Továbbra is életünk meghatározó része
Dudás Gergely, R-Time, ügyvezető igazgató; RTL Magyarország, kereskedelmi igazgató
Töretlen erő
Meglepően jó évet fogunk zárni, és szerintem nemcsak mi, hanem a tévépiac is. Bevallom, hogy mi lassabb visszaépülésre számítottunk, de a 2020-as visszaesés előtti szintekre már egy év alatt visszaértünk, sőt, még meg is haladjuk azt. Mindez köszönhető a televízió töretlen erejének, ami az elmúlt másfél-két évben nem változott: akár az elérést nézzük, akár a képernyők előtt eltöltött időt vizsgáljuk. A nagy képernyős lineáris tartalom még mindig az életünk meghatározó része. Ehhez pedig továbbra is társul egy nagyon meggyőző, kedvező ár-érték arány, ami még az elkerülhetetlen áremelés mellett is megmarad.
Büszkeség
Egy egészen hosszú listával tudnék válaszolni. Az eredményeink továbbra is magukért beszélnek, akár a portfóliónk nézettségét vesszük, akár a bevételeinket. Több sales house-partnerünkkel is meghosszabbítottuk az együttműködéseinket az idén. A legbüszkébb mégis a kollégáimra vagyok, akik nélkül mindez nem sikerült volna.
Az áremelés a legnagyobb kihívás
Ebben a túlkereslet által fűtött piaci helyzetben az áremelés a legnagyobb kihívás. Azon dolgoztunk, hogy az árazásunk rugalmasan reagáljon a gyorsan változó piaci kereslet esetleg további megugrására, mint ahogy az idén is történt. Mindemellett fontos, hogy a megrendelt kampányok minősége is javuljon. Gondolok itt a heti súlyokra, a csatornasúlyokra és egyéb tényezőkre, amik még jobban támogatják hirdető partnereink üzleti sikereit. Emellett erősítjük az
online portfóliónkat tartalomban és elérésben, ez pedig új lehetőségeket jelent majd a reklámozóknak akár display-, akár videós hirdetésekben.
Egy nyugodtabb, élni hagyni világot táplálni
Gulyás János, Wavemaker, ügyvezető igazgató
2021
Pénzügyileg jobban sikerült, mint 2020, az eredmények közelítenek 2019-hez. Az idén is nyertünk rengeteg díjat, nemzetközieket és hazaiakat, így biztosan mi leszünk a legdíjazottabb médiaügynökség, szóval elégedettek lehetünk. Elképesztően későre tolódott a „tenderszezon” vége, és még így, december 8-án is függőben vannak döntések, de az már biztos, hogy nyertünk új ügyfeleket, köztük a Foodpandát, és erre azért vagyok nagyon büszke, mert a csapat egy tényleg radikálisan más elvi megközelítést alkalmazott, mint szokásos, és nagy öröm, hogy ezt ennyire értékelte az ügyfél.
Megtartás és bevonás
A jövő év legnagyobb kihívása az emberek motiválása, csapattudat és -szellem erősítése lesz. Az elmúlt két évben nagyon sokaknak lett elege a szakmánkból vagy éppen abból a helyből, ahol dolgozott, és az látszik, hogy messze nem olyan vonzó a marketingkommunikáció és különösen az ügynökségi lét, mint korábban. A kollégák megtartása (egy „boldog” munkahelyen!), új emberek bevonása, a pályakezdőknek egy vonzó pályakép kínálása – ezek lesznek fontos és kihívásokkal teli feladatok.
Nem mindenáron
Legfőbb cél és terv 2022-re? Inkább egy vágy: klassz lenne, ha nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb lenne a világ. De ennek a vágynak a teljesülése nagyon is rajtunk múlik. Ha csak a szakmát nézzük, itt is megvan a lehetőségünk, az ügyfeleknek, a médiapartnereknek, az ügynökségeknek arra, hogy úgy cselekedjünk, hogy ezzel nem az őrületet, a mindenáron, minden kanyarban lenyomni mindenkit gondolatot, hanem egy nyugodtabb, élni és élni hagyni világot táplálunk. Nekem ez a cél, pláne így karácsony előtt.