- Hirdetés -

Több mint hatmilliós büntetés Balázsék miatt

|

- Hirdetés -

Pozitív módon jelenítette meg a kábítószer-használatot a Rádió 1 „Balázsék” című műsorszámának tavaly október 26-án sugárzott adása, és emiatt a médiaszolgáltató ismét bírságot kapott, összesen 6,3 millió forintra büntették a médiacéget.

A kifogásolt műsorszámban egy Amszterdamból betelefonáló hallgatóval beszélgettek élő adásban, aki arról számolt be, hogy éppen füves cigarettát szív. A műsorvezetők érdeklődéssel hallgatták a beszámolót, majd kérdezgetni kezdték az egyébként fuvarozóként dolgozó férfit, hogy még több információt szerezzenek az állapotáról, és megdicsérték a szerkesztőasszisztenst, amiért egy ilyen szórakoztató betelefonálót, ahogy mondták, egy „igazi gyöngyszemet” kapcsolt adásba. „Egy bátor ember, aki a sonkás-sajtos toast helyett csütörtök reggel valami mást választott” – kommentálták a hallottakat.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a kiskorúak védelme szempontjából kifejezetten aggályosnak találta, hogy a műsorszámban pozitív viselkedésformaként mutatták be a kábítószer-fogyasztást, ellenpontozás vagy kritika nélkül. Nem ez volt az egyetlen kifogásolható szegmense a „Balázsék” aznapi adásának. Ugyanebben a műsorszámban – délelőtti idősávban – azon élcelődtek, hogy Kambodzsában egy ittas turista egy majommal fajtalankodott, amiről a férfi társai videófelvételt is készítettek. E hír részletes feldolgozása ugyancsak káros hatással lehetett a kiskorúak személyiségfejlődésére.

A műsorszámot III. korhatári kategóriába sorolta a Rádió 1, holott az abban bemutatott témák nem voltak a 12–16 éves korosztálynak valók. A műsorvezetők a hallottak feldolgozását nem könnyítették meg, nem segítették a védendő korosztályt a helyes értelmezésben, ezért a műsorszámot a 16 éven aluliak számára nem ajánlott, azaz IV. korhatári kategóriába kellett volna sorolni, és csak 21 óra után lehetett volna közzétenni.

A Médiatanács a klasszifikációs rendelkezések megsértése miatt 6 150 000 forint bírsággal sújtotta a Rádió 1-et, valamint a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte, emellett a jogsértés ismételtsége miatt 150 000 forint bírságot rótt ki a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjére.

A február 27-i ülésén a testület megállapította azt is, hogy a Cegléd Rádió 2023. november 21–27. között megsértette a szerződéses vállalásait azzal, hogy nem tett közzé megfelelő mennyiségű közszolgálati, továbbá a helyi közélettel foglalkozó, illetve a mindennapi életet segítő műsorszámot. Emiatt a Médiatanács az Alföld Kapuja Rádiót 50 000 forint bírsággal sújtotta, és a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére kötelezte.

Állampolgári bejelentésre vizsgálta a Médiatanács a TV2-n tavaly december 5-én 19 óra 39 perctől sugárzott, „Farm VIP (IV. évad 12. epizód)” című műsorszámot. A bejelentő azt sérelmezte, hogy az egyik szereplő (Rékasi Károly) egy másik játékostársa bojkottálására, kiközösítésére szólította fel a többieket. Habár a vizsgált médiatartalom hangsúlyosan jelenítette meg a szereplők közötti konfliktust, a műsorszám médiajogi szempontból nem minősült sem méltóságsértőnek, sem gyűlöletkeltőnek, sem kirekesztőnek, valamint, mivel a választott korhatári kategória – „12 éven aluliaknak nem ajánlott” – is megfelelő volt, nem indult eljárás a médiaszolgáltató ellen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így bulizik a Z generáció

2024-ben a bulizás új dimenzióba lép: a nappali bulik egyre népszerűbbek hazai és nemzetközi szinten egyaránt. A fiatalok és fiatal felnőttek, de az idősebb generáció is egyre inkább az éjszakai élet hagyományos keretein túlra...

