- Hirdetés -

Topsztorik a hazai médiapiacról

|

Az idén is akadt jó néhány érdekes esemény a hazai médiapiacon. Vezetőváltás volt a Mediaworksnél és az NMHH-nál, az Axel Springer és a Sony kiszállt a magyar médiapiacról, a Magyar Posta pedig a napilapterjesztésből. Gazdát cserélt a Media Vivantis és a Brit Mediában is feltűnt egy új tulajdonos.

Vezetőváltás a Mediaworksnél

Váratlanul új vezérigazgatót neveztek ki a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány érdekeltségébe tartozó Mediaworks Zrt. élére. Szabó László 2020 tavasza óta irányította a médiavállalatot, viszont november 15-én gyógyszer-innovációért felelős miniszteri biztosi pozíciót kapott. Ezzel párhuzamosan Kálmán Erika lett a társaság vezérigazgatója. Az új vezető ezt megelőzően a Mediaworks lineáris médiáért felelős vezérigazgató-helyetteseként dolgozott.

Kálmán még az előző tulajdonos, Heinrich Pecina idején került a kiadóhoz és részt vett a cégcsoport akvizíciós folyamataiban is. A vezetőváltással párhuzamosan többen távoztak a társaság menedzsmentjéből. Közéjük tartozott Páldi Tamás szervezetfejlesztési vezérigazgató-helyettes, Arany János értékesítési és marketingigazgató, Paplanos Péter innovációs igazgató, Bodnár Gyula oktatási és továbbképzési igazgató, valamint Nagy Tamás digitális igazgató.

A Magyar Posta kiszállt a napilapterjesztésből

Az idén két fontos változásra is sor került a Magyar Posta esetén. Július elsejétől már nem vállalják címzetlen reklámkiadványok, magyarán a szórólapok terjesztését. A médiapiacot érintő döntésük is július első napján lépett életbe, ugyanis megszüntették a napilapterjesztéssel foglalkozó üzletágukat. A döntést azzal indokolták, hogy a hírlapterjesztés egyre kevésbé számított jó üzletnek, 2016 óta 60 százalékkal csökkent a posta által kezelt napilapok előfizetőinek a száma.

Igaz, ebben szerepet játszhatott az is, hogy az elmúlt években egyre több településen szüntették meg a kora reggeli hírlapkézbesítést, a legtöbb helyen a leveleket is kihordó postások feladata volt a napilapok célba juttatása. A döntés nem érintette a hetilapok és a folyóiratok terjesztését. A Magyar Posta kiszállása óta a Mediaworks érdekeltségébe tartozó MediaLOG végzi az összes napilap esetén az előfizetéses példányok kézbesítését.

Ringier-tulajdon lesz a RAS

Kiszáll a Ringier Axel Springerből (RAS) a német Axel Springer. A döntés a magyarországi érdekeltség mellett a szerb és a szlovák piacot, valamint a balti államokat érinti. Ezekben az országokban az eddigi RAS kiadók 100 százalékos tulajdonosa a svájci Ringier lesz. Ugyanakkor a lengyel piacon megmarad a két vállalat 2010 óta tartó együttműködése.

Az Axel Springer azzal indokolta a döntését, hogy a jövőben a digitális üzletágaikra koncentrálnak, ezen belül is a német, az amerikai és a lengyel piac lesz számukra a legfontosabb. A RAS magyarországi médiapiaci érdekeltségei az elmúlt évben 13,9 milliárd forint összesített árbevételt értek el. Olyan erős printmárkákkal vannak jelen a piacon, mint a Blikk, a Kiskegyed vagy a Glamour. Ugyanakkor az elmúlt években a digitális fejlesztésre is jelentős erőforrásokat fordítottak, ennek az egyik eredménye, hogy a Blikk.hu ma már ott van a leglátogatottabb hírportálok között.

