- Hirdetés -

Ilyen a digitális élboly

|

- Hirdetés -

Ez a harmadik esztendő, hogy Palocsay Géza, az Adevinta hazai első embere vezeti a Marketing&Media magazin által összeállított, a digitális piac legmeghatározóbb szakembereit összegyűjtő toplistát. A Top 25-ben az idén is nagyon erős pozícióik vannak az e-kereskedelmi vezetőknek, de a legtöbb listás szereplő a topvezető kategóriából került ki.

Meglepő volt, amikor utánaszámoltunk, hogy ez már a tizedik alkalom, amikor összeállítjuk a hazai digitális médiapiac meghatározó szakembereinek a toplistáját. Az elmúlt esztendők tapasztalata, hogy egyik évről a másikra a lista összetételében általában jelentősebb átrendeződésekre kerül sor. Volt olyan év, amikor a digitális Top 25 szereplőinek közel a fele kicserélődött. Ebből a szempontból az idei öszszeállításunk kissé rendhagyó, ugyanis viszonylag kevés változást hozott. A tavalyi évhez képest csupán hat szereplő került be, illetve ki a listáról, ami azt jelenti, hogy 24 százalékban újult meg a Top 25. A nők arányában sem hozott változást az idei év, azaz továbbra is mindössze ketten képviselik a hölgyeket a 25-ben.

A lista első három helyén egyáltalán nem volt eltérés 2018-hoz képest. A Schibstedből az idén Adevintává átkeresztelt cég ügyvezetője, Palocsay Géza áll az első helyen, akit Szigetvári József Szallas.hu-ügyvezető és Várkonyi Balázs Extreme Digital-vezérigazgató követ. Egyikőjük jó szereplése sem meglepő. Palocsay Géza immár harmadik éve vezeti a toplistát. Amikor 2014-ben a még csak a Jófogást működtető cég élére került, akkor egy évi 187 millió forintos árbevételt produkáló, masszívan veszteséges társaságról volt szó. Az idén viszont a bevételük várhatóan meghaladja a 4,5 milliárd forintot, ráadásul nyereségesen működnek, valamint további terjeszkedést is terveznek.

A Szigetvári József által vezetett Szallas.hu sem tétlenkedett az elmúlt időszakban, hiszen jelentős terjeszkedésbe fogtak. Legutóbb nyáron vásároltak fel egy csehországi szállásfoglaló oldalt, az évi – átszámítva – 2,8 milliárd forintos árbevételt elérő Hotel.cz-t. Korábban a lengyel piacra is beléptek a Spanie.pl csoport megszerzésével, valamint tulajdonrészt szereztek a romániai Travelminitben is. A belföldi piacon pedig néhány hónappal ezelőtt a Maiutazas.hu Csoportot és az Utazok.hu-t szerezték meg.

Várkonyi Balázs még az Extreme Digital vezérigazgatójaként került be a toplistára, de hamarosan egy sokkal nagyobb társaságot fog vezetni. A Gazdasági Versenyhivatal ugyanis október közepén áldását adta az Emag és az Extreme Digital fúziójára. A márciusban bejelentett megállapodás értelmében a dél-afrikai Naspers csoporthoz tartozó Emag 52 és az Extreme Digital 48 százalékos részesedésével egy új céget hoznak létre. A leendő közös társaság éves árbevétele pedig várhatóan eléri a 70 milliárd forintot.

Kikerülők és újoncok

Ahogy említettük, hatan kerültek ki az idén a Top 25-ből. Közéjük tartozik Györkő Zoltán, aki értékesítette a Balabitot, és az év elején távozott a már One Identity nevet viselő társaság éléről. Szintén a kikerülők között van Nagy Sándor, a G-Roby tulajdonosa, Kiss Sándor, a Barion alapító-vezérigazgatója és Németh Norbert, a Tchibo ekereskedelmi vezetője. Nem került be az idei összeállításunkba Barnóth Zoltán, a GroupM digitális vezetője és Sólyom Balázs, a UPC online igazgatója.

Érdekes az is, hogy kik jutottak be a Top 25-be. Közülük a nyolcadik helyen debütált Pető Péter, a 24.hu főszerkesztője, aki nyár óta vezeti a hírportál szerkesztőségét, ezt megelőzően főszerkesztő-helyettes volt. A havi látogatószám tekintetében már a 24.hu számít a piacvezető hírportálnak, sőt az auditált mérésbe bevont oldalak közül a legmagasabb havi látogatottságot tudja felmutatni. Az Indextől is bekerült egy új szereplő az összeállításunkba, méghozzá az idén nyáron vezérigazgatóvá kinevezett Pusztay András. Ő nem teljesen új az Indexnél, hiszen korábban már lapigazgatóként dolgozott a hírportálnál. Az idén bejutott a Top 25-be Bán Zoltán, a Net Média Zrt. vezérigazgatója és társtulajdonosa is. Hozzájuk tartozik a Portfolio gazdasági portál mellett a Pénzcentrum és az Agrárszektor oldal, tavaly pedig HelloVidék címmel egy új szájtot is indítottak.

