- Hirdetés -

Topsztorik a globális médiapiacról

|

A Google hajlandó az átvett hírekért is fizetni, a Facebookot bojkottálták a nagy hirdetők, villámrajtot vett a Disney+, ezenfelül pedig számos felvásárlás mozgatta meg a piacot. Az idén is zajlottak az események a nemzetközi médiavilágban.

 

Néhol már fizetne a hírekért a Google

Számos országban már régóta nehezményezték, hogy az amerikai keresőóriás díjfizetés nélkül jelenteti meg a kiadóvállalatok híreit a Google News-ban. Franciaországban ez a vita odáig fajult, hogy bíróságon van az ügy. A Google sokáig ellenállt ezeknek a kiadói igénynek, majd az idén nyáron váratlanul bejelentették, hogy egyes országokban fizetni fognak az átvett hírek után. A megállapodás első körben Ausztráliában, Brazíliában, Németországban lép életbe, a második lépcsőben Belgium, Hollandia és India következik. Ennek révén azok a kiadók juthatnak pénzhez, amelyekkel szerződést köt a keresőóriás. A fentieken túl hamarosan további országokban is bevezetnék a díjfizetést, amire a Google a következő három évre vonatkozóan egymilliárd dollárt különített el.

 

A CNN megjelent a cseh piacon

CNN Prima News néven új cseh–amerikai kereskedelmi hírtelevízió indult május elején Csehországban. A cseh Prima és az amerikai CNN International televíziók által létrehozott CNN Prima News napi 24 órás adással és több mint száz újságíróval kezdte meg a működését. Az adónak minden csehországi régióban van tudósítója, így a műsorok nagyobb részét saját újságíróik állítják elő, de átveszik az amerikai CNN több adását is, cseh tolmácsolással. A CNN Prima News célja, hogy egy éven belül 1,5 százalékos közönségarányt érjen el a helyi tévés piacon. Fő versenytársuknak a cseh közszolgálati csatorna CT24 nevű hírtelevíziója számít, amely 2005-ben kezdte meg a működését. A Prima csoportnak, amely a Nova után Csehország második legerősebb kereskedelmi televíziós csoportja, a CNN Prima News a kilencedik csatornája. Az 1993-ban alapított Prima jelenleg a GES Media Europe cseh–holland pénzügyi befektetői csoport tulajdonában van.

 

Hirdetői bojkott a Facebook ellen

Amerikai civil szervezetek júniusban indították el a Stop Hate for Profit kampányt, a célkeresztjükbe pedig a Facebook került. A közösségi oldal ugyanis szerintük a profitért cserébe túl nagy teret enged a gyűlöletbeszédnek. A júliusra meghirdetett hirdetői bojkotthoz elsőként a The North Face divatmárka csatlakozott, majd sorra jelentették be mások is, hogy egy hónapra leállítják a facebookos hirdetéseiket. Néhány hét alatt több százasra bővült a bojkottálok listája, köztük olyan jelentős reklámozókkal, mint az Adidas, a Coca-Cola, a Ford vagy éppen az Unilever. A kezdeményezés szervezői több konkrét javaslatot is tettek a Facebook számára a moderálási gyakorlatuk megváltoztatására, a közösségi médiás mogul ezt követően több vállalást is tett. Ezek közé tartozik, hogy letiltják a rasszista és diszkriminatív hirdetéseket. Maga a bojkott egyébként üzletileg nem különösebben rengette meg a Facebookot, az idei harmadik negyedévben ugyanis a korábbi esztendő hasonló időszakához viszonyítva 22 százalékkal nőttek a reklámbevételeik.

 

Erősen startolta Disney+

Egy évvel ezelőtt indította el saját streaming-szolgáltatását a Disney. Az elsőként az Egyesült Államokban, Kanadában és Hollandiában, majd egy ütemterv alapján világszerte egyre több országban elérhetővé tett szolgáltatás révén 2024-ig 60-90 millió előfizetőt szerettek volna gyűjteni. Az öt évre szóló tervet lényegében már az idén elérték, ugyanis novemberben 73 millió előfizetőnél járt a Disney+. A gyors növekedésben szerepet játszhatott, hogy a koronavírus-járvánnyal járó korlátozások miatt megnőtt a streamingszolgáltatások iránti nézői igény. Ráadásul a Disney+ meglehetősen erős kínálattal indult, hiszen náluk érhetők el például a Marvel- és a Star Wars-filmek, valamint a Fox felvásárlásával értékes tartalmakkal gazdagodtak, ezek közé tartozik a The Simpsons-széria is.

 

Heszler Róbert

A Marketing&Media magazin idei utolsó számában mintegy 40 hazai topvezető értékeli az idei évet, latolgatja, hogy mi várható 2021-ben illetve beszél ünnepi szokásairól. A Digitalstandon is elérhető lapszámban emellett összeállítások olvashatók 2020 jelentősebb történéseiről a hazai és nemzetközi médiapiacon, a digitális iparban, vagy éppen a márkák világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...