Az év első 9 hónapjában 76 millió eurós (jelen árfolyamon 23,7 milliárd forintos) bevételt ért el az RTL Magyarország az RTL Group jelentése szerint, ez ötmillió euróval (1,56 milliárd forint) múlta felül az egy évvel korábbit. A magyar leányvállalat EBITDA eredménye a duplájára nőtt. Az RTL Group beszámolójában megjegyzik, hogy csökkent a különbség a 18-49 éves korosztályban, főműsoridőben elért share-t vizsgálva az RTL Magyarország és a nagy rivális TV2 Csoport között.
Az RTL Group jelentése szerint a magyar televíziós hirdetési piac nettó árakon számolva az év első 9 hónapjában 0,4 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A jelentés megjegyzi, hogy az RTL Magyarország bevételének bővülésében főszerepet játszott, hogy 2016 nyara óta terjesztési díjat szedhetnek az RTL Klub után.
A beszámoló szerint az RTL Magyarország EBITDA eredménye megduplázódott, míg 2016 első 3 negyedévében 10 millió euró volt, addig idén a január-szeptemberi időszakban elérte a 20 millió eurót. A jelentős változásban a magasabb bevétel mellett a reklámadó változás egyszeri hatása is szerepet játszott.
Az RTL magyarországi csatornaportfóliója a 18-49 éves korcsoportban főműsoridőben átlagosan 31,3 százalékos közönség részesedést tudott felmutatni az első kilenc hónapban, ez 2,5 százalékponttal marad el a 2016 hasonló időszakában elért eredménytől. Az RTL csatornái 10,7 százalékponttal nagyobb átlagos share-t tudtak elérni főműsoridőben a 18-49 évesek között, mint a legnagyobb rivális, TV2 Csoport adói, ugyanakkor a jelentés megjegyzi azt is, hogy 2016 első 9 hónapjában 17,7 százalékpont volt a különbség.
A főcsatorna, az RTL Klub átlagosan 16,3 százalékos share-t tudott felmutatni a január-szeptemberi időszakban a 18-49 éves korosztályban, főműsoridőben, egy évvel korábban 18,3 százalék volt ez az érték. Előnye azonban így is jelentős a fő rivális TV2-vel szemben, ami idén az első 9 hónapban 9,7 százalékos átlagos részesedést tudott elérni a vizsgált célcsoportban főműsoridőben, míg 2016 hasonló időszakában 10 százalékosat.
Az anyavállalat, az RTL Group az év első 9 hónapjában 4,350 milliárd eurós bevételt ért el, ez 2,8 százalékos bővülést jelent éves összevetésben. A társaság nettó eredménye 434 millió euró volt, ami 2 százalékkal maradt el a 2016 első 3 negyedévében elért nyereségtől.
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.