- Hirdetés -

TOP3 favorit: ezeket viszi tovább a Ringier Axel Springer 2021-re (x)

|

- Hirdetés -

Amellett, hogy digitális hirdetési bevételeit egy év alatt 40 százalékkal növelte, terjesztési és olvasottsági oldalon is megőrizte stabilitását a Ringier Axel Springer (RAS) médiaportfóliója. A 2020-as eredménymutatókból kirajzolódik, mely területeken erősödött a kiadó, amely a teljes print és online termékkínálatát megőrizve, a korábban megszokott hetilap- és magazin-periodikákat megtartva indította 2021-et. Rövid gyorselemzésében a kiadó összegyűjtötte olvasói és hirdetői TOP3 kedvencét az online és a print térből egyaránt. (x)

A teljes médiapiaci trendhez hasonlóan a Ringier Axel Springer amúgy print-domináns portfóliójában is nőtt a digitális felületek részesedése a hirdetési tortából: 2019-hez képest 2020-ban 40%-kal bővült a RAS online reklámbevétele, így már a teljes kiadói reklámbevétel egyharmadát teszi ki.1 Eközben a print lapok hirdetési felületei is jól tartották magukat az elmúlt 12 hónapban. Összességében a hirdetők kedvencei között maradt a Blikk, a Blikk.hu, a GLAMOUR és a Kiskegyed.

Összevetve a legnagyobb hazai kiadóvállalatok teljesítményével, a Kantar Media adatainak tanúsága szerint a RAS jól állta a sarat 2020-ban reklámbevétel-visszaesés tekintetében: Az egyetlen szereplő volt a lappiacon, amely csupán egyszámjegyű százalékos esést könyvelt el piaci reklámbevételei vonatkozásában, szemben a versenytársak kétszámjegyű mínuszos eredményével.

Felfutó újdonságok és járványtűrő klasszikusok

Az elmúlt tizenkét hónap a RAS-nál is számos új formátum születését hozta magával és a tartalomfogyasztás a tematika tekintetében is mutatott elmozdulást.

A TOP3 online favorit:

Jól teljesített a Blikk új online videó- és podcast sorozata. A Blikk+Győző névre keresztelt, hetente újabb epizódokkal jelentkező videós bulvár talk show, valamint a Blikk saját gyártású podcast adásai szép pályát futottak be az elmúlt hónapokban: a tavasszal indított két új sorozat együttesen 906.956 lejátszást produkált, a Blikk+Győző adásaihoz kapcsolódó cikkek pedig közel 800.000 oldalletöltést értek el.2

Megnőtt az igény az EgészségKalauz.hu hiteles egészségügyi tartalmai iránt. A járvány hullámai rekord forgalmat hoztak a tematikus portál számára, melynek direkt forgalma 2020 során +210 százalékkal, több mint háromszorosára nőtt. Egyedi felhasználóinak száma 56 százalékkal emelkedett a megelőző évhez képest.3

A GLAMOUR-napok mobilapplikáció népszerűsége töretlen. Bár a tavaly nyári, majd az októberi bevásárlónapok is a digitális vásárlás és a #safeshopping jegyében teltek, az alkalmazás így is vezette a mobilapplikáció-áruházak toplistáit a rendezvény ideje alatt, és minden eddigi rekordot megdöntve, 2020-ban 170 ezres összesített letöltésszámot és 43 ezres digitális lapszám-értékesítést produkált.

A TOP3 print kedvenc:

A Blikk továbbra is a legnagyobb példányszámban értékesített országos napilap. Köszönhetően a 2020-as tudatos tartalmi és marketingkommunikációs építkezésnek, a márka jobban ellenállt a napilap-piaci zsugorodásnak, mint a konkurens termékek: a tavalyi utolsó negyedév adatai szerint áruspiaci értékesítésben 10 százalékponttal teljesített jobban, mint a sorrendben utána következő versenytárs napilap.4

Ha kedd, akkor Kiskegyed”. A Kiskegyeddel az élén a Ringier Axel Springer teljes női hetilap portfóliója megőrizte olvasótáborát: saját lapszegmensében 48 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak, vagyis közel minden második, újságárusnál értékesített női hetilap kapcsolódik a kiadóhoz.5 A hölgykoszorúból kiemelkedik a Kiskegyed, hiszen továbbra is az egyetlen magyar sajtótermék, amely lapszámonként 100.000 darab feletti átlagos értékesítést tud elérni az újságárusoknál.

A glossy lappiac vezetője a GLAMOUR. A glossy lapkínálat jelentősen átalakult 2020-ban, a változás pedig erősödő dominanciát hozott a GLAMOUR-nak: tavaly a glossy lapok 60 százaléka GLAMOUR magazin volt.6 Emellett a márka a média világának egyik digitális éllovasa is, és egyre komolyabb edukációs szerepet vállal a fenntartható fejlődés terén.

Ami a Ringier Axel Springer idei terveit illeti, 2021-re a kiadó az online felhasználói élmény fejlesztését tűzte ki céljául több terméke esetében is, nemcsak az olvasói szemszögéből, de a hirdetői megoldások tekintetében is. A kiadó üzleti hírlevelére ide kattintva lehet feliratkozni. (x)

 

 

1 RAS saját adat

2 Google Analytics, Facebook, YouTube, Anchor, belső videólejátszó-adatok

3 Google Analytics, DKT Rating, DKT eGemius

4 MATESZ 2020 Q4

5 MATESZ által auditált női hetilapok (Blikk Nők, Kiskegyed, Nők Lapja, Meglepetés, Fanny), 2020 Q4

6 MATESZ összesen értékesített példányszám alapján, 2020 Q1-Q4

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligencia alapú asszisztenssel erősít az SAP

Az SAP walldorfi főhadiszállásán tartott konferencia csúcspontjaként bemutatkozott Joule, a természetes nyelvet használó, generatív mesterséges intelligencia alapú irodai asszisztens, amellyel végérvényesen megváltoznak az üzletviteli folyamatok. A Joule beágyazódik az SAP felhőalapú vállalati portfóliójába, és...

Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....