Növekedéssel számol az AutoWallis

Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásokat, ezzel jelentősen meghaladva a magyar piac 7 százalékos növekedését. A régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató Nagykereskedelmi üzletága által...

Új kollekcióval rukkolt elő a MINI

Az új lifestyle-termékek formanyelve az új MINI Cooper stílusjegyeit idézi. A kollekció a ruházati termékektől kezdve, a poggyászokon át, egészen az ötletes és egyedi kiegészítőkig terjed.Sokféleképpen kifejezhető egy márka iránti elkötelezettség. A MINI nemzetközi...

Durva adatok a fiatalok jövedelméről

A korábbi évekre jellemző növekedés után megtorpanás látható a fiatalok jövedelmét tekintve a K&H ifjúsági index szerint. Az idei első negyedévben átlagosan nettó 190 ezer forintos személyes jövedelemről számoltak be a 19-29 évesek. A...

Jelentős költségnövekedésre számíthatnak a családi cégek

Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb...

Arculatváltás és új funkciók a Díványon

A prémium magazin olyan letisztult és elegáns külsőt kapott, ami jól tükrözi, hol tart jelenleg a kiadvány. Strukturális változásokat is hozott az átalakítás, illetve új tartalmi elemekkel is bővült az oldal.Legutóbb 2021-ben volt nagyobb...

Különleges sorozat érkezik a Disney+-ra

Nagy feltűnést keltett a „Croisette” híres lépcsőjén a cannes-i sorozatfesztivál ideje alatt az a csapat, aki megvalósította a „Becoming Karl Lagerfeld” című, eredeti francia sorozatot, amely kizárólag a Disney+-on lesz elérhető június 7-től. A...

Erősen zárta az első negyedévet a hazai ingatlanpiac

Tovább erősödött az ingatlanpiac márciusban, így az első negyedévben összesen 30 154 tranzakcióval, a tavalyi év első negyedévéhez képest 10 ezerrel több adásvétellel zárt a hazai ingatlanpiac, amely 52 százalékos növekedést jelent. Az első...

Így alakult a digitális szolgáltatások előfizetőinek száma

A globális digitális média- és szórakoztatóiparban 2020 óta 124 százalékkal nőtt az előfizetők száma, a digitális kiadói ágazatban pedig ugyanebben az időszakban 536 százalékos bővülés volt – derül ki a Recurly előfizetés-kezelési és számlázási...

Különleges lehetőség kalandvágyó fiataloknak

Azok a fiatal felnőttek, akik ebben a tanévben töltik be a 18. életévüket, és szeretnék bejárni Európát, kedd déltől két hétig újra regisztrálhatnak az ingyenes, Európa 32 országába érvényes Interrail vonatbérletre. Az Európai Unió fenntartható...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kihagyhatatlan ajánlattal rukkolt elő a Lidl

Megkezdte a Lidl a nyári szezonra való toborzást és összesen közel 200 új pozícióra keres munkavállalókat a Balaton és a Velencei-tó partján található nagy forgalmú áruházaiba. A vállalat nem csak kiemelt bérezést, de szállást...

Így bulizik a Z generáció

2024-ben a bulizás új dimenzióba lép: a nappali bulik egyre népszerűbbek hazai és nemzetközi szinten egyaránt. A fiatalok és fiatal felnőttek, de az idősebb generáció is egyre inkább az éjszakai élet hagyományos keretein túlra...

Növekedéssel számol az AutoWallis

Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásokat, ezzel jelentősen meghaladva a magyar piac 7 százalékos növekedését. A régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató Nagykereskedelmi üzletága által...

Új kollekcióval rukkolt elő a MINI

Az új lifestyle-termékek formanyelve az új MINI Cooper stílusjegyeit idézi. A kollekció a ruházati termékektől kezdve, a poggyászokon át, egészen az ötletes és egyedi kiegészítőkig terjed.Sokféleképpen kifejezhető egy márka iránti elkötelezettség. A MINI nemzetközi...

Durva adatok a fiatalok jövedelméről

A korábbi évekre jellemző növekedés után megtorpanás látható a fiatalok jövedelmét tekintve a K&H ifjúsági index szerint. Az idei első negyedévben átlagosan nettó 190 ezer forintos személyes jövedelemről számoltak be a 19-29 évesek. A...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...