Görög vállalat a magyar médiapiacon

Ősszel a Sony Pictures Television megvált minden régiós érdekeltségétől, ami Magyarországon az AXN, a Sony Max, a Sony Movie Channel, a Viasat 3 és a Viasat 6 csatornát érintette. Ez a portfólió 2015-ben állt össze, amikor a Sony felvásárolta a Viasat Hungária két magyarországi csatornáját a svéd Modern Times Grouptól. A vevő a görög Antenna Group, amely a Kiriakú (Kyriakou) család tulajdonában van. Jelenleg ez számít a legnagyobb görögországi médiavállalatnak, övék a legnézettebb ottani tévécsatorna, de rádióik, digitális termékeik és magazinjaik is vannak. M

űholdas tévészolgáltatásokkal már a 90-es években megvetették a lábukat Észak-Amerikában és Ausztráliában. Ott voltak a Facebook, a Twitter és a Spotify első befektetői között. A mostani tranzakciót megelőzően már volt több médiapiaci érdekeltségük a Balkánon. A tulajdonosváltás miatt a Sony Max és a Sony Movie Channel nevű televízióik hamarosan új nevet kapnak.

Új társtulajdonos a Brit Médiában

Tavaly kiszállt a Brit Media Kft.-ből az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség, a tulajdonrészüket pedig Milkovics Pál vette át, aki az idén a társaság mögött álló holdingcég felét egy régóta Magyarországon élő befektetőnek, Shabi Michaelinek értékesítette. A társaság pedig a Michaeli, Schwartz & Brit Média Holding Zrt. nevet vette fel. Shabi Michaeli eddig a Princess pékséglánc tulajdonosaként volt ismert, de fogászati implantátumokat gyártó cége is van, valamint jelentős ingatlanbefektetésekkel is büszkélkedhet.

A kiadó érdekeltsége a 168 Óra, az ingyenesen terjesztett Pesti Hírlap, amelyből vidéki mutációk indítását is tervezik. Ezenfelül a Neokohn.hu, valamint az Elle magazin tartozik a portfóliójukba.

Új elnök az NMHH élén

Október 15-én benyújtotta lemondását Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Médiatanács elnöke. A NMHH vezetőjét – Szalai Annamária halálát követően – 2013. augusztus 19-én nevezte ki az államfő, egy hónappal később pedig a parlament a Médiatanács élén is megerősítette őt. Ennek értelmében a mandátuma 2022 szeptemberében járt volna le. Karas novembertől az Állami Számvevőszék alelnöki posztját tölti be.

Az NMHH új elnökévé Koltay András jogászt, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektorát nevezték ki, december 4-én. Ezzel Koltay automatikusan a Médiatanács elnökjelöltjévé vált, erről a megbízatásáról a parlament szavazott. Az új elnök 2010 és 2019 között már tagja volt a Médiatanácsnak és részt vett a jelenlegi médiatörvény megalkotásában is.

Új tulajdonosnál a Media Vivantis

Novemberben a Vaszily Miklós nevével fémjelzett Progress Média Kft. tulajdonába került a Media Vivantis Zrt. A Life Tv-t és az Ozone Tv-t működtető társaság ezt megelőzően Mészáros Lőrinc exnejének, Kelemen Beatrixnak az érdekeltségébe tartozott. A Life Tv általános szórakoztató tematikájú csatorna, amely többek közt saját gyártású szórakoztató műsorokat, filmeket és televíziós sorozatokat sugároz, az Ozone Tv pedig elsősorban a környezettudatos nézőknek szól, a kínálatában dokumentumfilmek, ökoreality sorozatok és ismeretterjesztő műsorok szerepelnek. A két csatornát még 2019-ben vásárolta meg a New Wave Mediától a Media Vivantis Zrt.

A Progress Médiához így immár három adó tartozik, hiszen övék a 2020-ben indult Pesti Tv is. A társaság közlése szerint elégedettek a Media Vivantis menedzsmentjének a munkájával, így a cég vezérigazgatói posztját továbbra is Hajdú Péter tölti be.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...