Új szereplő a listánkon Oszkó Péter, az Oxo Group első embere, aki az Oxo Labs révén mostanában startupbefektetőként is ismert. Sokat dobhat egy-egy szakember reputációján a televíziós szereplés, legalábbis erre utal, hogy a Top 25 újoncai között ketten is feltűntek az RTL Klub Cápák között című műsorában. Az egyikük Balogh Péter, a Baconsult tulajdonosa, a másik Fehér Gyula, aki régebben már szerepelt a Top 25-ben, de még Ustream-vezetőként. Fehér három éve eladta a céget az IBM-nek, majd tavaszszal felmondott náluk, és azóta az Oktogon Ventures nevű, startupbefektetéssel foglalkozó céget irányítja.

Listás párhuzamok

Az idén tavasszal mutattuk be a Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban összeállításunkat. Alapvetően más logika alapján áll össze a médiás Top 50 és a digitális Top 25, mégis találni párhuzamokat. Egész pontosan öt olyan szakember van, aki az idei Top 50-ben és a most bemutatott digitális listán is szerepel.

A duplázók közé tartozik Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, aki a médiás listánk 10. helyén szerepelt. A digitális Top 25 élén álló Palocsay Géza bekerült az idei Top 50-be is, méghozzá a 24. helyen. Grósz Judit ugyancsak ott volt a médiapiac befolyásosai között, a 28. pozícióban. A Dentsu ügynökségi csoportot vezető Novák Péter 36., az adaptive-os Sopov István pedig a 47. helyen állt a médiás Top 50-ben. A közelmúltban mutattuk be a marketinges Top 50-es összeállításunkat, de az idén a digitális toplista szereplői között nem akadt olyan, aki abba is bekerült volna. Két évvel ezelőtt egyébként ez a tripla szereplés összejött Baráth Péternek, a Vodafone márkaigazgatójának, aki a két Top 50-es és a Top 25-ös összeállításban egyaránt helyet kapott.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...

A HR-ben is jönnek a robotok

Az elmúlt időszak – főként a koronavírus-járvány hatásai miatt – évekkel gyorsította fel a digitalizációt. A HR terület is érintett, ahol a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, az algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközök használata...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén 23. éve osztották ki az üzleti élet egyik legrangosabb elismerését az arra érdemes vállalatoknak. Minden év novemberében újabb 10 vállalat veheti át az Üzleti Etikai Díjat.Az idei díjazottakkal együtt már 130 élő, működő...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Vadkeleti állapotok a service design piacon

A piacon jelenleg vadkeleti állapotok uralkodnak és „mindent is” megpróbálnak a szolgáltatócégek a Service Design címkével ellátni a kutatástól kezdve, a product design, ux-en át egészen a vállalati folyamatfejlesztésekig – mutatott rá Klenovszki János,...

Új kategóriák a Marketing Diamond Awards-on

Idén ismét meghirdeti a Marketing Diamond Awards versenyt a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyre ezúttal már tizennégy - köztük két vadonatúj - kategóriában várják a pályázatokat. Az érdeklődők január 09-ig adhatják le anyagaikat a...

Saját termékcsaláddal rukkolt elő Lilu

Lilut az egész ország műsorvezetőként ismerhette meg, de az utóbbi években a hazai szépségápolási trendeket diktáló véleményvezérek körében is feltűnt. Most saját termékcsaládjával jelentkezik, amely a magyar hölgyeket is bevezeti a tudatos testápolás világába. Kovalcsik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Téli varázsvilággal csábít a Westend

Az ajándékvásárlás mellett egy igazi téli kikapcsolódásért is érdemes elmenni a Westendbe. A Tetőkertben kialakított Winter Wonderland különleges elhelyezkedéséből adódó hangulatával és színes programjaival egészen az év végéig várja az érdeklődőket. Állandó elemként lesz...

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

A biogazdálkodást támogatja a dm

A dm vásárlói már megszokhatták, hogy a Black Friday napon árzuhanás helyett a jótékonyságra hívja fel a figyelmet a drogéria. Nem lesz ez másként idén sem, újra átszínezik ezt a napot, és a november...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....