- Hirdetés -

TOP10-ben a nosalty.hu és a portfolio.hu is

|

- Hirdetés -

Visszavette az első helyet a leglátogatottabb hazai honlapok versenyében a 24.hu, a TOP10-be pedig bekerült a nosalty.hu és a portfolio.hu is szeptemberben – derül ki a DKT friss elemzéséből, ami a havi belföldi látogatószám alapján állítottak össze.

A szeptemberi toplista első 10 helyezettje közül 6-nak a helyezése semmit sem változott augusztus óta. Ugyanakkor pont az első két hely birtokosa között helycserére került sor, a szeptemberi versenyt a látogatószám (real user) alapján a 24.hu nyerte, megelőzve az első helyet előle átmenetileg – augusztusra – átvevő Indexet. Az Origo őrzi harmadik, a Blikk.hu negyedik helyét.

Az ötödik-hatodik helyre most is, akárcsak augusztusban két női site került, a femina.hu és a nlc.hu. Nem változott a hvg.hu helyezése sem, a közéleti oldal most is a 7. a listán. Ezzel szemben a lista 8. helyezettje, a nosalty.hu három helyet lépett előre, ezzel bekerült a TOP10-be. A 9. helyen változatlanul a ripost.hu van, míg a 10. helyre a Portfolio ugrott fel az augusztusi 12. helyéről.

Kiesett viszont az első tízből a Telex, amely augusztusban még a 8. helyen állt és a life.hu, amely akkor még éppen befért az első tízbe. De egy-egy ilyen változásból még nem érdemes mélyreható következtetéseket levonni, mert amelyik oldal most visszaesett, akár már egy hónap múlva is előre törhet, és ugyanez igaz fordítva is.

A honlapok listája mellett – nyár óta - lehetőség van brand alapú listák vizsgálatára is. Egy brand-nek számítanak az azonos vagy gyakorlatilag azonos névvel rendelkező oldalak, applikációk és stream-ek, így egy-egy brand vizsgálatakor mindezek forgalmát figyelembe vesszük. Jelen esetben a brand-lista első 9 helyezettje megegyezik a weblapok listájának első 9 helyezettjével, viszont a 10. helyen a Portfolio helyett – jelentős látogatottságú stream-je jóvoltából – a TV2 áll. De ha honlapok helyett a brandek versenyére figyelünk, akkor megváltozik a Telex és a Portfolio sorrendje is, a brandek között jelenleg 11. a Telex eggyel előzve a Portfoliot.

 

 

A vezető híroldalak egymáshoz viszonyított helyzetét érdemes hosszabb időtávon is vizsgálni. A 24.hu többnyire magabiztosan vezeti a listát, de éppen egy hónappal ezelőtt átmenetileg az Index vette át a stafétát tőle – amely egyébként tavaly november óta szépen leküzdötte hátrányát. Mostanra viszont ellentétes irányú mozgásuknak köszönhetően újra eltávolodott egymástól a két oldal megerősítve ezzel a 24.hu primátusát. Harmadik helyen az Origo áll, amely szeptemberben csak kb. 12000 látogatóval van lemaradva az Indextől, ami 3,3 millió feletti látogatószámnál igazán nem sok. De egy ideje közelíti a három dobogós helyezett híroldalt a könnyedebb hangvételű Blikk is, messze maga mögött hagyva a hírpiac többi versenyzőjét.

A következő csoportot azok a híroldalak jelentik, amelyeknek havi olvasótábora jelenleg kb. 2,3-2,5 millió fő, sorrendben a hvg.hu, a ripost.hu, a portfolio.hu és a TOP10-ből éppen kiesett Telex.

Érdemes még megemlíteni a sorban a jelenleg kb. 2 millió havi látogatóval rendelkező 444.hu-t is, amely augusztushoz képest egy helyet hátrébb csúszva 17. az összes mért oldal között, valamint a metropol.hu-t, ami most csak körülbelül 9000 látogatóval van lemaradva mögötte. Ez utóbbi oldal meglehetősen széles sávban mozog, látogatóinak száma április-májusban még csak 1,3 millió körül alakult.

Az elemzést a DKT készítette, amely magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet; gyakorlatilag az összes meghatározó hazai digitális médiavállalat részt vesz méréseiben. Több mint 600 weboldal, applikáció és video stream statiszikái ismerhetők meg a mérésekből. Ügyfélkörét jelenleg 60 cég alkotja, beleértve a hazai médiapiac legmeghatározóbb szereplőit is. Együttműködő partnere a Gemius, amely Közép-Kelet-Európa legnagyobb online kutatóintézete.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA