Labs révén mostanában startupbefektetőként is ismert. Sokat dobhat egy-egy szakember reputációján a televíziós szereplés, legalábbis erre utal, hogy a Top 25 újoncai között ketten is feltűntek az RTL Klub Cápák között című műsorában. Az egyikük Balogh Péter, a Baconsult tulajdonosa, a másik Fehér Gyula, aki régebben már szerepelt a Top 25-ben, de még Ustream-vezetőként. Fehér három éve eladta a céget az IBM-nek, majd tavaszszal felmondott náluk, és azóta az Oktogon Ventures nevű, startupbefektetéssel foglalkozó céget irányítja.

Listás párhuzamok

Az idén tavasszal mutattuk be a Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban összeállításunkat. Alapvetően más logika alapján áll össze a médiás Top 50 és a digitális Top 25, mégis találni párhuzamokat. Egész pontosan öt olyan szakember van, aki az idei Top 50-ben és a most bemutatott digitális listán is szerepel.

A duplázók közé tartozik Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, aki a médiás listánk 10. helyén szerepelt. A digitális Top 25 élén álló Palocsay Géza bekerült az idei Top 50-be is, méghozzá a 24. helyen. Grósz Judit ugyancsak ott volt a médiapiac befolyásosai között, a 28. pozícióban. A Dentsu ügynökségi csoportot vezető Novák Péter 36., az adaptive-os Sopov István pedig a 47. helyen állt a médiás Top 50-ben. A közelmúltban mutattuk be a marketinges Top 50-es összeállításunkat, de az idén a digitális toplista szereplői között nem akadt olyan, aki abba is bekerült volna. Két évvel ezelőtt egyébként ez a tripla szereplés összejött Baráth Péternek, a Vodafone márkaigazgatójának, aki a két Top 50-es és a Top 25-ös összeállításban egyaránt helyet kapott.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Jön az automatikus titkosítás a Facebookon

Automatikusan titkosítani fogja a személyes üzeneteket a jövőben a Facebook és az Instagram a The Wall Street Journal (WSJ) beszámolója szerint. A két közösségi platformot működtető Meta azzal indokolja a változtatást, hogy így a...

PR szakértők: fókuszban az ESG és a mesterséges intelligencia

Az ESG területére várják a legtöbb befektetést 2024-ben, emellett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos képességek elsajátítását tartják a legfontosabbnak a globális PR-iparág vezető szakértői – derült ki az ICCO „World PR Report 2023-2024” című új...

Jelentős béremeléssel számolnak a hazai munkaadók

Az idén a januári tervekhez képest végül jóval több vállalat emelt a munkavállalók bérén, ráadásul a növelés mértéke is meghaladta az eredeti elképzeléseket. Ennek elsődleges oka a munkaerő megtartása volt és az inflációt hivatott...

Új megoldással segíti ügyfeleit a Yettel

Számos előnye miatt máig növekvő népszerűségnek örvend a mobilszámlára történő "vedd meg most, fizesd később" típusú kisértékű vásárlás, mint a mobilparkolás, az autópályamatrica, a lottó vagy a közösségi közlekedési jegy vásárlása. A Yettel alkalmazásban...

Átalakítja influencer marketing tevékenységét a L’Oréal

Az influencer marketing feladatokat a jövőben az összes L’Oréal márka számára a WS Hungary, a WS Czech és az AMI Communications Slovakia ügynökségi konzorciuma látja el Magyarországon, Csehországban, illetve Szlovákiában.2024 januárjától a L’Oréal új...

Nehéz átállni az elektromos járművekre

A fosszilis tüzelőanyaggal működő belső égésű motorokkal felszerelt új autók 2035-től való betiltása ma igencsak ambiciózus tervnek tűnik. Az új elektromos autók regisztrációja felívelőben van, bár a keleti piacok jócskán el vannak maradva a...

Kiderült, hol a legdrágábbak az ingatlanok

A 2023-as év tranzakciószámban visszafogott, szélsőségekben azonban bővelkedő évet jelentett a hazai ingatlanpiacon. Volt, aki 3 millió forintnál is többet fizetett egy újépítésű lakásért négyzetméterenként, de gazdára találtak 12 négyzetméteres minilakások is, és volt,...

A Toyota vezeti a hazai újautópiacot

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 16.150 új autó értékesítésével, 13,6%-os piaci részesedéssel áll az első helyen az év első tizenegy hónapjának eladásait vizsgálva, ami több, mint a másfélszerese a második...

Így állunk a nyugdíjmegtakarítással

Magyarországon a 40-49 évesek rendelkeznek a legnagyobb arányban nyugdíjmegtakarítással, de az előrelátó és felelős pénzügyi gondolkodás abban is megnyilvánul körükben, hogy hosszú távú befektetési célokat tűznek ki, megtervezik pénzügyeiket és ezt a szemléletet egyre...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre érkezik az HBO sorozatának új évada

A True Detective: Night Country új évadában az Oscar-díjas Jodie Foster és a profi ökölvívóból lett színésznő, Kali Reis nyomoznak egy rejtélyes gyilkossági ügyben.Amikor az alaszkai Ennisben beköszönt a hosszú téli éjszaka, a sarkvidéki...

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Jön az automatikus titkosítás a Facebookon

Automatikusan titkosítani fogja a személyes üzeneteket a jövőben a Facebook és az Instagram a The Wall Street Journal (WSJ) beszámolója szerint. A két közösségi platformot működtető Meta azzal indokolja a változtatást, hogy így a...

PR szakértők: fókuszban az ESG és a mesterséges intelligencia

Az ESG területére várják a legtöbb befektetést 2024-ben, emellett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos képességek elsajátítását tartják a legfontosabbnak a globális PR-iparág vezető szakértői – derült ki az ICCO „World PR Report 2023-2024” című új...

Jelentős béremeléssel számolnak a hazai munkaadók

Az idén a januári tervekhez képest végül jóval több vállalat emelt a munkavállalók bérén, ráadásul a növelés mértéke is meghaladta az eredeti elképzeléseket. Ennek elsődleges oka a munkaerő megtartása volt és az inflációt hivatott...
- Hirdetés -

Podcast

Újabb csatornákon megyünk az olvasók után

Az Indamedia könyvkiadásban erősített, a Wizzair pedig növelte repülőflottáját – erről és még tucatnyi másik dologról beszélgettek a Business Lounge november 21-ei adásában Starcz Ákossal, az Indamedia csoport igazgatósági tagjával és Radó Andrással, a...

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

Don't Miss

A Jófogás márka is külön cégként fog működni

A Jófogást egy apróhirdetési oldalból olyan e-kereskedelmi platformmá, piactérré akarják átalakítani, amely igazodik a fiatalabb felhasználók igényeihez is – mondta el Várkonyi Balázs. A Vatera.hu, valamint a Jófogás.hu befektetője és vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak...

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....