- Hirdetés -

Több mint ötmilliós bírságot kapott a Rádió 1

|

A Balázsék című reggeli műsor egyik adása miatt több mint ötmillió forintos bírságot rótt ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a Rádió 1 médiaszolgáltatójára. A testület megkeresésére a holland társhatóság több magyarországi médiaszolgáltatóval szemben is fellépett, bizonyos műsorszámok helytelen korhatárbesorolása és sugárzási időpontja miatt.

A Budapest 89,5 MHz, Tatabánya 102,5 MHz és Székesfehérvár 99,8 MHz frekvencián működő Rádió 1 kereskedelmi rádión szeptember 19-én reggel 6 óra és 10 óra között sugárzott „Balázsék” című műsorszámmal kapcsolatosan indult hatósági eljárás. A médiaszolgáltató a műsorszámot a III. korhatári kategóriába (12 éven aluliak számára nem ajánlott) sorolva tette közzé. A Médiatanács megállapította, hogy a műsorszám kifogásolt részleteiben a műsorvezetők az OnlyFans weboldal kapcsán olyan közvetett és közvetlen szexuális utalásokat tettek, amelyek káros hatással lehettek a 16 éven aluli hallgatókra.

A műsorszám a szexualitás társadalmilag elfogadottól eltérő formáit, valamint az érzelemmentes kapcsolatokat elfogadottként vagy követendő mintaként ábrázolta, ezért a műsorszámot a „16 éven aluliaknak nem ajánlott” korhatár-megjelöléssel kellett volna ellátni, és ennek megfelelően 21 órát követően közzétenni. A Médiatanács ezért 5 millió 150 ezer forint bírságot szabott ki a Rádió 1 szolgáltatójára, és a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére kötelezte, valamint – a jogsértés ismételtsége miatt – a vezető tisztségviselőre is bírságot rótt ki.

Jogsértést tárt fel a Médiatanács a Zalaegerszeg 88,9 MHz-en sugárzott 88,9 – BestFM rádió szeptember 16. és 22. között sugárzott műsorában is. A vizsgált műsorhéten a szolgáltató nem tett eleget a közszolgálati célokat szolgáló, valamint a helyi közélettel foglalkozó műsorszámok arányaira vonatkozó szerződéses vállalásainak. Ezenkívül a szöveg saját műsoridőhöz viszonyított aránya sem érte el a szerződéses vállalás mértékét, ugyanakkor túllépte a vállalt értéket a zene saját műsoridőhöz viszonyított aránya kapcsán is. A Médiatanács 140 ezer forint megfizetésére és a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére kötelezte a szolgáltatót, valamint a vezető tisztségviselőre további 60 ezer forint bírságot szabott ki.

A Miskolc 101,6 MHz, Kazincbarcika 95,9 MHz, Ózd 99,5 MHz és Tiszaújváros 89,6 MHz frekvencián működő Rádió M kereskedelmi rádió július 3. és 9. között sugárzott műsorának hatósági ellenőrzése során a hatóság megállapította, hogy a szolgáltató több alkalommal megsértette a műsorszámok támogatására vonatkozó törvényi rendelkezést. A csatornán öt napon át tettek közzé egy-egy rövid beszélgetést egy helyi taxitársaság képviselőjével, a bejátszások a szolgáltatás igénybevételét mozdíthatták elő, ezzel megsértve a médiatörvény vonatkozó rendelkezését. A Médiatanács 50 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a szolgáltatót.

A szöveg, a zene, a helyi közélettel foglalkozó műsorok, a hírműsorszámok és a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok szerződésben vállalt arányának teljesítése terén tárt fel hiányosságokat a Kisvárda 93,4 MHz helyi vételkörzetű, közösségi jellegű Friss FM szolgáltatója kapcsán a Médiatanács a szeptember 4. és 10. közötti műsorhét hatósági ellenőrzése során. Ezenfelül a rádió nem teljesítette a közszolgálati műsorszámokra vonatkozó törvényi követelményt sem. A Médiatanács 30 ezer forint bírságot szabott ki a Friss FM szolgáltatójára, és a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére kötelezte.

A Mezőtúr 89,9 MHz kisközösségi jellegű Pont Rádió szolgáltatója a szeptember 4. és 10. közötti műsorhéten nem teljesítette a közszolgálati, helyi közélettel foglalkozó és a saját gyártású műsorok, valamint a szöveg arányára vonatkozó vállalását – állapította meg hatósági ellenőrzés után a Médiatanács. Ezenfelül túllépte a zene és a reklámok időtartamára vonatkozó vállalásait, emellett pedig nem teljesítette a közszolgálati műsorszámokra vonatkozó törvényi előírást sem. A Médiatanács a kisközösségi rádió szolgáltatóját közlemény közzétételére kötelezte a jogsértésről.

A holland médiahatóság (Commissariaat voor de Media) a Médiatanács megkeresését követően vizsgálatot indított, amelynek eredménye alapján a médiaszolgáltató megsértette a gyermekvédelmi szabályokat, mivel a Viasat 3-on július 2-án sugárzott „Az éjszaka törvénye” és a Viasat Film csatornán augusztus 24-én vetített „Sztriptíz” című filmek sugárzási ideje nem volt megfelelő, a Nick Toons augusztus 25-i adásában közzétett „A Lármás család” című műsorszám több epizódjával kapcsolatban pedig megállapította, hogy a szolgáltató nem alkalmazott korhatári jelölést, pedig a 6 éven aluliak számára nem ajánlott besorolást kellett volna feltüntetni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...