- Hirdetés -

Több globális támadás várható jövőre

|

- Hirdetés -

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point Software cyberbiztonsági előrejelzéséből.

A Check Point Software Technologies Ltd., a világszerte vezető szerepet betöltő cyberbiztonsági megoldásokat szállító vállalat kiadta 2023-ra vonatkozó cyberbiztonsági előrejelzéseit, melyben részletesen ismerteti azon legfontosabb biztonsági kihívásokat, melyekkel a szervezeteknek a jövő év során szembe kell nézniük.

A cybertámadások valamennyi iparágban 28%-kal nőttek 2022 harmadik negyedévében (2021 hasonló időszakához képest); a Check Point előrejelzése szerint világszerte folytatódni fog ez az erős növekedés, elsősorban a zsarolóprogramokhoz köthető esetek és a nemzetközi konfliktusok kapcsán a különböző államok által mobilizált hacktivizmus nyomán. Ugyanakkor a szervezetek biztonsági csapatainak szembe kell nézniük a világszerte egyre növekvő cyberbiztonsági munkaerőhiánnyal: a jelenlegi 3,4 milliós hiány nőni fog, míg a kormányzatok várhatóan új cyberbiztonsági intézkedéseket vezetnek be állampolgáraik védelme érdekében.

2022 során a cyberbűnözők és a különböző államokhoz köthető fenyegetések folytatták a szervezetek hibrid munkavégzési gyakorlatával való visszaélést, ezen támadások száma egyáltalán nem tűnik úgy, hogy csökkenne, aminek részben oka az orosz-ukrán konfliktus globális szintén érezhető óriási hatása. A szervezeteknek konszolidálniuk és automatizálniuk kell biztonsági infrastruktúrájukat annak érdekében, hogy képesek legyenek jobban nyomon követni és menedzselni támadási felületeiket, illetve jóval egyszerűbb módon és a munkaerő kisebb terhelése mellett tudják kivédeni a fenyegetéseket.

A Check Point 2023-ra vonatkozó cyberbiztonsági előrejelzései négy kategóriába oszthatók: kártékony programok és adathalászat, hacktivizmus, kormányzati intézkedések, és biztonsági konszolidáció.

Kártékony programok és hacktivizmus

Nincs menekvés a zsarolóprogramok elől: 2022 első felében ez volt a vezető fenyegetés a szervezetek számára. A zsarolóprogramok ökoszisztémája továbbra is növekedni fog, aminek alapját a kisebb, gyorsabb bűnözőcsoportok adják, akik a rendfenntartó szervek elkerülésére jönnek létre.

Együttműködési eszközök elleni támadások: miközben a céges és magán e-mail fiókok elleni adathalász támadások mindennaposnak számítanak, 2023-ban a bűnözők olyan vállalati együttműködési eszközöket is célba fognak venni, mint a Slack, a Teams, a OneDrive és a Google Drive. Mivel a különböző szervezetek alkalmazottai továbbra is gyakran távoli munkavégzésben dolgoznak, ezen felületek óriási mennyiségű érzékeny adatot kezelnek.

A hacktivizmus és a deepfake előre törése

Államok által indított hacktivizmus: az elmúlt év során a fluid programmal bíró társadalmi csoportok (mint például Anonymus) helyett a hacktivizmus egyre inkább a különböző államok által támogatott, szervezettebb, strukturáltabb és kifinomultabb csoportokra lett jellemző. Ilyen típusú csoportok az USA-ban, Németországban, Olaszországban, Norvégiában, Finnországban, Lengyelországban és Japánban támadtak meg célpontokat; az ilyen típusú támadások száma 2023 során tovább fog növekedni.

A deepfake mint fegyver: 2022 októberében széles körben elterjedt egy deepfake, mely Joe Biden amerikai elnököt jelenítette meg, amint a ’Baby Shark’ című gyermekdalt énekli a nemzeti himnusz helyett. Ez vajon vicc volt, vagy kísérlet az amerikai időközi választások befolyásolására? A deepfake technológiát egyre gyakrabban használják fel véleményformálásra vagy manipulációra, de akár arra is, hogy az alkalmazottakat hozzáférési jogosultságok átadására vegyék rá.

Kormányzati intézkedések az állampolgárok védelmére

Új törvények az adatszivárgások kapcsán: az ausztráliai Optus vállalatnál történt adatszivárgás késztette arra az ország kormányát, hogy olyan új adatszivárgási rendelkezéseket vezessen be a telekommunikációs cégek számára, melyek megvédik az ügyfeleket az újabb támadások ellen. 2023 során más nemzetek kormányai is követni fogják ezt a példát, és bővítik a már életben lévő GDPR intézkedések körét.

Új nemzeti cyberbűnözési munkacsoportok: egyre több kormányzat követi Szingapúr példáját, ahol ügynökségen belüli munkacsoportokat hoztak létre a zsarolóprogramok és a cyberbűnözés ellen, melyekben az üzleti szféra, az állami intézmények és a rendvédelmi szervek együtt küzdenek a kereskedelmet és a vásárlókat egyre inkább sújtó fenyegetésekkel szemben. Ezen törekvések részben azon kérdések folyományai, melyek arra irányulnak, hogy a cyberteret biztosító szektor önmaga képes-e biztonsági hálót nyújtani a cyber incidensekkel szemben.

A tervezés részévé válik a biztonság és az adatvédelem: az autóipar már elindult abba az irányba, hogy a gépjárműtulajdonosok adatainak védelme érdekében intézkedéseket vezessen be. Ezt a példát más, adatokat tároló és feldolgozó felhasználói cikkeket gyártó területek is követni fogják, azon az alapon, hogy a gyártó felelősségre vonható termékei sérülékenysége kapcsán.

A konszolidáció fontossága

A komplexitás csökkentésével csökkennek a kockázatok is: 2022-ben a cyberbiztonsági tudással bíró szakemberek köre globális szinten több mint 25%kal csökkent. Miközben a pandémia miatt a szervezeteknek komplexebb, megosztottabb hálózataik és felhő-alkalmazásaik vannak, mint korábban. A biztonsági csapatoknak konszolidálniuk kell informatikai és biztonsági infrastruktúráikat annak érdekében, hogy javítsák a védelmet és csökkentsék a munkaterhelést, ami segíti őket abban, hogy tartsák a lépést a fenyegetésekkel. Az informatikai biztonsági igazgatók (CISO) több mint kétharmada nyilatkozott úgy, hogy a kevesebb gyártótól származó megoldásokkal való munka javítaná vállalatuk biztonságát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....