- Hirdetés -

TOP3 favorit: ezeket viszi tovább a Ringier Axel Springer 2021-re (x)

|

- Hirdetés -

Amellett, hogy digitális hirdetési bevételeit egy év alatt 40 százalékkal növelte, terjesztési és olvasottsági oldalon is megőrizte stabilitását a Ringier Axel Springer (RAS) médiaportfóliója. A 2020-as eredménymutatókból kirajzolódik, mely területeken erősödött a kiadó, amely a teljes print és online termékkínálatát megőrizve, a korábban megszokott hetilap- és magazin-periodikákat megtartva indította 2021-et. Rövid gyorselemzésében a kiadó összegyűjtötte olvasói és hirdetői TOP3 kedvencét az online és a print térből egyaránt. (x)

A teljes médiapiaci trendhez hasonlóan a Ringier Axel Springer amúgy print-domináns portfóliójában is nőtt a digitális felületek részesedése a hirdetési tortából: 2019-hez képest 2020-ban 40%-kal bővült a RAS online reklámbevétele, így már a teljes kiadói reklámbevétel egyharmadát teszi ki.1 Eközben a print lapok hirdetési felületei is jól tartották magukat az elmúlt 12 hónapban. Összességében a hirdetők kedvencei között maradt a Blikk, a Blikk.hu, a GLAMOUR és a Kiskegyed.

Összevetve a legnagyobb hazai kiadóvállalatok teljesítményével, a Kantar Media adatainak tanúsága szerint a RAS jól állta a sarat 2020-ban reklámbevétel-visszaesés tekintetében: Az egyetlen szereplő volt a lappiacon, amely csupán egyszámjegyű százalékos esést könyvelt el piaci reklámbevételei vonatkozásában, szemben a versenytársak kétszámjegyű mínuszos eredményével.

Felfutó újdonságok és járványtűrő klasszikusok

Az elmúlt tizenkét hónap a RAS-nál is számos új formátum születését hozta magával és a tartalomfogyasztás a tematika tekintetében is mutatott elmozdulást.

A TOP3 online favorit:

Jól teljesített a Blikk új online videó- és podcast sorozata. A Blikk+Győző névre keresztelt, hetente újabb epizódokkal jelentkező videós bulvár talk show, valamint a Blikk saját gyártású podcast adásai szép pályát futottak be az elmúlt hónapokban: a tavasszal indított két új sorozat együttesen 906.956 lejátszást produkált, a Blikk+Győző adásaihoz kapcsolódó cikkek pedig közel 800.000 oldalletöltést értek el.2

Megnőtt az igény az EgészségKalauz.hu hiteles egészségügyi tartalmai iránt. A járvány hullámai rekord forgalmat hoztak a tematikus portál számára, melynek direkt forgalma 2020 során +210 százalékkal, több mint háromszorosára nőtt. Egyedi felhasználóinak száma 56 százalékkal emelkedett a megelőző évhez képest.3

A GLAMOUR-napok mobilapplikáció népszerűsége töretlen. Bár a tavaly nyári, majd az októberi bevásárlónapok is a digitális vásárlás és a #safeshopping jegyében teltek, az alkalmazás így is vezette a mobilapplikáció-áruházak toplistáit a rendezvény ideje alatt, és minden eddigi rekordot megdöntve, 2020-ban 170 ezres összesített letöltésszámot és 43 ezres digitális lapszám-értékesítést produkált.

A TOP3 print kedvenc:

A Blikk továbbra is a legnagyobb példányszámban értékesített országos napilap. Köszönhetően a 2020-as tudatos tartalmi és marketingkommunikációs építkezésnek, a márka jobban ellenállt a napilap-piaci zsugorodásnak, mint a konkurens termékek: a tavalyi utolsó negyedév adatai szerint áruspiaci értékesítésben 10 százalékponttal teljesített jobban, mint a sorrendben utána következő versenytárs napilap.4

Ha kedd, akkor Kiskegyed”. A Kiskegyeddel az élén a Ringier Axel Springer teljes női hetilap portfóliója megőrizte olvasótáborát: saját lapszegmensében 48 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak, vagyis közel minden második, újságárusnál értékesített női hetilap kapcsolódik a kiadóhoz.5 A hölgykoszorúból kiemelkedik a Kiskegyed, hiszen továbbra is az egyetlen magyar sajtótermék, amely lapszámonként 100.000 darab feletti átlagos értékesítést tud elérni az újságárusoknál.

