- Hirdetés -

Több mint 300 termékkel bővül a SPAR sajátmárkás gasztrokínálata

|

Az áruházlánc 3600-nál is több saját márkás árut forgalmaz, amelynek közel fele élelmiszer. A vállalat a hazai beszállítókkal együttműködve és saját élelmiszer-termelő egységeinek bővítésével folyamatosan növeli kapacitását. A bicskei és perbáli Regnum húsüzemek, és az üllői SPAR enjoy. convenience üzem új termékfejlesztéseit a folyamatosan változó fogyasztói szokások indokolják.

„Vállalatunk folyamatosan, évtizedek óta fejleszti a saját márkás termékkínálatát. A mennyiségi növekedésen túl kiemelten fontos szempont a hazai alapanyagok minél nagyobb arányban történő felhasználása. A megbízható, minőségi, egyben pénztárcabarát árucikkek kapcsán áruházláncunk számára elsőbbséget élvez a magyarországi termékek forgalmazása. Választékunk évről évre bővül, mára 31 termékcsalád több mint 3600 saját márkás árucikke érhető el az üzleteink polcain. A vásárlói elvárások folyamatosan változnak, ezért 2021-ben szinte az összes saját márkás áruterületünk kínálatát szélesíteni szeretnénk. A tavalyi év fejlesztési adatait alapul véve idén úgy tervezünk, hogy csak az élelmiszerszegmensben háromszázon felüli új cikkel bővítjük a saját márkás árukínálatunkat. Kiemelkedően sok fejlesztés várható a tejtermékek, a pékáruk és a convenience, azaz a kényelmi árucsoportokban” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A kényelmi termékeket gyártó SPAR enjoy. convenience üzem 2018-as megnyitása óta egyre szélesebb szendvics- és salátakínálattal látja el az üzletlánc egységeit. A korábbi technológiai beruházások után 2020-ban a termékkörbővítés került fókuszba: év végén megkezdődött a SPAR márkanevű, 350 grammos termékek előállítása, miközben tojás-, burgonya- és kukoricasalátával, franciasalátával és orosz hússalátával gazdagodott a kínálat. Közel egyéves termékfejlesztés eredményeként a saláták vadonatúj receptúrával készülnek, adalékanyagok hozzáadása nélkül. Az elképzelések szerint idén 22 új árucikkel, közöttük saját gyártású, húspogácsás és vegán hamburgerekkel gazdagítja választékát az üllői üzemegység, melyek esetében a húspogácsa a SPAR enjoy. convenience üzemben készül majd, míg a vegán hamburger – az üllői üzem útmutatásai alapján – speciális táplálkozási igények kielégítésére szolgáló termékek gyártására szakosodott beszállító partnernél kerül majd előállításra. Ezek mellett olyan új kényelmi áruk kerülnek az üzletekbe, mint a csípős körözött, a rántott párizsis és csirkemelles szendvics, csirke nuggets, pulled pork szendvics, szénhidrát-csökkentett sonkás szendvics, uborkasaláta és vegán káposztasaláta. A termelést 2021-től egy új gépsor segíti, amely hamburgerek, hot dogok és csirkefalatok csomagolására alkalmas. A hidegkonyhai termékek kereslete a koronavírus világjárvány okozta átmeneti visszaesést követően mostanra kezd visszatérni a pandémia előtti időszak mutatóihoz. A szendvics- és salátakereslet fokozatos emelkedése a SPAR online shopban is látványos. A jövőt illetően ez bizakodásra ad okot, ugyanis a kényelmi-hidegkonyhai piacban jelentős növekedési tartalék rejlik.

A saját márkás termékfejlesztések másik fontos műhelye, a SPAR hálózatának húsokkal és húskészítményekkel való ellátásáért felelős Regnum Húsüzem és Oktatóközpont. Az egyre növekvő keresletnek köszönhetően a vállalat a gyártási kapacitás bővítése mellett döntött és megvásárolta a ZIMBO Perbál Húsipari Termelő Kft. perbáli üzemegységét, amely 2020 novemberétől Regnum Húsüzem Perbál néven látja el feladatait. Az akvizíció is szerepet játszott abban, hogy a friss húsok értékesítése az előző évben mintegy 20%-ot emelkedett. A koronavírus-világjárvány a vásárlói szokásokat is befolyásolta: a többszöri kisebb bevásárlásokat felváltották a ritkább, de nagyobb mennyiségben történő friss, pultos és előre csomagolt termék-beszerzések. Ezzel párhuzamosan hozzávetőleg 30%-ot nőtt a csomagolt tálcás húsok és húskészítmények eladása. A felvágottak esetében ugyanez a tendencia figyelhető meg. A frisshús-szegmens az online shopos értékesítésben dinamikus fejlődésnek indult 2020-ban: 2019-hez képest a forgalom a négyszeresére növekedett.

A SPAR Magyarország üzletpolitikájának egyik meghatározó eleme, hogy minél több termék származzon hazai, – akár családi – vállalkozásoktól, előállítóktól, gazdáktól és termelőktől. Ez igaz a saját márkás termékek alapanyagaira is. A másik fontos elem, hogy az üzletlánc az új saját márkás termékek fejlesztésénél, illetve a már meglévő cikkek átcsomagolásakor minden esetben egyezteti a partnerével a védjegyhasználat lehetőségét. Többek között ennek köszönhető a saját márkás, védjegyes termékek cikkelemszámában tapasztalható lendületes növekedés: 2019 végén 75 különböző saját márkás árucikken szerepelt védjegy, 2020-ban pedig további 32 termék kapta meg a besorolást, több esetben az egyik legkedveltebb saját márkacsalád, az S-Budget termékei is.

A vállalat legtöbb saját márkás terméke, közel 1700-as darabszámmal, az élelmiszeráruk közé tartozik. Az úgynevezett non-food I. kategóriában – például háztartási vegyi áruk, mosó- és tisztítószerek, higiéniai cikkek, testápolási termékek, állateledelek – 210-féle áru található az üzletekben, a non-food II. csoport – barkácsáruházakban, egyéb szaküzletekben és hipermarketekben értékesített áruk, például szerszámok, autóalkatrészek, kemping-felszerelések, sporteszközök – közel 1300 fajta termékkel képviselteti magát. Az áruházlánc továbbá közel 120 húsüzemi, 70 kényelmi és 200 egyéb gasztroterméket is forgalmaz.

Fotó: spar.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...