- Hirdetés -

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

|

- Hirdetés -

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.

Ismét a legjobbak közé került a Schneider Electric a Gartner „Supply Chain Top 25” rangsorában, a vállalat a második helyet szerezte meg idén, két pozíciót javítva 2021-hez képest. A Gartner évről-évre több száz nagyvállalat ellátási láncát vizsgálja meg számos tényező – köztük pénzügyi adatok, a fenntarthatósági törekvések eredményei és a cégről a közösségben kialakult vélemények – alapján, az így kapott pontszám alapján alakul ki a végeredmény. Ebben az évben a Cisco System végzett az első helyen, a dobogó harmadik fokára a Colgate-Palmolive került, az első ötbe pedig a Johnson&Johnson és a PepsiCo fért még be.

A Schneider Electric sorban harmadszor került be az első ötbe, illetve hetedik alkalommal található meg a 25-ös toplistán. A társaság mostani második helye azért is különösen nagy eredmény, mert egy olyan évben sikerült elérni, amikor az ellátási láncok globális szinten különösen nehéz helyzetben vannak.

A COVID-19 világjárvány hatása továbbra is kihívást jelent a vállalatoknak világszerte minden iparágban, a munkaerő korlátozott rendelkezésre állása, a nyersanyagok és az elektronikai termékek globális hiánya és a szállítási problémák miatt. A cégek számára még fontosabbá vált, hogy újragondolják folyamataikat, új prioritásokat határozzanak meg, és megerősítsék beszállítói hálózatukat, valamint növeljék a helyi kapacitásaikat.

"Megtiszteltetés számunkra, hogy a Gartner és partnereink ilyen pozitív véleménnyel vannak rólunk. Azért fektetünk be továbbra is az ellátási láncunk fejlesztésébe, mert rendíthetetlenül elkötelezettek vagyunk ügyfeleink és a fenntarthatóság iránt. Úgy gondoljuk, hogy ez az elismerés újabb bizonyíték arra, hogy jó úton járunk - hogy az emberekbe és a negyedik ipari forradalom technológiáiba történő befektetés konkrét előnyökkel jár a rugalmasság, az agilitás, a hatékonyság és a fenntarthatóság szempontjából" – mondta el az elismerés kapcsán Mourad Tamoud, a Schneider Electric globális ellátási láncért felelős ügyvezető alelnöke.

A Gartner idén korábban már elismerésben részesítette a Schneider Electric-et innovatív termékéért, amely lehetővé teszi az adaptív gépi tanulással vezérelt "öngyógyító" ellátási lánc működtetését. A vállalat platformja a gépi tanulás segítségével valós időben optimalizálja a teljesítményhez kapcsolódó paramétereket, például a tartalékkészletek mennyiségét, a minimális rendelési mennyiséget és az átfutási időt. Ez a megoldás több mint 100 millió eurós megtakarítást eredményezett a cég számára.

A fenntarthatóság a Schneider Electric céljainak és küldetésének középpontjában áll, és az ellátási lánc stratégiája, a STRIVE (Sustainable, Trusted, Resilient, Intelligent, Velocity and Efficiency) első pillére. A stratégia második évében a társaság felgyorsította az átalakulást annak érdekében, hogy a legagilisabb, leginnovatívabb, leginkább bolygó- és ügyfélközpontú ellátási láncot hozza létre.

Tavaly a Schneider Electric elindította a Zero Carbon Projectet, amelynek célja, hogy csökkentse ellátási láncának szénlábnyomát. Több mint 1000 beszállító - amelyek a társaság szén-dioxid-kibocsátásának 70 százalékát teszik ki -, vállalta a kezdeményezés részeként, hogy 2025-re felére csökkenti működésének CO2-kibocsátását. A projekt része a Schneider Electric 2021-2025-ös fenntarthatósági erőfeszítéseinek, és konkrét lépés afelé, hogy a globális átlaghőmérséklet emelkedését 2050-re 1,5°C-on vagy az alatt tartsuk, ahogyan azt a Párizsi Egyezmény is célul tűzte ki.

A Schneider Electric klímavédelmi erőfeszítéseinek elismeréseként az év elején a Világgazdasági Fórum Sustainability Lighthouse elismerést adott a cég franciaországi Le Vaudreuil-ben található gyárának. Ez a létesítmény a második Schneider Electric üzem a Kentucky állambeli Lexington után, ami elnyerte ezt az elismerést és a világon is mindössze a hatodik. A vállalat indiai Hyderabadban található gyárát pedig iránymutatóként jelölték meg, így ez már a cég ötödik üzeme, ami ilyen minősítést kapott.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....