A glossy lappiac vezetője a GLAMOUR. A glossy lapkínálat jelentősen átalakult 2020-ban, a változás pedig erősödő dominanciát hozott a GLAMOUR-nak: tavaly a glossy lapok 60 százaléka GLAMOUR magazin volt.6 Emellett a márka a média világának egyik digitális éllovasa is, és egyre komolyabb edukációs szerepet vállal a fenntartható fejlődés terén.

Ami a Ringier Axel Springer idei terveit illeti, 2021-re a kiadó az online felhasználói élmény fejlesztését tűzte ki céljául több terméke esetében is, nemcsak az olvasói szemszögéből, de a hirdetői megoldások tekintetében is. A kiadó üzleti hírlevelére ide kattintva lehet feliratkozni. (x)

 

 

1 RAS saját adat

2 Google Analytics, Facebook, YouTube, Anchor, belső videólejátszó-adatok

3 Google Analytics, DKT Rating, DKT eGemius

4 MATESZ 2020 Q4

5 MATESZ által auditált női hetilapok (Blikk Nők, Kiskegyed, Nők Lapja, Meglepetés, Fanny), 2020 Q4

6 MATESZ összesen értékesített példányszám alapján, 2020 Q1-Q4

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Visszatér a TV2 gasztro-realityje

November 1-jén új részekkel visszatér a képernyőre a Hal a tortán. Az egyik legismertebb gasztro-reality új háziasszonnyal, új szereplőkkel, új csatornán várja a nézőket. November első napjától Gáspár Bea segítségével és fortélyaival, meg persze...

Fenntarható startupokat és innovátorokat keresnek

A vállalkozók a változás motorjai. Ezen filozófia mentén indít az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), valamint az Intézet 5 tematikus innovációs közössége új programot, hogy elősegítse az új európai Bauhaus kezdeményezés sikerét és...

Járvány előtti szinte a cégvezetők optimizmusa

A COVID-járvány előtti szintre emelkedett a világgazdaság növekedésébe vetett hit a vezérigazgatók körében – derül ki a KPMG „2021 CEO OUTLOOK” felméréséből. A legnagyobb globális cégek vezetői közül tízből nyolc tervez felvásárlásokat a következő...
Netflix távkapcsoló

A vártnál több új felhasználó a Netflixnél

A harmadik negyedévben tovább növelte bevételét és előfizetői számát is a Netflix, azonban érezhetően lassul a bővülés üteme, ahogy a streaming szolgáltatások piaca egyre inkább telítődik. Összesen 4,4 millió új előfizető csatlakozott a Netflix táborához...

Közel 13 milliárddal többet kap jövőre az MTVA

Jövőre 130,141 milliárd forintból gazdálkodhat a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a Költségvetési Bizottság által a parlamentnek benyújtott javaslat szerint. Az NMHH majdnem 49 milliárd, míg a Médiatanács közel 700 millió forintot kaphat. Az NMHH...

Közösen kampányol a Da Vinci Media és a Telekom

Az okos netezéshez elengedhetetlen tippekkel és a tudatos tartalomfogyasztást segítő tanácsokkal jelentkezik friss edukációs kampányában a Magyar Telekom és a Da Vinci. A digitális edukációs tartalmak mellett a tanárok számára óravázlatok, a családok részére...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, kik a hazai közösségi média kedvencei

Átadták az idei JOY Social Media Award (JOY SMA) díjait. Tíz kategória negyven jelöltje egy hónapon át tartó kampányban buzdította szavazásra a követőit, a díj története alatt egymillióan voksoltak kedvenceikre. Díjat kapott többek között...

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

DATA